Setkání s dopravci - Praha 26. listopadu 2014 Ing. Martin Neumaier Změny legislativy na O11 SŽDC od 14.prosince 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Revize Nového přístupu
Advertisements

4. železniční balíček 1.
CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Nástroje územního plánování
Integrovaný dopravní systém
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Dispečerské řízení pražského metra
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
Struktura personální směrnice
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Personální procesy.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Závazné předpisy pro zhotovitele veřejných zakázek
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Vnitroorganizační normy
ENA s.r.o. – energetické analýzy ŘÁDY PROVOZOVATELŮ Význam a základní obsah Ing. Vladimír Ing. Zdeněk
Seminář k ukončování projektů FS Státní fond životního prostředí ČR Praha,
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Česko–slovenský koridor Evropské železniční koridory pro konkurenceschopnou nákladní dopravu Setkání s dopravci, , Strečno Markéta Šlachtová,
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
S třednědobé plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji v praxi Setkání s poskytovateli sociálních služeb, Ústí nad Labem, září 2016.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Nová koncepce systému odměňování za výkon funkce členů zastupitelstev ÚSC Ing. Tomáš Pösl Vedoucí oddělení kontroly Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly.
IS SŽDC – pořizování dat dopravci
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Setkání s dopravci leden 2012
Přihlášení uživatele do portálu
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Distribuční portál (DIP)
JUDr. David Bauer ředitel odboru 28 – Regulace a metodika účetnictví
Legislativa výlukové činnosti
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Transkript prezentace:

Setkání s dopravci - Praha 26. listopadu 2014 Ing. Martin Neumaier Změny legislativy na O11 SŽDC od 14.prosince 2014

2 1)Důvody změn v legislativě O11 2)Nová legislativa 3)Změny v D7 4)Změny v PN 5)Diskuze Obsah

3 Hlavní cíle změn: Aktualizace předpisu D7 Snížení počtu dokumentů zabývajících se řízením provozu. Sloučení možného do jednoho dokumentu pro lepší přehlednost. Snaha popsat vše, co souvisí s řízením provozu, ale nikde to doposud nebylo uvedeno. Implementace změn a nových pojmů z předpisu SŽDC D1. Důsledek: Zrušení předpisu D7/3 (začleněno do nové D7). Sloučení PN „část A“ a PN „část B“ do jednoho dokumentu. Přejmenování PN „část C“ na PN „část B“. Zásadní ustanovení jenž byla v PN jsou přesunuta z PN do nové D7 Všechna ustanovení platná pro dopravce byla přesunuta do nové D7 nebo budou zapracována do Is10 při nejbližší aktualizaci Důvody změn legislativy O11

Nová legislativa - grafický přehled změn

5

6 Změna struktury předpisu 1)Základní ustanovení (základní pojmy a obecné záležitosti) 2)Provoz 3)Plánování provozu 4)Řízení provozu 5)Krizové řízení provozu 6)Kontrola a hodnocení provozu 7)Analýza JŘ 8)Závěrečná ustanovení Přílohy 1)Schéma dispečerského řízení SŽDC 2)Přehled značek narušení JŘ podle druhů závad (zatím původní značky) 3)Výpočet plnění jízdního řádu 4)Vzor dispečerského příkazu 5)Vzor žádosti o stanovisko Změny v předpise D7

7 D7 – Předpis pro operativní řízení provozu - účinnost od 14. prosince 2014 rozsah znalostí pro dopravce: 57.Zaměstnanci DA SŽDC jsou v bezprostředním styku s DA dopravců provozujících drážní dopravu na síti SŽDC a provozovateli dráhy sousedícími se sítí SŽDC. Musí mít k dispozici platné kontakty na DA dopravců nebo osobu dopravce odpovědnou za řešení operativních záležitostí a pro nahlášení MU. Dopravce je povinen změny kontaktů ihned nahlásit odpovědné osobě na SŽDC uvedené na portálu provozování dráhy SŽDC Odpovědná osoba SŽDC je povinna zajistit zaslání aktuálního seznamu kontaktů na DA SŽDC a zajistit jeho zveřejnění na portálu provozování dráhy SŽDC Část třetí = plánování provozu Část čtvrtá = řízení provozu Část sedmá kapitola V = projednávání závad s dopravci Změny v předpise D7

8 část Záklandní ustanovení - nové definice pojmů: a)DA SŽDC = PD + VD + HD + ústřední dispečer (čl. 6) b)Zaměstnanci řízení provozu = DA SŽDC + všichni „výpravčí“ (čl. 21 a 22) c)Dopravce uvázlého vlaku a Dopravce poskytující pomoc (čl. 8 a čl. 9) d)Plán vlakové dopravy (místo pojmu „Směnový plán“) (čl. 16) e)Zpravovací úsek a zpravovací ŽST (místo „dispoziční“) (stanoví D1 čl. 81 – 2.změna od ) f)Žádost o stanovisko - nově i na nesprávná data v IS (čl. 23 a čl. 551) Poznámka: v D7 již používán nový název předpisu D31 – Mimořádné zásilky (platnost cca od III/2015) část Obecné zásady: – dopravcům stanovena povinnost aktualizovat kontakty na dopravce (čl. 57) Změny v předpise D7

9 část Plánování provozu: a)dopravce zadává požadavky a jejich změny dle Is10 (nutná i aktualizace Is10) b)dopravce může nahlásit mimořádnost na vlaku telefonicky PD (nutno zajistit nouzový způsob) – PD ji pak zadá do IS za dopravce (čl.157) kontakty na příslušné PD jsou na (mapa s obvody PD) a)možnost zastavit vlak, který má mimořádnost, jenž nebyla předhlášena (čl.158) b)ke změně PVD může dopravce vyzvat i PD (= aktivní přístup - např. z důvodu vzniku MU čl.173) c)D1 stanovuje, co jsou mimořádnosti na vlaku => D7 stanovuje které mimořádnosti na vlaku musí být vyhlášeny Plánem vlakové dopravy (PVD) (čl.181) d)stanovena povinnost zadávat správně platnost mimořádnosti (na bod či trasu – čl.184) Změny v předpise D7

10 část Řízení provozu: a)je-li na výluku vydán VNJŘ, řídí se sled vlaků podle dohodnutého VNJŘ (čl.242) b)ústřední dispečer dostává výstražné zprávy ČHMÚ a bude je zasílat na vědomí dopravcům na kontaktní y uvedené na portále provoz (čl. 341) odvoz uvázlého vlaku a)zapracován Pokyn uvolnění TK a odvoz uvázlého vlaku z tratě a ze ŽST (kap. VII) b)postup platí obdobně i pro ověření volnosti a průjezdnosti koleje - v tomto případě však dopravce může zapůjčení HV odmítnout ( kap. VIII - čl.310) c)na faktuře (v doprovodném textu, u) zaslaném na SŽDC je potřeba uvést: 1)datum kdy bylo HV poskytnuto 2)jakému dopravci byla poskytována pomoc 3)pro jaký účel a na jakém úseku byla pomoc poskytnuta Poznámka: a)stále zatím zachován stav vyhlašování PVD ve dvouhodinových cyklech Změny v předpise D7

11 část Řízení provozu (pokračování): odstavování souprav (stanovuje předpis D1): a) do 7dní – řeší dopravce s VD (PD) v jehož obvodu požaduje vlak odstavit b) nad 7dní – řeší dopravce s odpovědným zaměstnancem OŘ (OSŘP) – Dopravce má požadavek na odstavení podat přes ústředního dispečera, který jej postoupí odpovědné osobě – tj. na CDP nebo na OSŘP (čl.358) Ústřední dispečer SŽDC  Mobil: – stanoveny nutné potřebné údaje žádosti (čl.361) 361.Dopravce v žádosti o umístění vozů na krátkodobé či dlouhodobé odstavení uvede potřebné údaje nutné pro posouzení žádosti: a)odesílací ŽST, b)počet vozů, c)celková délka, d)požadovaná předpokládaná doba odstavení, e)způsob návozu (ucelený vlak, po skupinách vozů), f)číslo vlaku (je-li již známo). Změny v předpise D7

12 část Řízení provozu - odstavování souprav (pokračování): – z Prohlášení o dráze na 2015 uvedena povinnost dopravce uvolnit koleje dopravní do 48 hodin, koleje manipulační do 72 hodin (čl. 362) část AJŘ: a)zohlednění faktického rozdělení AJŘ na dvě úrovně AJŘ GŘ (O11) a AJŘ CDP b)nově stanovena povinnost projednávat i nepořízení vstupních informací (čl. 530) c)AJŘ CDP vydává na projednání s dopravci „Žádost o stanovisko“ (čl. 533) d)lhůta pro odpověď na „Žádost o stanovisko“ nově 10 pracovních dní (čl. 536 a 552) e)Žádosti o stanovisko se přiděluje č. j. a odesílá se s hlavičkou SŽDC (čl. 553 a příloha 5) f)dopravcům stanovena povinnost vyjádřit se k Žádosti o stanovisko a vyjádřit souhlas či nesouhlas s uvedeným (čl. 554) Příloha 2 – kódy narušení a)zatím ponechány staré – předpoklad spuštění nových během roku 2015 b)změna filozofie zpoždění - z příčiny zpoždění na odpovědnost za zpoždění Změny v předpise D7

13 Ing. Martin Neumaier vedoucí oddělení centrálního řízení provozu O11  © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Děkuji za pozornost