Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
Advertisements

Vodní elektrárny Marek Mik.
Princip a popis jaderných reaktoru
ELEKTRÁRNY.
Výroba a distribuce elektrické energie
Rozvodná elektrická síť
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
TEPELNÁ ELEKTRÁRNA.
Energetika.
2 Výroba elektrické energie
Jaderný reaktor a jaderná elektrárna
Vodní elektrárny -V České republice se nacházejí v povodí Labe,Vltavy,Odry,Ohře a Moravy. -Jednu z prvních vodních elektráren postavil T.A.Edison roku.
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 03.
Jaderná energie.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Elektrárny.
Jaderné elektrárny.
Vodní Elektrárna.
Tematický workshop pro studenty SPŠ stavební v Opavě
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výukový.
Společenské a hospodářské prostředí
Atomová elektrárna.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Česká republika: Tepelné elektrárny Hospodářský zeměpis
Jaderné Elektrárny.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
VY_32_INOVACE_16 - JADERNÁ ENERGIE - VYUŽITÍ
Tepelná elektrárna.
Typy jaderných reakcí.
Výroba elektrické energie
Jaderná Elektrárna.
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
ŠTĚPENÍ JADER URANU anebo O jaderném reaktoru PaedDr. Jozef Beňuška
Výroba elektrické energie
Jak se trvale získává jaderná energie
Výroba elektřiny VY_30_INOVACE_ELE_733
Výroba elektrické energie Vzrůstající spotřeba energie klade nároky nejen na zvyšování efektivity její výroby, ale také na hledání stále nových zdrojů.
Jaderná elektrárna.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Jaderné reaktory Pavel Tvrdík, Oktáva Jaderný reaktor Jaderný reaktor je zařízení, ve kterém probíhá řetězová jaderná reakce, kterou lze kontrolovat.
Elektrárny VY_32_INOVACE_2A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Stroje Zbožíznalství 1. ročník 1. Hnací stroje - mění přiváděnou energii na energii mechanickou - dělíme je podle: a) druhu spotřebované energie na vodní.
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_192_Elektřina-výroba a rozvod AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
Energetické přeměny Zbožíznalství 1. ročník Energetické přeměny - energii z přírodních zdrojů je nutné přeměnit na formy vhodnější pro dopravu i k použití.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Strojírenské výrobky Zbožíznalství 1. ročník Strojírenské výrobky ➔ Tvoří výrobní základnu každého průmyslově vyspělého ➔ státu ➔ Výroba navazuje na.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČESKÁ REPUBLIKA ENERGETIKA.
Simulace řízení jaderné elektrárny typu ABWR
Jaderné reakce Při jaderných reakcích se mohou přeměňovat jádra jednoho nuklidu na jádra jiných nuklidů. Přitom zůstává elektrický náboj i počet nukleonů.
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název: Vodní díla, vodní turbíny Autor: Ing. Lenka Kurčíková
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Fyzika – Jaderná elektrárna
VY__III/2__INOVACE__207 FYZIKA Tepelná elektrárna.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Přečerpávací vodní elektrárny (PVE)
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník

Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny

1. Tepelné elektrárny - oproti jaderným a vodním je jejich výstavba kratší a levnější - jejich životnost je přibližně 40 let - vyžadují plynulý přísun paliva (budují se v blízkosti uhelných ložisek) a vody - k výrobě energie se využívá střídavý proud - mohou být také s plynovými turbínami, ty jsou výhodnější

1. Tepelné elektrárny dělí se na: a) kondenzační - vyrábí jen elektrický proud, účinnost 30 až 35 % b) teplárny – kromě elektřiny dodávají páru a teplou vodu, účinnost až 65 %

1. Tepelné elektrárny zařízení tvoří: kotelna – má zařízení k dopravě uhlí, kotel a potrubí k rozvodu páry strojovna – zde je parní turbína spojena s generátorem rozvodna – obsahuje zařízení k přepojování jednotlivých generátorů, transformátory a rozvodové sítě

1. Tepelné elektrárny princip práce: spalováním uhlí se v kotli vytváří pára, ta proudí pod velkým tlakem na lopatky parní turbíny, ty se roztáčejí a mění tak energii na mechanickou, ta je přenášena pomocí hřídele do generátoru schema tepelné elektrárny

2. Vodní elektrárny - množství využité přírodní energie závisí na spádu a průtočném množství vody - mají vysokou účinnost, až 90 %, jsou ekologicky výhodnější - mohou využívat i malé vodní zdroje - jsou poháněny Kaplanovu nebo Francisovou turbínou

2. Vodní elektrárny c) přečerpávací - zvláštní druh akumulačních elektr. - v noci vytlačují čerpadla vodu z přehrady do nádrže na kopci nad přehradou, v době energetické špičky pak proudí voda z horní nádrže přes turbínu do přehrady - u nás nejznámější Dlouhé Stráně schema vodní elektrárny

2. Vodní elektrárny - množství využité přírodní energie závisí na spádu a průtočném množství vody - mají vysokou účinnost, až 90 %, jsou ekologicky výhodnější - mohou využívat i malé vodní zdroje - jsou poháněny Kaplanovu nebo Francisovou turbínou

3. Jaderné elektrárny - využívají možnost atomových jader měnit svou energii v teplo a elektřinu - mají elektrárenskou účinnost 32 až 37 % a mnoho přebytečného tepla k vytápění - je nutné zajistit bezpečnost proti úniku radioaktivity => drahá výstavba a provoz - spotřeba paliva je malá, ale vydatná na výkon

3. Jaderné elektrárny - funkci parního kotle tepelné elektrárny vykonává reaktor, do reaktoru se vsunují pruty paliva, následně se spustí řetězová štěpná reakce uvolňující teplo, teplo se následně z reaktoru odvádí do výměníku - okruh chladící látky je radioaktivní a proto uzavřený - bezpečnost se zvyšuje automatickým řízením provozu a vytvořením ochranného pláště

3. Jaderné elektrárny v ČRTemelín Dukovany

Použité zdroje Literatura: Karel Cvrček a spol, Zbožíznalství I. pro obchodní akademie a ostatní státní školy, vydalo nakladatelství Fortuna Praha 2005, ISBN Obrázek na pozadí: Ostatní obrázky: AllforPowerCz/Image/2008/ /dukovany_01.jpg