Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února 2016 Školení pro žadatele
Název kapitoly Název podkapitoly Text Zaměření výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Cílem řešení projektů v této výzvě je rozvoj kompetencí učitelů z fakult vzdělávajících učitele a učitelů škol nižšího stupně vzdělání (ISCED 0-3) prostřednictvím podpory společenství praxe
Název kapitoly Název podkapitoly Text Povinné aktivity
Název kapitoly Název podkapitoly Text Řízení projektu Obsah aktivity upřesněn v Pravidlech pro žadatele a příjemce – obecná část, kapitola 5.2.4
Název kapitoly Název podkapitoly Text Spolupráce oborových didaktiků s katedrami zabývajícími se psychologií, obecnou didaktikou, psychodidaktikou, speciální pedagogikou nejméně po dobu jednoho roku - musí se jednat o samostatnou aktivitu cílem je propojení kateder zapojení do práce odborného panelu (blíže popsáno v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část, kapitola 5.2.4
Název kapitoly Název podkapitoly Text Povinná aktivita dle zvoleného zaměření projektu (povinně volitelná aktivita)
Název kapitoly Název podkapitoly Text Podpora společenství praxe pro rozvoj klíčových kompetencí, gramotností, průřezových témat a mezipředmětových vztahů Společenství praxe: pravidelná a dlouhodobá spolupráce akademiků a učitelů nižších stupňů vzdělání (ISCED 0-3) společenství se mohou lišit dle témat i v rámci jedné vysoké školy bližší popis v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část, kapitola Každá VŠ zapojí nejméně 15 škol relevantního stupně vzdělání dle vybraných specifických cílů -bližší popis zapojení škol v Pravidlech pro žadatele a příjemce – specifická část, kapitola 5.2.1
Název kapitoly Název podkapitoly Text SC 1 - Zvýšení kvality předškolního vzdělávání, včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ Podpora společenství praxe v nejméně ze dvou z níže uvedených témat: matematická pregramotnost čtenářská pregramotnost didaktika předškolního vzdělávání V projektu budou zapojeny nejméně dvě VŠ a jedna NNO v rolích partnerů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text SC 2 - Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích Podpora společenství praxe pro alespoň jednou z uvedených témat : podpora společenství praxe v matematické, čtenářské a informační gramotnosti V projektu budou zapojeny nejméně tři VŠ a jedna NNO v rolích partnerů. - podpora společenství praxe v tématu sociální a občanské kompetence v ZŠ a SŠ napříč předměty V projektu budou zapojeny nejméně dvě VŠ a jedna NNO v rolích partnerů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text SC 5 - Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy, včetně posílení jejich relevance pro trh práce Podpora společenství praxe pro alespoň jedno z uvedených témat: - vzdělávací oblast Člověk a příroda v ZŠ (tedy vzdělávací obory fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis) V projektu budou zapojeny nejméně dvě VŠ a jednu NNO v rolích partnerů. Na každé zapojené VŠ musí být řešeny formou společenství praxe alespoň dva vzdělávací obory. didaktika odborných předmětů (učitelství pro střední školy) V projektu budou zapojeny nejméně dvě VŠ a jedna NNO v rolích partnerů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Nepovinně volitelné aktivity
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozpracování hladin (vývojových kontinuí) klíčových kompetencí ve vztahu ke vzdělávacím oborům i k průřezovým tématům. - společná práce učitelů nižších stupňů škol a didaktiků vysoké školy Pilotní aktivity umožňující propojování pregraduálních studentů fakult vzdělávajících učitele s aktivními učiteli.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Vyloučené aktivity a omezení výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Pro tuto výzvu nejsou uvedeny vyloučené aktivity. Omezení: - střední školy/nižší stupně gymnázií tvoří mezi pilotními/spolupracujícími školami max. 10%. Neplatí pro didaktiky odborných předmětů. - fakultní školy tvoří nejvýše 30% z počtu zapojených škol
Název kapitoly Název podkapitoly Text Cílová skupina
Název kapitoly Název podkapitoly Text - pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ a SŠ - studenti VŠ a VOŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci)
Název kapitoly Název podkapitoly Text Oprávnění žadatelé
Název kapitoly Název podkapitoly Text - veřejné vysoké školy - soukromé vysoké školy - soukromoprávní subjekty (spolek, ústav, obecně prospěšná společnost, nadace nebo nadační fond, registrovaná církev nebo náboženská společnost nebo jimi zřízená tzv. církevní právnická osoba) - školská zařízení (právnická osoba vykonávající činnost školského zařízení zapsaného ve školskému rejstříku)
Název kapitoly Název podkapitoly Text Vymezení partnerství
Název kapitoly Název podkapitoly Text - veřejné vysoké školy - soukromé vysoké školy - soukromoprávní subjekty (spolek, ústav, obecně prospěšná společnost, nadace nebo nadační fond, registrovaná církev nebo náboženská společnost nebo jimi zřízená tzv. církevní právnická osoba) - školská zařízení (právnická osoba vykonávající činnost školského zařízení zapsaného ve školskému rejstříku) - příspěvkové organizace zřízené MŠMT - organizační složka státu zřízená školským zákonem Více v Pravidlech pro žadatele a příjemce – obecná část, specifická část kap.5.2.1
Název kapitoly Název podkapitoly Text Monitorovací indikátory
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výstup: Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem Celkový počet účastníků Počet podpořených osob – pracovníci ve vzdělávání Výsledek: Počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky a dovednosti
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výstup je povinně provázaný s výsledkem Výstup je povinně provázaný s výsledkem Současně nutno vykazovat i indikátor Pro indikátor nutno přiložit specifikaci v Přehledu klíčových výstupů k naplňování indikátorů projektu ESF.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Děkuji za pozornost