Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů. 24.9.2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Geodézie.
Advertisements

* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Měření na mapách.
Výpočty s mapou Autor : Pavel Janečka.
PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU
Orientace na mapě a v krajině
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Poměr Výpočet vzdáleností
VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Mapa a buzola.
Orientace na mapě a v krajině
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Mapa.
Kartografie.
Registrační číslo projektu
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Trasování lesních cest
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Trasování lesních cest
Kartografie a topografie
Prezentace na téma - Obsah map
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Měřítko plánu a mapy.
MAPY.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Poměr Výpočet vzdáleností
Kartografie Láďa Mráz.
18.
Povrch české republiky
Elektronická učebnice - I
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 10 TEMA: Mapy – zobrazení povrchu Země.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno:
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
* Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov * Autor : Mgr. Irena Nešněrová * Datum : září 2012 * Název :VY_52_INOVACE_5.2.4.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
úvod a kartografická zobrazení
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Podobnost co už dovedeme
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_07_Topografie
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Transkript prezentace:

Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů

Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Orientace na mapě OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL- 009

Mapa: Mapa je zmenšený obraz části zemského povrchu. Může vzniknout tak, že z letadla vyfotografujeme krajinu pod sebou.

Měřítko: Je to poměr dvou čísel, který udává, kolikrát je skutečná vzdálenost při zakreslení do mapy zmenšení. 1 : znamená, že skutečná vzdálenost dvě stě tisíc centimetrů je na mapě zmenšena na jediný centimetr. Turistické mapy mají běžně tato měřítka: 1 : (1 cm na mapě = 1 km) 1 : (1 cm na mapě = 0,5 km)

Mapové značky: Mapové značky – na obyčejné zmenšenině krajiny by zanikla spousta důležitých detailů. Proto se ke znázorňování cest, železnic, řek, památných stromů a jiných orientačních bodů používají mapové značky. Jejich velikost neodpovídá měřítku mapy.

Vrstevnice: znázorňují výškový reliéf zobrazené krajiny. Jdeme-li po vrstevnici, jdeme po rovině.Husté vrstevnice znázorňují strmý kopec (jeho svah rychle nabírá výšku). Na mapách „padesátkách“ bývají vrstevnice po 10 metrech, na „stovkách“ po 20 metrech.

Orienatce mapy: Pokud máme dobře zorientovanou mapu, vidíme v terénu objekty ve stejném směru, v jakém je vidíme zakreslené na mapě.

Zdroje: