PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Support.ebsco.com EBSCO Discovery Service Statistiky Tutorial 10. února 2013.
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský.
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.
Tagy neboli příkazy Olga Kasafírková Základy HTML.
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
Tutoriál EDS možnosti přizpůsobení Pro administrátory support.ebsco.com.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
UŽIVATELSKÝ ÚČET NA PORTÁLU INFORMAČNÍCH ZDROJŮ PRO UTB XERXES.
Tutoriál MEDLINE Complete ~ Vyhledávání support.ebsco.com.
– personální server Dobrý den, dovolujeme si Vám touto cestou představit personální server HledámPráci.cz. HledámPráci.cz.
Praha6.cz Nové trendy v e-publishingu Statické stránky, mapa stránek, menu a fulltextové vyhledávání.
SEO SEO Optimalizace webových stránek pro vyhledávače Jan Nemrava, KIZI, FIS VŠE
Textový procesor Open Office, Writer OKRAJE STRÁNKY
Tabulkový procesor.
Efektivní internetový marketing David Špinar, H1.cz s.r.o.
Tutoriál DynaMed ~ Jednoduché prohledávání
Zakládání dodavatele 1. i 2. úrovně - obsah 1.Obsah 2.Obecné zásady 3.Seznam dodavatelů – jak rozeznat, jestli má ústav připojený svůj záznam dodavatele.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
Tutoriál Vyhledávání v obchodních databázích Business Source
TEXTOVÝ EDITOR.
Click Fraud & Web Analytics
Reklamní programy „Za málo peněz hodně reklamy.“.
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
Manažerské informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Sociální síť Sociální síť, zvaná též společenská síť, komunitní síť či komunita, anglicky social network, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem.
Národní registr vysokoškolských kvalifikačních prací.
Nové funkce v novém Skliku
WWW – hypertextový informační systém
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Filtrace web stránek s využitím profilu uživatele Petr Doskočil
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
WORD 2010 Popis prostředí – 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
PRÁCE S DOTAZY Eva Karmazínová, 4. Y. Postup při vytváření dotazů: 1) Vytvoříte vlastní aplikaci 2) Vytvoříte tabulku v aplikaci 3) Vytvoříte strukturu.
Databáze velké množství dat pevně dané struktury
Jak vyhledávat informace na Internetu?
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Struktura inzertního oznámení Possoltová Jitka Chalupníková Gabriela.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
EndNoteWeb a ResearcherID – užitečné nástroje Web Of Science
Anopress: nová grafika, nové možnosti Mgr. Daniela Uhrová září 2010.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Úvod do pokročilých metod analýzy návštěvnosti webu Roman Appeltauer, H1.cz.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Aleš Kozák.
VY_I/2_INOVACE_37_Vyhledávání na internetu Vyhledávání na internetu Miroslav Kaňok.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
SEO – optimalizace pro vyhledávače Tereza Balabánová
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Dotazníky Google docs Jan Juránek Základní charakteristika Google Docs/Google dokumenty Jsou to online aplikace od společnosti Google. K využívání těchto.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc – elektronická pošta Jak vytvořit vlastní ZDARMA?
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
Vyhledávání na Internetu. Webové vyhledávače Webový vyhledávač je služba, která umožňuje na Internetu najít webové stránky, které obsahují požadované.
Tribuna českého obchodu TZB
Název: Word, textový editor DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_03
Textový Editor.
Národní registr vysokoškolských kvalifikačních prací.
Spojitá a kategoriální data Základní popisné statistiky
DynaMed ~ Jednoduché prohledávání
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz

Základní fungování PPC systémů

 Platba za klik - platíte až ve chvíli kdy „někdo“ klikne na reklamu a dostane se na Vaše webové stránky  Princip aukce, na základě které se určuje pozice inzerátu a konečná cena za klik  Zobrazovat reklamu relevantním zákazníkům  Přesně zacílit reklamní sdělení  Plnou kontrolu nad cenami za kliknutí a nad denními rozpočty Pay per click

PPC REKLAMA

Uživatel zadá vyhledávací dotaz – do vyhledávače Když dojde k shodě mezi vyhledávacím dotazem a klíčovým slovem – reklamní sdělení se zobrazí Inzerát se zobrazí na určité pozici Princip vyhledávací sítě

Jak to funguje Klíčové slova: Dobrovolnictví Dobrovolníci Dobrovolnická pomoc

 Klíčové slovo = základ PPC reklamy, prostřednictvím něho se spouští reklamní sdělení, prostřednictvím něho najdete svého uživatele  Inzerát = reklamní text  Zobrazení = zobrazení inzerátu ve vyhledávací nebo v obsahové síti  Proklik = kliknutí na inzerát  CTR = míra prokliku (click-through-rate)  CPC = cena za kliknutí (cost per click)  CPM = cena za tisíc zobrazení (cost per mille)  Konverze = dosažení definovaného cíle dané webové stránky Základní pojmy

Relevance, úspěch PPC reklamy  Relevance v PPC reklamně je přizpůsobení výběru klíčových slov, reklamního textu, cílové stránky, regionálního a jazykového zacílení potencionálnímu zákazníkovi a jeho hledání  Klíčová slova – analyzujte pomocí nástrojů Plánovač klíčových slov od Google (Keyword Planner Tool) Dostupný v účtu na kartě Nástroje a analýza -> Plánovač klíčových slov Google statistiky vyhledávaní  Text inzerátu ušijte na míru k vybraným klíčovým slovům a myslete na toho, komu text píšete

Text inzerátu  Vyzdvihněte konkurenční výhodu  Inzerát by měl obsahovat dané klíčové slovo  Využívejte dynamické titulky  Dodržujte pravidla pro psaní inzerátů 25 znaků titulek Viditelná url adresa 35 znaků první řádek 35 znaků druhý řádek  Nasměrujte uživatele přímo na cílovou webovou stránku  Dodržujte pravidla pro obsah inzerátů

Pravidla pro text inzerátu  Text musí být v souladu s platnými pravidly pravopisu  Text inzerátu musí dávat smysl (ne pouhé shluky slov)  Text musí obsahovat diakritiku  Zákaz nadměrného opakování slov (max. 3x v inzerátu)  Není dovolena nadměrná interpunkce, smajlíky, nestandardní znaky (©,, ♥ apod.)  V textu inzerátu může být pouze jeden vykřičník (ne v titulku)  Zákaz neobvyklých zkratek (výp., veř., digit.) Zákaz obecných frází jako „klikněte zde“

Pravidla pro zobrazované URL  Zobrazené (viditelné) URL musí odpovídat doméně cílového URL  Zobrazené URL musí obsahovat doménu nejvyšší úrovně (.cz,.com apod.)  Nesmí obsahovat háčky, čárky a mezery  Velká písmena pouze na začátku každého slova (

Pravidla pro cílové URL  musí být funkční  nesmí být ve výstavbě  musí být v souladu s českými zákony a ústavou ČR  uživatel musí mít možnost vrátit se kliknutím na tlačítko Zpět  nesmí automaticky spouštět stahování souboru nebo instalaci software  nesmí být vytvořena pouze za účelem nalákání uživatele na placené prokliky nebo jinou reklamu  nesmí obsahovat dialery, pop-up, pop-under okna

CPC – CENA ZA PROKLIK  Cost Per Click = cena za přivedeného návštěvníka  Platební model pro reklamu ve vyhledávání i pro reklamu v obsahové síti  Max.CPC vs. skutečná CPC  Max.CPC maximální cena, kterou jste ochotni za proklik zaplatit Podílí se na určení pozice inzerátu  Skutečná CPC Reálná cena za proklik Většinou bývá nižší než max.CPC

CTR – MÍRA PROKLIKU  Click Through Rate  Udává se v procentech a je základní hodnotou pro vyjádření relevance ppc reklamy  Vyjadřuje poměr mezi prokliky a zobrazením 50 zobrazení -> 5 prokliků-> 5 / 50 * 100 = 10 %CTR  Podílí se na určení pozice inzerátu  Vysoká hodnota CTR znamená Vyšší pozici Nižší reálnou cenu za klik

Konverze  Proměna návštěvníka webu na zákazníka  Nejčastěji definovaná konverze je uskutečnění objednávky  Konverze je naplnění cíle webu, cíl si však můžeme definovat různě: Objednávka Registrace Vyplněný formulář Stáhnutí souboru  Aby došlo k správnému měření, musí dojít k úpravě webu Vygenerovaný konverzní kód se vloží na děkovací stránku webu  Konverzní poměr se udává: Kolik procent návštěvníků uskutečnilo cíl webu Poměr mezi konverzemi a prokliky 50 prokliků-> 5 konverzí - 5 / 50 * 100 = 10 %  Hodnota konverze – vyčíslitelný přínos konverze Například hodnota objednávky  Cena konverze – cena prokliků potřebných ke konverzi

Pozice reklamy  Pozice reklamy je dána principem aukce  Pozice reklamy při dané ceně není dopředu známá  Pozice reklamy se přepočítává při každém hledání fráze, mění se v čase  Pozice reklamy závisí na hodnotě AdRank = Max. CPC * Skóre kvality  Max. cpc Nejvyšší cena, kterou je inzerent ochotný zaplatit za kliknutí  Skóre kvality Závisí na míře prokliku (CTR), relevanci kws, cílové URL, kvalitě inzerátu, historickému výkonu účtu aj. Jeho hodnota se pohybuje v intervalu

Skóre kvality závisí na

Jak vytvořit reklamu

Struktura účtu

Účet  Zastřešuje všechny kampaně  Možnost změny hesla  Umožňuje přidávat přístup uživatelům do účtu (různé úrovně)  Nastavení zasílání zpráv PPC systémů  Možnost definování způsobu platby a dobíjení kreditu  Vhodná struktura účtu může odrážet strukturu webu  Pro propagaci více webů je ideální více účtů

Kampaň  Reklamní sestavy by měly fungovat jako již úzce zaměřené, tematické sekce kampaní, kde jsou co nejrelevantnějším způsobem propojena tematicky příbuzná klíčová slova a jim na míru napsaný reklamní inzerát.  Cíle: poskytnout uživateli na jeho otázku (hledaný výraz) co nejlepší odpověď dosáhnout zvýraznění slov v inzerátu přivést návštěvníka na relevantní cílovou stránku

Sestava  Zastřešuje klíčová slova a inzeráty dané sestavy  Umožňuje nastavení CPC pro sestavu  Na velikosti nezáleží  Klíčová slova v sestavě by měla úzce souviset a musí odpovídat reklamním textům sestavy a cílové stránce  Nejčastější přístupy: Rychle nakrmit sestavu spoustou klíčových slov a pak „vyvádět“ Od začátku stavět úzce specifické sestavy a slova doplňovat později  Reklamní sestavy by měly fungovat jako již úzce zaměřené, tematické sekce kampaní, kde jsou co nejrelevantnějším způsobem propojena tematicky příbuzná klíčová slova a jim na míru napsaný reklamní inzerát.  Cíle: poskytnout uživateli na jeho otázku (hledaný výraz) co nejlepší odpověď dosáhnout zvýraznění slov v inzerátu přivést návštěvníka na relevantní cílovou stránku

Shody klíčových slov  [Přesná] –Exact Match Reklama se zobrazí jen pokud uživatel hledá přesně takovou frázi, jakou máme zadanou (levné letenky -> levné letenky)  „Frázová“ –Phrase Match Reklama se zobrazí, když uživatel hledá jakoukoliv frázi, obsahující frázi, kterou máme zadanou v daném pořadí (levné letenky -> levné letenky do Paříže)  Volná –Broad Match Reklama se zobrazí, když uživatel hledá jakoukoliv frázi obsahující slova fráze, kterou máme zadanou v libovolném pořadí Reklama se zobrazuje i na některá synonyma a podobné varianty, které systém zná  -Vylučovací –Negative Broad Match Slova, s jejichž použitím ve frázi se fráze stává nerelevantní Je nutné zamezit, aby se reklama v těchto nerelevantních frázích zobrazovala Např.: reality show, cokoliv zdarma

Soňa Petruželová