Filosofická antropologie Tvrdíková Lucie C4B Gymnázium Jiřího Ortena Kutná Hora 9. 3. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Advertisements

Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
PRVNÍ POMOC PŘI ZDRAVOTNÍCH OBTÍŽÍCH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Hospodaření a tvorba ceny Výchova k občanství 7. ročník.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Název školy Střední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Respekt k práci, respekt k člověku
Rozklad světla optickým hranolem.
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE II.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Co znamena Byt silny ?.
Vytápění Tepelné ztráty
Aristotelés - přehled díla a myšlení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
Příspěvek na konferenci
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_71
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jiří Orten Život, dílo, citáty. Jiří Orten Život, dílo, citáty.
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
Věcné učení Ochrana přírody
Filosofická antropologie
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Filozofické disciplíny
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dělení lomených výrazů
13. Růst lidské populace, demografie
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Šárka poláčková SOŠS Kavčí Hory S3B
Název projektu: Moderní škola Číslo klíčové aktivity: III/2 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Zuzana Měchurová Název.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Věda a etika.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Zápisy atomů a molekul Zápisy atomů provádíme značkou
Transkript prezentace:

Filosofická antropologie Tvrdíková Lucie C4B Gymnázium Jiřího Ortena Kutná Hora

OBSAH: Filosofická antropologie Konrad Lorenz 8 smrtelných hříchů

Filosofická antropologie Antropologie →filosofická disciplína →předmět zájmu člověka jakožto celek, člověka v celosti jeho bytí. 2 hlediska uchopení- Max Scheler, Helmut Plessner a Arnold Gehlen X vymezení člověka v průběhu celé historie myšlení

„Co je člověk?“- I. Kant (Logika) Co můžeme vědět?; Co máme dělat?; V co smíme věřit? Největší důraz na 20. století →klasická etapa filosofické antropologie

Konrad Lorenz ( ) rakouský zoolog zakladatel moderní etologie vystudoval medicínu → zoologie, psychologie NC za fyziologii a lékařství dílo: Osm smrtelných hříchů

Osm smrtelných hříchů Přelidnění Země Ničení životního prostředí Závod člověka se sebou samým Ztráta schopnosti prožívat city Genetický úpadek Rozchod s tradicí Rostoucí poddajnost lidstva k doktrinám Zbrojení atomovými zbraněmi

Filosofická antropologie. [cit ]. Dostupné z: antropologie/frvs/5_filan.pdf Osm smrtelných hříchů Konrada Lorenze. [cit ]. Dostupné z: hrichu-konrada-lorenze