Skupinová výuka mimořádně nadaných dětí na Úvoze CZ.1.07/1.2.09/02.0007 CZ.1.07/1.2.17/02.0051.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Použití metody CLIL v hodinách MATEMATIKY na Střední škole stavební Jihlava.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky Výuka cizích jazyků s akcentem na kombinované studium a.
A.Učební plán B.Metody výuky C.Aktivity školy A.Učební plán Výběr předmětů Dělení studijních skupin.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Od skupiny ke kooperaci
Název projektu: Moderní škola
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Problémy a specifika pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Organizační formy výuky
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Gymnasium Jižní Město Praha
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Skupinová výuka mimořádně nadaných dětí na Úvoze CZ.1.07/1.2.09/ CZ.1.07/1.2.17/

Skupinová výuka nadaných na 1. stupni BĚŽNÁ TŘÍDA malá motivace k vyšším výkonům, omezené podněcování zvídavosti, cyklické opakování, rutinní činnosti, izolovanost introvertů, dominance extrovertů, absence rovnocenných partnerů a společných témat TŘÍDA NADANÝCH izolace od běžné populace, pocity výjimečnosti, nahlížení okolí – elitářství, nadměrné mzdové náklady, nedostatečné územní pokrytí, soukromé školy

Skupinová výuka nadaných na 1. stupni SKUPINOVÁ VÝUKA - potlačení nevýhod obou krajních modelů - odstranění pocitu jinakosti - vzájemné pozitivní ovlivňování nadaných a šikovných dětí ve skupině - akcelerace a obohacování v hlavních předmětech - kontakt s běžnou populací v hodinách výchov - menší počet dětí ve skupině (max. 15) - individualizace výuky - rovnocenné partnerství

Skupinová výuka nadaných na 1. stupni SPECIFIKA „SKUPINOVKY“ NA ÚVOZE - tempo podle potřeb nadaných - pěstování EQ, sebeobsluhy, rozvoj tvořivosti - vysoká míra tolerance ze strany vyučujícího - potlačení soubojů individualit, výchova ke spolupráci - zapojení žáků do průběhu vzdělávání a práce ve skupině, realizace jejich podnětů - osobnost učitele = partner, mentor, silná osobnost, velký všeobecný přehled, oborové znalosti,ochota k diskuzi, schopnost argumentace, pozorný posluchač - využívání metod a přístupů napříč vzdělávacími systémy

Skupinová výuka nadaných na 1. stupni ORGANICACE VÝUKY VE SKUPINĚ Hlavní předměty - přesuny učiva vyšších ročníků do nižších - obohacování rozšiřováním a prohlubováním témat - dostatek času na diskuse k tématům - operativní úpravy a doplňování témat - nový předmět Vědouka Volnočasové aktivity - specifické zájmy = specifické kroužky - neorganizovaný čas pro organizování vlastních zájmů

Skupinová výuka nadaných na 1. stupni PROJEVY NADANÝCH VE SKUPINÁCH - schopnost samostatného vyvození pravidla a jeho aplikace v dalších situacích, objevování paralel - silná potřeba diskutovat, prezentovat vlastní názory, rozdílné přístupy k řešení - poukazování na výjimky, detaily, zvláštnosti, odlišnosti, - požadavek důsledného dodržování slibů a dohod, zargumentování požadavků vyučujícího, max. spravedlnost - odmítání rutiny, klasických domácích úkolů - hodnocení známkou selhává, snaha o vzájemné hodnocení a porovnávání výkonů, kritické sebehodnocení

Skupinová výuka nadaných na 1. stupni POSTŘEHY – 7 LET SKUPINEK - ne každému dítěti skupinovka vyhovuje - vzájemná náklonnost nadaných napříč ročníky - hodně „zlepšováků“ vznikne z důvodu „jak si usnadnit život“ - 1. stupeň = ochutnávka, dostatečná nabídka oblastí - vývoj oblastí zájmu - nadaní se učí od šikovných trpělivosti a pochopení - šikovní se spoluprací s nadanými učí přemýšlet jinak - ne každý vynikající kantor zvládne práci ve skupině - zapomeňme na „to se budete učit až v... třídě“ - neexistuje obecná kuchařka na práci s nadanými ve skupině - rodiče by měli pomáhat, nikoli radit co, kdy, kde a jak - je nevhodné dítě utvrzovat v jeho jedinečnosti - už tak má problémů dost - rodičovská důslednost

Skupinová výuka nadaných na 2. stupni PROJEKT V REALIZACI - pokračování skupinové výuky s dětmi z prvního stupně, zajištění návaznosti - upravená skladba a hodinová dotace předmětů v jednotlivých ročnících, upravené učební plány - nové předměty Přírodovědný seminář, Společenskovědní seminář - další specifické kroužky Pokustón, Lingvistik, AJ s rodilým mluvčím - proškolení vyučujících, studium problematiky - vzdělávání s komponentou IT (tablety)