HYDROPONICKÉ PĚSTOVÁNÍ ROSTLIN Vypracovala: Bečvářová, Hudcová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pracovní činnosti 7 Péče o pokojové rostliny
Advertisements

Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Ošetřování během vegetace
Významné soli Mgr. Helena Roubalová
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva anorganická Kód VM:
Tato prezentace byla vytvořena
Pokojové rostliny Stančíková Iva VII.B
Domácí rostliny Otakar Kvaček.
Pokojové rostliny Pokojové rostliny Jana Novotná.
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
ROSTLINA SE TÍSNÍ V KVĚTINÁČI? NE NEPŘESAZUJEME ANO PRŮMĚR KVĚTINÁČE JE VĚTŠÍ NEŽ 25cm VYMĚNÍME VRCHNÍ VRSTVU ZEMINY NE ANO MÁ ROSTLINA VÍCE NARŮST ? PŘESAZUJEME.
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
HOŘČICE BÍLÁ (Sinapis alba).
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Drtič.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Rajče obecné.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
VY_32_INOVACE_15_Pokojové rostliny
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky plastů ve stavebnictví. všechny.
Obrázek č. 1: Sea Hawk Hotel and Resort Fukuoka, Japonsko, obrázek je převzat od: C OOPER (2003) Obrázek č. 2: Sea Hawk Hotel and Resort Fukuoka, Japonsko,
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořenílistopad 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 07) Rozmanitost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
„JAKO RYBA VE VODĚ“ EXPERIMENT TŘÍDY KVINTA A – SKUPINA „VÁPNÍK“
MAKROELEMENTY (2. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.

Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Hydroponie Vypracoval: Lukáš Karlík.
SPOJENÉ NÁDOBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN
KOŘEN.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Projekt do biologie a chemie. VODĚNKA - DUSÍK EXPERIMENT – JAKO RYBA VE VODĚ  DEN 1. – ZAKLÁDÁNÍ EXPERIMENTU  DEN 9. – KONTROLA  DEN 12. – KONTROLA.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_111_Pokojové a okrasné rostliny.
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.
Dusík a potos. = bezpůdní pěstování rostlin  Charakteristické je pěstování v lehce prostředí s lehce stravitelnými živinami – v roztoku  Půda přináší.
Kompostování Vyrobila g2.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vztah mezi atmosférou, vodou, horninovým prostředím a člověkem
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Vegetativní množení hrnkovek
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Stavba rostlinného těla
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
Generativní množení hrnkovek
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
KOŠŤÁLOVÁ ZELENINA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: květák, kapusta, hlávkové zelí, kedlubna,brokolice.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
HYdroponie.
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Rozmnožování pokojových rostlin řízkováním Vypracoval: Lukáš Karlík
Zelenina. Únorový či nejpozději březnový výsev platí pro celer bulvový, listový i řapíkatý. Drobná semena celeru klíčí dva až tři týdny při teplotě mezi.
Pedosféra = půda na Zemi
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Nádobová hydroponie.
Izolace na stavbě RADON.
Podmínky života na Zemi
Půdy.
Transkript prezentace:

HYDROPONICKÉ PĚSTOVÁNÍ ROSTLIN Vypracovala: Bečvářová, Hudcová

HYDROPONIE  Hydroponie je pěstování rostlin bez půdy v živném roztoku  Hydroponicky je možné pěstovat téměř všechny pokojové rostliny  Nejvhodnějším substrátem je v tomto případě keramzit (=expandovaný jíl)  Podle systému a účelu pěstování se přidávají hnojiva  Pro uzavřený systém pěstování pokojových rostlin v keramzitu lze použít kvalitní tekutá hnojiva bez balastních látek a při každé zálivce zalévat slabým roztokem 0,02%  Květinám, pěstovaným bez zemního substrátu, škodí studený vzduch a průvan, proto je nutné větrat jen opatrně  Potřebují světlo, ale je nevhodné vystavit je slunečním paprskům přímo

VÝHODY HYDROPONICKÉHO PĚSTOVÁNÍ ROSTLIN vhodnost pro alergiky kontrola přesné skladby živin rychlejší zakořenění květiny vyrostou rychleji, takže se dřív sklízí úroda

 Velká většina rostlin, která je pěstována hydroponicky, může růst v hydroponii i v půdě  Tento typ pěstování je vynálezem Egypťanů Mezi výhody patří rychlejší růst rostlin, menší náchylnost k chorobám  Vděčnou hydroponickou rostlinou je např. voděnka

 Při hydroponickém pěstování musíme dbát na speciální požadavky jednotlivých druhů rostlin:  Jsou to: dusík, fosfor, hořčík, vápník, mangan, síra a železo

DRUHY HYDROPONICKÉHO PĚSTOVÁNÍ  Pasivní hydroponie-Hlavním médiem ve vnitřní nádobě je keramzit, ve kterém je kytka zasazena. Vnější květník slouží jako nádoba na hydroponický roztok. Rychlost růstu není až tak závratná, naštěstí se v kapsách mezi granulemi drží dostatek potřebného vzduchu  Drip systém ("odkapávání„) Principem je čerpání hydro- roztoku z rezervoáru, rozvádění potrubím (kolem 2cm v průměru) do kapilár, které ústí u stonku kytky. Obvykle je třeba nastavit časování čerpadla tak, aby každá kytka byla dostatečně zavlažena

 Ebb & Flow stůl ("napouštění a vypouštění„)-Obvykle plastový lehce šikmo položený stůl. Horní deska má asi 10cm "zahrádku". Stůl je vždy v určitých cyklech naplněn vodou z nádrže. Po ukončení čerpání voda vytéká dírou ve stole zpět do rezervoáru pod stolem. Na desce jsou buď kostky rockwoolu, nebo síťované květináčky s keramzitem nebo kokosovým substrátem  NFT (Nutrient Film Technique)-Kytky jsou umístěné v šikmo položených trubkách, kterými rychle protéká roztok obohacený o O2.Díky zemské přitažlivosti protéká zpět do nádrže, odkud je čerpadlem čerpán na začátek trubky

 Aeroponie-Pěstování bez použítí pěstebního média - kořeny visí volně ve vzduchu. Funguje na bázi rozprašovačů, které vytvářejí v trubkovém systému prostředí se 100 procentní vlhkostí, ve kterém se kořenům perfektně daří

 Nejvhodnějšími druhy na hydroponické pěstování jsou : aglaonema, cisus antarktický, croton, šáchor střídavolistý, difenbachie skvrnitá, dracéna, fíkus, břečťan popínavý, monstera skvostná  Na hydroponické pěstování potřebujeme především nepropustnou nádobu nebo vaničku z plastu, skla, kovu, kameniny nebo jiných chemicky odolných materiálů

PĚSTOVÁNÍ  Když rostliny vyjmeme z květináče, zbavíme je zeminy a kořenovou soustavu důkladně omyjeme  Po nasazení do nádoby zasypeme substrátem  Takto zpevníme kořeny i polohu rostlin  Jakmile rostliny rozložíme, substrát zalijeme vodou  Asi po dvou týdnech, kdy se rostliny přizpůsobí prostředí, nahradíme vodu médiem.

:Hydroponic_onions_nasa.jpg

 1)V čem pěstujeme rostliny při hydroponickém pěstování?  V živném roztoku  2)Jaké jsou výhody hydroponického pěstování rostlin?  Vhodné pro alergiky, rychlejší zakořenění,…  3)Jaký je nejvhodnější substrát pro hydroponické pěstování rostlin?  Keramzit

- KONEC