Národní institut pro další vzdělávání. Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Malotřídky společně - EU peníze školám. Fáze administrace žádostí Nejčastější chyby při podávání Projektové žádosti: –Zabezpečení proti neoprávněné manipulaci.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA ZŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové období.
Šablony pro MŠ a ZŠ Výzva č. 02_16_022
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bilaterální spolupráce mezi ČR a donorskými zeměmi
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Realizace a vyúčtování malého projektu
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Národní institut pro další vzdělávání

Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře v regionech 3. call linka web sekce EU peníze středním školám Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) regionální workshopy a semináře pro žadatele a příjemce, individuální konzultace regionální workshopy a semináře pro žadatele a příjemce, individuální konzultace ŽADATELÉ – SŠ, konzervatoře – SŠ, konzervatoře

Jednoduchý výpočet max. výše dotace Minimum příloh k projektové žádosti Předdefinované obsahy klíčových aktivit Požadavky na výstupy (podoba, počet) Jednoduchý způsob tvorby projektové žádosti v aplikaci B7+ Krátká doba administrace (cca 3 měsíce) Základní rozdíly mezi projekty OP 1.5 a IPo

Základní podmínky poskytnutí dotace Základní podmínky stanovuje Výzva č. 34 – sekce EU peníze středním školám – SŠ se sídlem mimo HMP Cílové skupiny Pedagogičtí pracovníci středních škol a konzervatoří Žáci středních škol a konzervatoří U víceletých gymnázií patří mezi cílovou skupinu i žáci nižšího stupně. U taneční konzervatoře patří mezi cílovou skupinu i žáci nižšího stupně. U středních škol, které jsou zároveň vyšší odbornou školou a u konzervatoří nepatří mezi cílovou skupinu žáci těch ročníků, ve kterých studují k dosažení vyššího odborného vzdělání. – Také studenti dálkového, distančního, večerního a kombinovaného studia (kromě šablony V/1)

Podpořené oblasti Na základě mezinárodních výzkumů TIMMS a PISA stanoveny následující oblasti, které budou podpořeny tímto projektem: I. Čtenářská a informační gramotnost II. Cizí jazyky III. Využívání ICT IV. Matematika V. Odborné kompetence - na středních odborných školách a konzervatořích (a pro vzdělávací oblast Člověk a příroda a Člověk a jeho svět pro gymnázium) VI. Finanční gramotnost VII. Inkluzívní vzdělávání VIII. Podpora pedagogických pracovníků - mentoring

Individualizace Inovace DVPP Inkluzívní vzdělávání Projekt může být složen např.: z více šablon tematicky souvisejících z více šablon tematicky nesouvisejících z jedné šablony zvolené vícekrát Projekt nelze sestavit pouze ze šablon, které jsou řešeny z velké části dodavatelsky: II/3, II/4, II/5, V/1, V/3, VI/3, VII/1, VIII/1 a VIII/3 – aplikace Benefit7 neumožní takovou žádost zfinalizovat. Omezením ve výběru šablon klíčových aktivit jsou celkové náklady projektu (dle uvedeného výpočtu). Ke každé šabloně klíčové aktivity se automaticky a pevně váže jednotková cena. Jednotkovou cenu nelze měnit! Typy šablon

Doba trvání projektu - maximálně 24 měsíců (pevné nastavení) Není možný partner projektu Přílohy: 1) Čestné prohlášení o počtu žáků + prostá kopie nové zřizovací listiny/dodatku ke zřizovací listině (pouze v případě splynutí/sloučení škol) 2) Souhlas kraje se zřízením pozice asistenta pedagoga (šablona VII/2), 3) Souhlas MŠMT se zařazením volitelného odborného předmětu vyučovaného v cizím jazyce (závisí na výběru šablon klíčových aktivit) (II/6) 4) Úředně ověřené pověření osoby statutárním zástupcem k podepsání projektové žádosti Základní podmínky poskytnutí dotace

Upozornění V rámci této oblasti podpory nemohou být podpořeny identické aktivity zaměřené na stejnou cílovou skupinu, které má daná škola jako příjemce financovány již z oblasti podpory 1.1, 1.2 nebo 1.3 v podobě grantových projektů nebo individuálních projektů ostatních. 8

Základní podmínky poskytnutí dotace Vyhlášení výzvy – 17.června 2011, výzva vyhlášena jako průběžná. Finalizace projektové žádosti Doručení = dodání na podatelnu MŠMT, osobně na O CERA, datovou schránkou. Datum doručení je podstatné v případě posuzování skutečností (počtu žáků) dle aktuálně platných dokumentů. Ukončení výzvy, tj. projektové žádosti lze předložit nejpozději do , do 13 hodin. Finanční alokace - 1,5 mld. Kč

Tvorba projektu 1)Tvorba projektového záměru Podobu a obsah projektového záměru stanovuje Příručka pro OP 1.5 2)Profil Škola21 v případě šablon pro oblast ICT Příručka pro OP 1.5 3)Tvorba projektové žádosti v aplikaci Benefit 7 Příručka pro tvorbu projektové žádosti v B7 4)Formální požadavky na projektovou žádost Výzva č. 34 5)Doručení projektové žádosti na MŠMT MŠMT- O CERA, Karmelistká 7, Praha 1, viz Výzva č. 34

Oprávněný žadatel - Střední škola nebo konzervatoř se sídlem mimo hl. město Praha Jedna SŠ může čerpat dotaci pouze na 1 projekt. Výše dotace Minimální částka je Kč na projekt Maximální možná částka na školu je Kč + (počet žáků školy x 2432 Kč) Př. 100 žáků  (100 x 2432) = Kč Stanovení počtu žáků v projektové žádosti Škola uvádí počet žáků uvedený v platné verzi přílohy č. 1 Výzvy. Výjimkou pro stanovování počtu žáku k výpočtu maximální výše dotace jsou školy, u kterých došlo ke sloučení či splynutí od do ukončení výzvy v rámci optimalizace. Základní podmínky poskytnutí dotace

Výše dotace / žák 1. záloha ve výši 60% rozpočtu bude odeslána do 30 dnů od písemného doručení akceptace Rozhodnutí o poskytnutí dotace, nejdříve však 60 dnů před začátkem realizace projektu 2. záloha ve výši 40% rozpočtu projektu bude odeslána: a) po schválení první monitorovací zprávy, ve které bude prokázáno dosažení výstupů ve výši 40% rozpočtu b) do 30 dnů po odevzdání druhé monitorovací zprávy Výše dotace

Realizace projektu Doba realizace- 24 měsíců Zahájení projektu – po podpisu Rozhodnutí ze strany příjemce, pokud není v projektu uvedeno datum pozdější Zahájení projektu nejpozději od včetně, tak aby byla možná realizace 24 měsíců Ukončení projektu - nejpozději ke dni uvedenému v Rozhodnutí o poskytnutí dotace jako den ukončení projektu Projekt musí být ukončen nejpozději do 31. srpna 2014.

Oprávněnost použití dotace bude posuzována ověřením, zda stanovené výstupy šablony klíčové aktivity byly skutečně dosaženy. Předmět kontroly MZ Výstupy zvolených šablon Monitorovací indikátory Další povinnosti vyplývající z Příručky OP 1.5 (Popis publicity, hlášení změn v projektu a realizovaných kontrol na místě, dodržení data odevzdání MZ) Informování o průběhu realizace projektu a plnění jednotlivých výstupů zvolených šablon probíhá průběžně prostřednictvím předkládání monitorovacích zpráv prostřednictvím aplikace B7. Monitorování projektu

šablony individualizace  odučené hodiny (64 odučených hodin) šablony inovace  sady vzdělávacích materiálů (2 sady po 32 materiálech, 3 sady po 20 materiálech)) šablony DVPP  osvědčení o absolvování DVPP, výstupní zpráva šablony inkluze (VII/2, VII/3)  zapojení asistenta pedagoga/školního psychologa/speciální pedagoga s požadovaným úvazkem Výstupy šablon

Výdaje příjemce jsou způsobilé v případě, že : stanovené výstupy jsou realizovány ode dne zahájení projektu stanovené výstupy jsou nejpozději ke dni ukončení projektu skutečně dosaženy Způsobilé výdaje

Celkem 5 MZ Průběžná monitorovací zpráva – předkládá se v průběhu realizace projektu v intervalu 1x za 5 měsíců (4). - do 30 dnů. Závěrečná monitorovací zpráva – předkládá se po ukončení realizace projektu za období zbývajících 4 měsíců. - do 60 dnů. Součástí MZ jsou doklady v podobě příloh definované příručkou/metodickými pokyny prokazující informace uvedené v MZ. Monitorovací zprávy

V průběhu realizace projektu bude ŘO provádět kontroly na místě. Další možné kontroly ze strany ČŠI, FÚ. ŘO bude kontrolovat výstupy (např. záznamy v třídní knize, inovované výukové materiály atd.), další skutečnosti uvedené v MZ (např. publicita) a povinnosti příjemce vyplývající z Příručky OP 1.5, z Rozhodnutí (např. archivace dokumentů, veřejné zakázky). Předmětem kontroly nejsou účetní doklady a vedení analytického účetnictví. Kontroly na místě

Minimum publicity 1) Plakát respektující vizuální identitu OP VK obdrží příjemce od MŠMT. Umístění na viditelném a přístupném místě v budově školy. 2) Souhlas se zveřejněním v seznamu příjemců na stránkách MŠMT. Publicita

Dokumenty související s realizací projektu je příjemce povinen archivovat alespoň do roku Příjemce musí, v případě kontroly předložit všechny archivované dokumenty související s realizací projektu (např. třídní knihy, projektový záměr, dokumentace VZ, právní akt, monitorovací zprávy). Při použití výpočetní techniky se archivací rozumí zálohování údajů vytvářením kopií souborů – inovované vzdělávací materiály je nutné archivovat v originální podobě. Archivace

Děkuji za Vaši pozornost