Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky na etiku v reklamě
Advertisements

Auto jako umělecké plátno očima odborníků z praxe.
Stavební veletrhy Brno 2012 Zvýšení efektu účasti
Přehled pořádaných akcí, které můžete sponzorovat :
Podnikání na Internetu letní semestr 2005 Jana Holá VII.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Pavla Chlebounová 3MA381. Webové stránky Internetový obchod Internetová reklama Tištěná propagace.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
funkce médií ve společnosti moc médií
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
Jak propagovat web? Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
PROPAGACE REKLAMA Brigita STLOUKALOVÁ. Reklama = placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb, myšlenek prostřednictvím médií  reklama se sportovními.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Jazyková škola Slůně – Networking COFFEE CONNECT Martin Špát Tomáš Nesrsta.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
SEO konzultant 3 pilíře úspěchu SEO pro B2B v praxi Sova Konference,
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Přehled reklamní kampaně letiště Chotěboř pro Otevřené Mistrovství ČR v letecké akrobacii 2017 a Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced.
Jak na PR (absolutní základ)
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Propagace základní pojmy
Historie marketingu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Reklama je posledních pár let na vzestupu lidé ji vnímají stále více je všudypřítomná a nezničitelná je vidět, ať chceme, nebo nechceme má různé formy a možnosti

Výběr vhodného způsobu reklamy a propagace je důležitým rozhodnutím v rámci marketingu každé firmy: Jak nejlépe komunikovat se stávajícími a potenciálními zákazníky Kam reklamu umístit Kde firmu či produkty prezentovat Všechny rady selhávají pokud nemáme dobrý záměr, tedy životaschopný produkt s odpovídající cenou.

Umístění reklamy Internet Tisk Rádio Televize Venkovní (outdoor) reklama Přímý marketing (Direct marketing) Dárkové předměty a bonusy pro zákazníky Vztahy s veřejností (PR) a sociální marketing Ostatní

Internet Vlastní webové stránky Neplacené zápisy v katalozích Placené zápisy v katalozích a vyhledávačích PPC reklama, kontextová Reklamní proužky (tzv. bannery) Budování zpětných odkazů je nejnovější médium, které rychle získává na významu a míře využití. S rostoucí počítačovou gramotností se stává prvním místem, kam lidé chodí pro informace.

Tisk Denní tisk Odborné časopisy a společenská periodika Magazíny, inzertní časopisy Bezplatně rozdávané noviny, katalogy Reklama v odborných knihách S nástupem internetu se snižuje čtenost klasických tištěných médií, ale ještě stále představuje tisk významný způsob propagace. Cena reklamy je značná, můžeme ji snížit uveřejněním pouze v regionálních novinách. Specifikujte skupinu zákazníků a volte podle toho typ periodika.

je další z tradičních médií. Vzhledem k množství posluchačů lze reklamu v rádiu ve srovnání s tiskem koupit levněji. Je ale nutné reklamu často opakovat, aby ji někdo slyšel a zachytil. Při výběru rozhlasových stanic se hodí informace o jejich poslechovosti. Rádio

Reklamní spoty v celoplošné televizi všichni známe, využití je však pro malou firmu finančně likvidační. Pro menší inzerenty existuje možnost využití drobných regionálních a kabelových televizí Televize

(outdoor) Jedná se o reklamu, která působí mimo domov, toto označení se nejčastěji používá v souvislosti s billboardy, MHD apod. Billboardy, bigboardy, reklamní plachty na budovách Menší stojany typu A, cedule, plakáty Lavičky, reklamní vitríny u zastávek apod. Vozidla městské hromadné dopravy (uvnitř nebo na nich) Reklama v kině (na plátně, na toaletách) Rozdávání letáků Reklama v nákupních centrech, v menu nabídce restaurací atp. Horkovzdušný balón, letadlo vlekoucí reklamu Auto s megafonem Venkovní reklama

(Direct marketing) Existuje řada firem, které prodávají databáze s kontakty na cílové skupiny dle vašeho výběru. Pozor na zneužití osobních údajů a narušování soukromí. Rozesílání obchodních dopisů či pohlednic Rozesílání ů (pozor na zákony a definici nevyžádaného obchodního sdělení) Přímé telefonní hovory Přímý marketing

Reklamní předměty označené logem jsou vhodným způsobem jak budovat dobré vztahy se stávajícími i novými klienty. Reklamní dárkové předměty Soutěže o ceny Pořádání akcí pro významné zákazníky Dárkové předměty a bonusy pro zákazníky

Negativní názor veřejnosti vám může uškodit, naopak pozitivní může pomoci získat nové zákazníky. Kromě toho osobní doporučení a bezplatná pozitivní publicita mohou za určitých okolností zcela nahradit placenou reklamu. Vydávání tiskových zpráv Sponzorování Reklama prostřednictvím vlastních výrobků Dobrá pověst Osobní doporučení zákazníků Autorská činnost Vztahy s veřejností (PR) a sociální marketing

Zmíněné kategorie se mohou často kombinovat a doplňovat. Existují ještě další možností propagace: Účast na výstavách Vzorky zdarma Členství v profesních organizacích Podpora na místě prodeje Rozesílání novinek klientům Potisk a polep firemních aut Ostatní

Kontrolní úkoly Pro svoji firmu zvolte nejvhodnější způsob reklamy, zdůvodněte. Zpracujte návrh, obhajte řešení a sjednejte podmínky realizace. Použitá lit.: Možnosti reklamy a propagace, , napsal Ing. Mira VlachIng. Mira Vlach