Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/21.0196 Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Advertisements

Obojživelníci- vývoj žáby
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
VY_32_INOVACE_2D.7.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Křížové výpravy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Roční doby © Petra Lillová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Byzantská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: První středověké.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Byzantská říše.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Byzantská říše.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
tato práce je šířena pod licencí cc by-sa 3
Transkript prezentace:

Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská škola Lipnice nad Sázavou Lipnice nad Sázavou Téma hodiny:Byzanc Doporučeno pro:7.ročník Předmět:Dějepis Autor:Marie Opršálová Kód:Inovace ICT-2D7 Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Byzanc

Konstantinopolis byl postaven na troskách bývalé řecké osady Byzantion byl postaven na troskách bývalé řecké osady Byzantion byl postaven Konstantinem Velikým v roce 324 – 330 byl postaven Konstantinem Velikým v roce 324 – 330 leží na dvou kontinentech Evropa a Asie leží na dvou kontinentech Evropa a Asie nachází se v úžině Bospor (750 m) nachází se v úžině Bospor (750 m) byl hlavním městem Byzance byl hlavním městem Byzance

více názvů Cařihrad, Istambul – turecky, Konstantinopolis – řecky více názvů Cařihrad, Istambul – turecky, Konstantinopolis – řecky Konstantinopolis byl dobyt Turky (1453) Konstantinopolis byl dobyt Turky (1453) turecký sultám Mehmed II. neponičil Konstantinopol, ale dále vylepšoval, proto zůstalo mnoho byzanckých památek (chrám Hagia Sofia, mozaiky) turecký sultám Mehmed II. neponičil Konstantinopol, ale dále vylepšoval, proto zůstalo mnoho byzanckých památek (chrám Hagia Sofia, mozaiky) dnes město Istambul v Turecku dnes město Istambul v Turecku

Takto vypadá Istambul dnes

Hagia Sofia Theodora Byzantská Theodora Byzantská byla manželkou byzantského císaře Justinina I. byla manželkou byzantského císaře Justinina I. svatba proběhla v chrámu Boží moudrosti svatba proběhla v chrámu Boží moudrosti pocházela z chudé rodiny, byla velmi krásná pocházela z chudé rodiny, byla velmi krásná sňatek následníka trůnu s Theodorou byl nepřípustný, musely se změnit zákony sňatek následníka trůnu s Theodorou byl nepřípustný, musely se změnit zákony chrám pobourán, Justinián vystavěl nový chrám pobourán, Justinián vystavěl nový byla velmi moudrá a dobrá císařovna byla velmi moudrá a dobrá císařovna zabránila lidovému povstání, tím zachránila Justiniánovi trůn zabránila lidovému povstání, tím zachránila Justiniánovi trůn Justinián miloval císařovnu až do konce života Justinián miloval císařovnu až do konce života

Všechny objekty použité k vytvoření předváděcího sešitu jsou soušástí SW ActivStudio, ActivInspire, recourse pack nebo jsou vlastní tvorbou autora. Autorská práva, odkazy, soupis citací, zdroje jsou chránné dle zákona 121/2000Sb. Použitá literatura: Mendelová a kol., Dějiny středověku a počátků novověku, Dialog, Liberec 2002, ISBN

Použité prameny %3Distanbul%26fulltext%26from%3D253&resID=dMUTJ3- f5ppaDLPiCvC9u6kjCgvFBZNAhH4bn34fNsY&imgURL=http%3A//marsy.free.fr/images/ist/p_vuegale.jpg&pageURL=http%3A//marsy.free.fr/ istanbul.htm&imgX=601&imgY=347&imgSize=57&thURL=http%3A//media5.picsearch.com/is%3FdMUTJ3- f5ppaDLPiCvC9u6kjCgvFBZNAhH4bn34fNsY&thX=128&thY=74&qNoSite=istanbul&siteWWW=&sId=qjzM1XPxwAIG8GhLslUl anbul%26fulltext%26from%3D379&resID=VojkHCPmLMgVcx4W17l3OmWQfGWq4tfq5Abt0oxrQ5c&imgURL=http%3A//karel.troja.mff.cuni. cz/%7Evelimsky/turecko2000/small166.jpg&pageURL=http%3A//karel.troja.mff.cuni.cz/%7Evelimsky/turecko2000/istanbul.html&imgX=184 &imgY=129&imgSize=4&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/is%3FVojkHCPmLMgVcx4W17l3OmWQfGWq4tfq5Abt0oxrQ5c&thX=128& thY=90&qNoSite=bospor&siteWWW=&sId=qjzM1XPxwuh88GuaIZhTbospor&siteWWW=&sId=qjzM1XPxwuh88GuaIZhT anbul%26fulltext%26from%3D379&resID=VojkHCPmLMgVcx4W17l3OmWQfGWq4tfq5Abt0oxrQ5c&imgURL=http%3A//karel.troja.mff.cuni. cz/%7Evelimsky/turecko2000/small166.jpg&pageURL=http%3A//karel.troja.mff.cuni.cz/%7Evelimsky/turecko2000/istanbul.html&imgX=184 &imgY=129&imgSize=4&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/is%3FVojkHCPmLMgVcx4W17l3OmWQfGWq4tfq5Abt0oxrQ5c&thX=128& thY=90&qNoSite=bospor&siteWWW=&sId=qjzM1XPxwuh88GuaIZhTbospor&siteWWW=&sId=qjzM1XPxwuh88GuaIZhT

Jméno autora práce: Mgr.Marie Opršálová Jméno autora práce: Mgr.Marie Opršálová Datum vytvoření:Říjen 2010 Datum vytvoření:Říjen 2010 Ročník: 7. Ročník: 7. Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Starověk Tematický okruh: Starověk Téma: Byzanc Téma: Byzanc Metodický list (anotace): Výklad nového učiva Metodický list (anotace): Výklad nového učiva