Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
VY_32_INOVACE_18 - KYSELINY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kyseliny a zásady.
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
SOLI RZ
Názvosloví solí.
Soli Názvosloví, vznik a použití solí, hydrogensoli a hydráty solí, hnojiva, použití solí ve stavebnictví Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Neutralizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 41.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Hydroxidy (zásady) nazývané též žíravé louhy, obsahují kov a charakteristickou hydroxidovou skupinu – OH, hydroxidový aniont = OH oxidační číslo hydroxidu.
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Vzorce pro opakování.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Dusík, N.
VY_32_INOVACE_CH.8.12 – SOLI- prezentace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
Neutralizace Vznik solí
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 40.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zopakuj si vzorce a názvy
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
SOLI Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.3/20
PŘÍPRAVA SOLÍ SOLI JE MOŽNO PŘIPRAVIT SEDMI ZPŮSOBY, např.
SLOUČENINY DUSÍKU Mgr. Jitka Vojáčková.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
RISKUJ.
SOLI KYSLÍKATÝCH KYSELIN
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Soli - křížovka
Významné soli kyslíkatých kyselin
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Hydroxidy.
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 CHEMIE 9. ročník
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tříprvkové sloučeniny. 1.) Hydroxidy Patří mezi zásady Jejich vodné roztoky nazýváme louhy Obsahují hydroxidový aniont (OH) - a kationt kovu (nebo amonný.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Významné soli. Bezkyslíkaté soli NaCl – chlorid sodný –bílá krystalická látka –v přírodě se vyskytuje jako sůl kamenná (halit) –ve velké míře se nahází.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Soli (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Využití solí Chemie 9. třída.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Názvosloví solí. Soli 1.) Bezkyslíkatých kyselin 2.) Kyslíkatých kyselin.
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám
Soli nad zlato Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-18
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zásady.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Soli.
SLOUČENINY.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Anorganická a obecná chemie Autor: Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Jakub Siegl Ročník: tercie Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Téma: Kyseliny, hydroxidy a soli Metodika/anotace: Powerpointová prezentace ve formě interaktivního kvízu slouží jako opakování kapitoly. Lze využít jako soutěž, nebo jako samostatné opakování žáků. Časový rozvrh: min Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

A-Z kvíz

Otázka 1 Co je indikátor? Jmenuj tři, z toho alespoň jeden přírodní. Lakmus, fenolftalein, methylčerveň, methyloranž, červené zelí. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Pojmenujte : HNO 2. Kyselina dusitá. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Jaké pH má destilovaná voda? 7. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Pojmenujte: HBr. Kyselina bromovodíková. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Jak definujeme kyseliny? Kyseliny jsou látky, které jsou schopné ve vodném roztoku uvolnit vodíkový kationt H +. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Pojmenujte: Ca(OH) 2 ? Hydroxid vápenatý. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Jak se jinak také nazývá kyselina chlorovodíková? Kyselina solná. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Pojmenujte: H 2 SO 3 ? Kyselina siřičitá. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Jmenujte 5 využití kyseliny sírové? Výroba látek, barev, umělých hnojiv, výbušnin, plastů. Je v autobateriích. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Pojmenujte: KMnO 4. Manganistan draselný. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Kde byste (doma) hledali kyselinu uhličitou? Jsou to šumivé nápoje. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Pojmenujte: CO 3 2- Aniont uhličitanový. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Co je to elektrolýza? Rozklad látek elektrickým proudem. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Pojmenujte: Mg 2+ Kationt hořečnatý. Zpět na pyramidu

Otázka 8 Jak vzniká v přírodě amoniak? Rozkladem živočišných a rostlinných zbytků. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Pojmenujte: CuSO 4 Síran měďnatý. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Co je neutralizace? Reakce kyseliny a hydroxidu; vzniká sůl a voda. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Pojmenujte: K 3 PO 4 Fosforečnan draselný. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Jak se vyrábí pálené vápno? Pálením vápence. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Pojmenujte: CaSO 4.1/2 H 2 O Hemihydrát síranu vápenatého. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Čím je způsobena přechodná tvrdost vody? Hydrogenuhličitanem vápenatým. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Pojmenujte: LiHSO 4 Hydrogensíran lithný. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Co to je superfosfát, k čemu se používá? Dihydrogenfosforečnan vápenatý. Je to hnojivo. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Řekněte vzorec vápence. CaCO 3. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Jak se vyrábí hašené vápno? Reakcí páleného vápna s vodou – tzv. hašením. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Napište vzorec: kationt hlinitý. Al 3+. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Jak a z čeho se vyrábí sádra? Pálením sádrovce. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Napište vzorec: Dodekahydrát síranu železitého. Fe 2 (SO4) 3.12 H 2 O Zpět na pyramidu

Otázka 15 Co je to modrá skalice a na co se používá? Pentahydrát síranu měďnatého. Používá se proti růstu řas a hub (bazény, moření osiva, ošetření vinné révy). Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Napište vzorec: aniont siřičitanový. SO Zpět na pyramidu

Otázka 16 Jaká látka je v kypřícím prášku do pečiva? Uhličitan amonný. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Napište vzorec hydroxidu boritého. B(OH) 3. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Jak bude reagovat kyselina dusičná na kůži? Kůže zežloutne. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Napište vzorec dusičnanu sodného. NaNO 3. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Co se stane s papírem, kápne-li na něj kyselina sírová? Zuhelnatí. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Napište vzorec hašeného vápna. Ca(OH) 2. Zpět na pyramidu

Otázka 19 Jaké vlastnosti má amoniak? Je to bezbarvý plyn charakteristického zápachu. Je jedovatý. Je dobře rozpustný ve vodě. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Napište vzorec chlorečnanu amonného. NH 4 ClO 3. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Co se stane s hydroxidem sodným na vzduchu? Pohlcuje vzdušnou vlhkost – pomalu se rozpustí. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Napište vzorec hydrogensíranu draselného. KHSO 4. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Jaká kyselina je v žaludku člověka? Kyselina chlorovodíková. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Napište vzorec dihydrogenfosforečnanového aniontu. H 2 PO 4 -. Zpět na pyramidu