Bakalářská práce Vypracoval: Radek Hoferek Vedoucí práce: prof. Ing. Věra Bečvářová, CSc. Brno, 2012 Podmínky rozvoje vinařského podniku v současném modelu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Domácí produkt
Advertisements

Zahraniční obchod.
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Připravil: Jan Polehňa
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Vize JMK v inovacích Vize JMK v inovacích JMK je nejvíce inovativní region v rámci ČR a mezi prvními padesáti v EU JMK je nejvíce inovativní region v rámci.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Jméno autora: Ing. Jana Lipánová Datum vytvoření:
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
VY_32_INOVACE_10_GAS_544_Sob
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Produkt.
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci co je hlavním předmětem činnosti Výroba a prodej přívlastkového moravského vína na jakých trzích.
MARKETING.
Zadání případové studie
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Umět charakterizovat víno a jeho význam
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
ÚSTAV ZEMĚDĚLSKÉ EKONOMIKY A INFORMACÍ V Praze 6. května 2015.
Model strategie marketingového mixu
Dr. Frank Schadlich/ Ing.Jiří Petr
Struktura podnikatelského plánu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Střední škola služeb a řemesel Stochov, J. Šípka 187 příspěvková organizace EU peníze školám Projekt Evropské peníze Stochovu reg. č. CZ.1.07/1.5.00/
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Řepka a možnosti jejího zapojení v komoditní vertikále Bakalářská práce Vypracoval: Adam Čáslava Vedoucí práce: prof. Ing. Věra Bečvářová, CSc.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_555_ Výroba vína 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Dotační politika Bělá Ing. Ladislav Bittner. Ing
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
Podpora marketingu vín příspěvky z Vinařského fondu
Třídění vína Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Svítání na lepší časy. Odrazilo se naše zemědělství ode dna?
Svítání na lepší časy. Odrazilo se naše zemědělství ode dna?
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Vysoká škola technická a ekonomická
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Bakalářská práce Vypracoval: Radek Hoferek Vedoucí práce: prof. Ing. Věra Bečvářová, CSc. Brno, 2012 Podmínky rozvoje vinařského podniku v současném modelu zemědělství

strana 2 Cíl práce Cílem práce je charakterizovat současný model zemědělství a z něho vyplývající změny podmínek podnikatelského prostředí po vstupu ČR do EU u podniku zapojeného v komoditní vertikále navazující na pěstování révy vinné. V rámci řešení charakterizovat poptávkově orientovaný model zemědělství obecně, vymezit komoditní vertikálu hroznového vína a vývoj relevantních trhů. Analyzovat vliv tržního řádu SZP EU a ostatních ekonomických faktorů na rozvoj konkrétního vinařského podniku.

Charakteristika komodity vinná réva - víno Víno je produktem alkoholického kvašení révového moštu vyrobeného z ušlechtilé evropské révy vinné (Vitis vinifera). Vznik vína je dán přeměnou růstových pletiv plodu révy vinné, vlivem činnosti mikroorganismů. Složení a vývoj vína jsou ovlivněny biochemickými procesy. Víno je nutné hodnotit jako celek vzhledem k odlišnosti jednotlivých složek. strana 3 kategorie vín Minimální cukernatost hroznů Přirozený obsah alkoholu stolní víno 11 ˚NM6,5 % obj. zemské víno14 ˚NM8,3 % obj. jakostní víno odrůdové15 ˚NM8,9 % obj. známkové15 ˚NM8,9 % obj. jakostní víno s přívlastkem kabinetní víno19 ˚NM11,3 % obj. pozdní sběr21 ˚NM12,5 % obj. výběr z hroznů24 ˚NM14,3 % obj. výběr z bobulí27 ˚NM16,1 % obj. výběr z cibéb32 ˚NM19,0 % obj. ledové víno27 ˚NM16,1 % obj. slámové víno27 ˚NM16,1 % obj. Ostatní kategorie vín šumivé víno perlivé víno = jakostní perlivé víno likérové víno = jakostní likérové víno víno originální certifikace = V.O.C

strana 4

strana 5

strana 6

strana 7

Celková bilance na trhu s vínem Celková nabídka činila v roce 2010 cca tis. hl vína, kde je rovněž zahrnuta počáteční zásoba na skladech z předchozího roku, která činila cca 893 tis. litrů vína. Celková poptávka v ČR se pohybovala cca tis. hl vína. Konečná zásoba, která zůstala na skladech, činila cca 496 tis. hl vína. strana 8

Změna podnikatelského prostředí v ČR jsme se ČR stala součástí Společné zemědělské politiky EU. Pro vinohradnictví a vinařství v ČR plynou různá omezení, tak i přínosy. Hlavními přínosy do vinařství a vinohradnictví v ČR jsou různé typy podpory z fondů EU, do určité míry financované i z prostředků České republiky. Vinařství a vinohradnictví v České republice je legislativně upraveno v zákoně č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství. Podpory z prostředků ČR, PGRLF, Vinařského fondu a podpory s fondů EU: podpora v rámci společné organizace trhu s vínem, podpora investic, prémie za vyklučené vinice, jednotná platba na plochu a program rozvoje venkova (integrovaná produkce hroznů). strana 9

Charakteristika zkoumaného vinařského podniku VÍNO BLATEL, a.s. Zkoumaný vinařský podnik je právnická osoba VÍNO BLATEL, a.s. Její sídlo leží v obci Blatnice pod Svatým Antonínkem, v regionu s mimořádně příznivými podmínkami pro pěstování révy vinné. Společnost Víno Blatel, a.s. vznikla v květnu roku 1990 a řadí se mezi významné vinařské společnosti v České republice Vinařský podnik Víno Blatel se převážně zaměřuje na výrobu kvalitních jakostních přívlastkových vín a důsledně pracuje na zvyšování kvality vín a zlepšování výrobní technologie. Společnost provozuje několik vináren a v současné době má 55 stálých zaměstnanců. strana 10

Víno Blatel v komoditní vertikále strana 11 Zemědělská prvovýroba (pěstování révy vinné) Zpracování bílých hroznů a výroba bílých vín (sklep Hluk) Zpracování červených hroznů a výroba červených vín (sklep Blatnice pod Sv. Ant.) Jakostní víno s přívlastkem Jakostní víno Zemské víno Stolní víno Šumivé víno Vinný mošt Obchodní síť Dealerská síť Vlastní provozovny Vinotéka v Praze Vinotéka v Blatnici pod Sv. Ant. Vinotéka ve Zlíně

Odrůdová skladba vinic a roky výsadby vinic strana 12

Vývoj cen vína v ČR a ceny za prodané víno u Vína Blatel strana 13

Struktura nabídky a vývoj tržeb ve firmě Víno Blatel strana 14

Mezipodnikové srovnání pomocí ukazatelů rentability Velikost podniku není rozhodujícím faktorem strana 15

Závěr Celkově z provedených analýz i komparací vyplývá, že zkoumaný vinařský podnik má propracovanou strategii, reaguje na změny podnikatelského prostředí a neustále se vyvíjí. Zlepšuje podmínky a procesy na všech úrovních komoditní vertikály od pěstování révy vinné, přes výrobu vína až po marketing a prodej vína. Tím posiluje své předpoklady pro to, aby obstál v konkurenci s dalšími podniky a vyhověl i rostoucí náročnosti spotřebitelů. strana 16