Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Dokument KAP MSK - obsah
Ing. Kateřina Lichtenberková
Alternativní formy veřejné dopravy na venkově
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Prezentace pro setkání se starosty LK
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Hlavní město praha a integrace cizinců
Jednotný evropský železniční prostor
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Realizace obchodního případu ve vybrané společnosti
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Gymnasium Jižní Město Praha
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Synergie manažerského týmu
Veřejná obsluha území z pohledu dopravce ČD, a.s.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Organizace práce na prodejně
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Akční plán - plánované společné aktivity
Profesionalizace sociální práce v ČR
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 13. května
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Systém odměňování výkonu
Představení IDS a novinky v IDS IDOL
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Transkript prezentace:

Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje

Aktuální situace v Praze a Středočeském kraji  v souběžných úsecích PID / SID / PAD / (MHD) platí cestující i objednatelé dvakrát  pro cestující vyšší jízdné, pro objednavatele celkově vyšší náklady

Výhody integrované dopravy jedna jízdenka na všechno zvýhodněné předplatní jízdenky s neomezeným počtem cest návaznost a koordinace jízdních řádů on-line informace pro cestující (zpoždění) větší přehlednost (méně linek, sjednocené trasy) snadná zapamatovatelnost jízdních řádů (pravidelné intervaly) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Proč je integrovaná doprava atraktivní pro cestujícího?

Nové impulzy k rozvoji reflexe z negativních zkušeností minulosti nutnost uspořádat společná výběrová řízení na autobusové dopravce (nejpozději do r. 2019) potřeba efektivněji vynakládat peníze za dopravní obslužnost čerpání peněz EU (ITI, SUMP) modernizace vozidel železniční dopravy (OPD2) Proč dochází ke spolupráci mezi oběma kraji?

Cíl: společný IDS Jaký je dosavadní postup spolupráce? 12/2012 – založení „integrační skupiny“ 11/2013 – dokončení 1. etapy „Analýza současného stavu a návrh dalšího postupu integrace“ 03/2014 – stanovení harmonogramu dalšího postupu 2. etapy 02/2015 – jmenování členů společné Řídící rady 04/2015 – pilotní projekt integrace Mělnicka a Neratovicka 12/2015 – dokončení 2. etapy „Návrhu základních parametrů společného IDS“ Jednotlivé kroky byly postupně SCHVÁLENY oběma výbory pro dopravu a oběma Radami kraje 04/2016 – 1. zasedání Řídící rady pro společný IDS (hlavním tématem založení společného organizátora)

II. Etapa integračního dokumentu Doprava, koncepce a infrastruktura (zásady projektování dopravní obsluhy, zásady koncepce rozvoje infrastruktury, rozvoj integrace, preferenční opatření, dopravní plán) Ekonomika provozu, tarif a smlouvy (objednávka dopravy, ekonomika provozu, integrovaný tarif, dělba tržeb, smluvní přepravní podmínky, přepravní kontrola, výběrová řízení na dopravce na linkách) Informační a odbavovací systémy (odbavovací zařízení ve vozidlech, předprodej jízdenek, koordinační dispečink) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Návrh základních parametrů společného IDS

II. Etapa integračního dokumentu Marketing a standardy kvality (logo systému, jednotný grafický manuál, informační materiály tištěné i elektronické, anketní průzkumy, standardy dopravní obslužnosti, provozní standardy) Organizační uspořádání (umístění organizačních činností, kompetence organizátora, vnitřní struktura organizátora, financování provozu organizátora) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Návrh základních parametrů společného IDS

Společný organizátor pro Prahu a Středočeský kraj 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Situace před integrací Každý objednavatel zpravidla uzavírá separátní smlouvy s dopravcem, bez další vzájemné koordinace linek, jízdních řádů atd.

Společný organizátor pro Prahu a Středočeský kraj 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Příprava společného IDS Roste počet účastníků, vzájemná spolupráce je intenzivnější  roste potřeba koordinace a odborné podpory objednavatelů

Společný organizátor pro Prahu a Středočeský kraj 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Pro společný IDS je třeba společný organizátor

Hamburk – zdroj inspirace 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť HVV je nejstarší IDS na světě (1965) působí na území 3 spolkových zemí organizátor je vlastněný všemi třemi spolkovými zeměmi a okolními okresy prokazatelný nárůst počtu cestujících i tržeb díky integraci příkladný jednotný marketing vhodné organizační uspořádání

Doprava přes hranice krajů  zejména v blízkosti hranic krajů směřuje poptávka i do sousedních krajů  např. z Mělníka do Roudnice n. L., z Dolních Kralovic do Pelhřimova, z Votic do Tábora, z Jesenice u Rakovníka do Plzně  nabídka a koordinace veřejné dopravy je však často na nízké úrovni  “vnitřní pohraničí“  potřeba spolupráce mezi objednavateli, a to zejména v těchto oblastech: koordinace vedení linek a jízdních řádů (návaznosti v přestupních bodech, efektivnější vedení linek bez duplicit – zejména zde má vlivem obecně nižšího využití spojů o to vyšší význam) tarif (vzájemné uznávání jízdenek, překryv tarifů / lomený tarif) technika a odbavovací systémy (odbavovací zařízení umožňující vydávat a číst jízdenky dle více tarifů / vybavení vozidel obojím zařízením, potřeba standardizace techniky)  ale jde to - i přes hranice států: Region Labe/Elbe (Ústecký kraj + Verkehrsverbund Oberelbe) Aneb cestující to při dopravě přes hranice krajů často nemá jednoduché…

e-shop Česká technika – Nakladatelství ČVUT

Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Děkuji Vám za pozornost!