Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Advertisements

Způsobilé výdaje projektů
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
III. Finanční řízení Ing. Lenka Nováková.
Finanční řízení Ing. Michal Čech.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
Petra Němcová Finanční rámec grantových projektů z OP VK, zaměření na oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Praha, 15. února 2016 Seminář pro žadatele.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Praha, 12. února 2016 Seminář pro žadatele.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 13. výzva IROP INDIVIDUÁLNÍ OVĚŘENÍ POTŘEB FINANCOVÁNÍ Praha.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Finanční řízení Lenka Geržová Ing. Michal Čech. 2 Rozpočet.
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet 3 Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 4.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Praha, duben 2016.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
VÝZVA VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Finanční řízení Lenka Geržová
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Individuální projekt OP VVV
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Způsobilé výdaje projektu a související
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

Finanční řízení Lenka Geržová

2 Rozpočet

Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 3

Způsob vykazování celkových způsobilých výdajů 4 Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, ,

1.2. Nepřímé náklady Neinvestiční náklady spojené s administrací projektu. Osobní náklady –Administrativní tým projektu – pracovníci, kteří zajišťují chod projektu, provádějí jeho monitorování, připravují vyúčtování a zajišťují jeho publicitu (projektový a finanční manažer, asistent, PR manažer apod. účetní, personalista, ostraha, úklid, údržba, IT podpora). –Smyslem jejich činnosti není odborná práce s cílovou skupinou. Cestovní náhrady –Tuzemské služební cesty realizačního týmu Hmotný a nehmotný majetek a materiál –Hardware, software a osobní vybavení související s administrací projektu –Spotřební materiál 5 Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, ,

1.2. Nepřímé náklady Místní kancelář –Výdaje za materiál a služby, které souvisejí s řízením projektu, využívá je zejména administrativní tým a jsou pro zabezpečení realizace projektu nezbytné (telefon, poštovné, fax, platbu za připojení k internetu, spotřebu vody, paliv a energie, nájemné kanceláří pro realizační tým, apod.) Služby –Outsourcované služby (publicita) –Nájem a leasing –Správní a jiné poplatky (bankovní poplatky) 6 Výzva: 7.4; PpŽaP-o: 8.6.2, ,

1.1. Výdaje na přímé aktivity 7

Výdaje na přímé aktivity – investiční Způsobilým výdajem je pořizovací cena včetně montáže, dopravy, zapojení a pozáručního servisu nepřesahujícího dobu realizace projektu. 8 Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: a Investičními výdaji se rozumí výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného nebo nehmotného majetku s dobou použití delší než 1 rok a částkou pořizovací ceny dlouhodobého hmotného majetku či jeho technického zhodnocení vyšší než Kč a nehmotného majetku či jeho technického zhodnocení vyšší než Kč. Limit kapitoly: max. 15% z CZV

Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 9 Výzva: 7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: 8.7.2

Osobní výdaje Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Mezi přímé osobní výdaje jsou zahrnuty pouze odborné pozice. Pozice administrativního týmu spadají do nepřímých nákladů. 10 PpŽaP-o: 5.2.1; 8.7.2; PpŽaP-s: 8.7.2

Osobní výdaje 11 Možné postupy stanovení mezd: fondy/op-vvv/mzdovelimity.pdfhttp:// fondy/op-vvv/mzdovelimity.pdf Stanovení sazby pomocí ISPV. Alternativní způsob výpočtu sazby mzdy/platu. Mzdy/platy v místě a čase obvyklé Vnitřní směrnice organizace

Stanovení sazby pomocí ISPV 12 ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. Při stanovování sazby pomocí ISPV uvede žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.

Stanovení sazby pomocí ISPV Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí Kč nebo 390 Kč/hod. 13

Alternativní způsob výpočtu sazby mzdy/platu Roční hrubé mzdové náklady musí korespondovat s pozicí v projektu, musí být odůvodněny a doloženy spolu s žádostí o podporu například prostřednictvím účtů, výplatních pásek atd. a musí být kontrolovatelné. Doložené poslední roční hrubé mzdové náklady musí korespondovat s pozicí, kterou bude zastávat pracovník/zaměstnanec v projektu. Doporučeno zejména pro zahraniční klíčové pracovníky. 14

Výdaje na přímé aktivity – neinvestiční 15 Seznam obvyklých cen: ds/OP_VVV/Seznam_ob vyklych_cen_vybaven.pdf ds/OP_VVV/Seznam_ob vyklych_cen_vybaven.pdf Outsourcované služby – max. 49 % Výzva:7.5; PpŽaP-o: 8.7.2; PpŽaP-s: 5.2.5, 8.7.2

1.3. Úspory projektu 16 PpŽaP-o: 12.5 Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu

Způsobilost výdajů 17

Způsobilé výdaje 18 Výzva: 6.1, 6.2, 7.1, 7.2; PpŽaP-s: 5.2.2, 8.7.1; PpŽaP-o: 5.2.2, Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.

Časová způsobilost výdaje 19 Výzva: 2., 7.2; PpŽaP-s: 8.7.1, PpŽaP-o:

Časová způsobilost výdaje 20 Obecné pravidlo pro OP VVV: Nejdříve možným datem pro vznik způsobilých výdajů projektu je Výdaje vzniklé před tímto datem nemohou být považovány za způsobilé. Příjem žádostí o podporu: od do vyčerpání alokace, nejpozději však do Od úspěšného splnění první fáze hodnocení může žadatel projekt zahájit nebo začít fyzicky realizovat. ŘO má na zpracování žádosti o podporu a celý schvalovací proces do vydání právního aktu cca 7 měsíců. Výdaje, které vznikly před vydáním právního aktu, jsou vystaveny riziku, že po neúspěšném hodnocení a neposkytnutí podpory nebudou financovány z veřejných zdrojů, ale z prostředků žadatele. Před datem zahájení fyzické realizace projektu, jsou způsobilé pouze výdaje spojené s přípravou a administrací projektu. Po datu zahájení fyzické realizace projektu jsou způsobilé i výdaje spojené s realizaci aktivit projektu (např. s cílovou skupinou). Datum zahájení fyzické realizace projektu si zvolí žadatel v kdykoliv v době od zahájení projektu a nejpozději do 6 měsíců od vydaní právního aktu. Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu je Po tomhle datu nejsou výdaje způsobilé. Výzva: 2; 7.2, PpŽaP-s: 8.7.1, PpŽaP-o: 8.7.1

Prokazatelnost výdaje 21 PpŽaP-o: Komentář k rozpočtu: Osobní výdaje: Název pozice a vazba na položku rozpočtu Název subjektu (žadatel/partner) Počet osob na dané pozici Délka trvání pracovní pozice Úvazek/počet hodin Zdůvodnění výše úvazku Výše hrubé mzdy při 100% úvazku Sféra: mzdová/platová Kód, název pozice dle ISPV Zdůvodnění výše sazby Pracovní náplň Výdaj musí být řádně identifikovatelný, prokazatelný a doložitelný. Cestovní náhrady Počet, účel Ne/Hmotný majetek a materiál Zdůvodnění ceny Nákup služeb Vazba na KA Zdůvodnění potřebnosti, ceny

Nezpůsobilé výdaje 22 Výzva: 5.1.2; PpŽaP-s: 8.8; PpŽaP-o: 8.8 Nebude podporován vznik nových kurzů DVPP, ani jejich realizace. Nebudou podpořeny projekty zaměřené na vznik nových webových portálů nebo jejich částí. Nebude podporován vznik a vybavování klubů v rámci aktivity 4.4. V rámci aktivity 4.6. Kariérové poradenství je nezpůsobilým výdajem úhrada mzdových výdajů zaměstnavateli rodiče.

Spolufinancování 23

Spolufinancování 24 Výzva: 3.7; PpŽaP-s: 8.1.5, PpŽaP-o: 8.1.5

Spolufinancování – Věcný příspěvek 25 Výzva: 3.7; PpŽaP-s: 8.1.5; PpŽaP-o: 8.1.5, V případě, že se žadatel rozhodne využít pro spolufinancování projektu věcný příspěvek, uvede a popíše způsob a formu jeho poskytnutí již v žádosti o podporu (do textového pole příslušné klíčové aktivity projektu v IS KP14+) a současně v rozpočtu vytvoří samostatnou položku rozpočtu s označením, že se jedná o věcný příspěvek. Věcné příspěvky jsou způsobilé pouze do výše spolufinancování projektu žadatelem, stanoveného ze skutečně čerpaných CZV projektu. Dobrovolná práce: může se jednat pouze o dobrovolnickou práci organizovanou prostřednictvím dobrovolnických center, akreditovaných jako vysílající organizace dle zákona o dobrovolnické službě. Věcný příspěvek Zboží Dobrovolná práce Způsob spolufinancování žadatel popíše v žádosti o podporu.

Finanční plán 26

Finanční plán 27 Výzva: 3.7, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního aktu nebo od zahájení fyzické realizace projektu. Další MO: 6 měsíců Finanční plán Součást finanční řízení projektu Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky

Finanční plán 28 Krok 1: Příprava plánu vyúčtování rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO přičíst NN Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 30% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu. Výzva: 3.7, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2

Finanční plán 29 Výzva: 3.7, 7.3; PpŽaP-s: 5.2.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2; PpŽaP-o: 5.2.5, 6.5, 7.1.1, 7.1.3, 8.1.2

Vyúčtování – finanční milníky 30 PpŽaP-o: Průběžné finanční ukazatele budou sledovány pouze u projektů, jejichž doba trvání od data zahájení fyzické realizace do předpokládaného data ukončení (fyzické) realizace je delší, než 30 měsíců včetně. 80% kumulativní částky vyúčtování ve finančním plánu za 2 MO. Hraniční finanční ukazatele budou sledovány u všech projektů. 60% kumulativní částky vyúčtování ve finanční plánu za cca 60% doby realizace.

Vyúčtování – finanční milníky 31 V případě úpravy průběžných finančních ukazatelů je nutné požádat o podstatnou změnu projektu. Při nesplnění minimální výše finančního ukazatele je poskytovatel oprávněn udělit příjemci sankci. Její výše bude uvedena v právním aktu o poskytnutí podpory. Ponížení hraničního ukazatele lze pouze podstatnou změnou spolu s žádostí o snížení celkové částky dotace. PpŽaP-o:

Hodnoticí kritéria 32

Věcné hodnocení 33 Výzva: Příloha č. 2; PpŽaP-s: 5.4.2; PpŽaP-o: Žadatel/partner V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 6 bodů) Financování projektu: V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 10 bodů) V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 2 body)

Děkuji za pozornost 34