Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
1. H ISTOLOGIE – PLETIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jak zveřejnit článek přes Webpublisher ?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální učební materiál
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zoner Callisto – editor bitmap
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Zpracování a využití informací
Život – pohledy na přírodu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Severní Amerika – Kanada 1
Zoner Callisto Úpravy a efekty – editor bitmap
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základy úprav fotografií
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Úprava fotografie – ostatní efekty
Rovnání horizontu, úprava kolinaerity a perspektivy
Informatika – Základní operace s buňkami
Rovnání horizontu, úprava kolinearity a perspektivy
Základy úprav fotografií
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová

Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/ Označení vzdělávacího materiálu 1.IT - K_INOVACE_1.IT.20 Tematická oblast Název vzdělávacího materiáluTvorba panorámat Druh učebního materiáluVýukový materiál Anotace Výuka tématu grafika, úprava fotografií, Zoner Photo Studio, panoráma Klíčová slova grafika, úprava fotografií, Zoner Photo Studio, panoráma, ořez, efekty, mapování tonality Ročník2. Typická věková skupina16–18 let Speciální vzdělávací potřebyŽádné AutorDitta Kukaňová Zhotovenoříjen 2013 Celková velikost6,6 MB

TVORBA PANORÁMAT Zoner Photo Studio

Při vytváření panorámat je nutné mít dílčí snímky v odpovídající kvalitě a se správným nastavením – ty máme, takže se tím nyní zabývat nebudeme. Zaměříme se čistě na skládání fotografií. TIP PŘED FOTOGRAFOVÁNÍM PANORÁMAT: Pořiďte si zdrojové obrázky orientované na výšku

CO BUDEME POTŘEBOVAT? Panoráma, Ořez (C), Křivky (Shift + C), Vylepšit expozici (Ctrl + 3), Mapování tonality, Upravit barvy (Ctrl + 1)

ZAČÍNÁME VE SPRÁVCI VÝBĚREM SNÍMKŮ

VÝBĚR OBRÁZKŮ PRO PANORÁMA

SEŘAZENÍ OBRÁZKŮ Před samotným spojením snímků musí dojít k jejich seřazení. Ručně nebo automaticky zde můžete jednotlivé fotografie přeskládat.

URČENÍ OHNISKOVÉ VZDÁLENOSTI A SPOJENÍ Následně musí dojít k určení (anebo automatické detekci) nastaveného ohniska. Jestliže jste neodstranili metadata, ZPS načte dané ohniskové vzdálenosti ze vstupních fotografií automaticky, jinak můžete vložit ručně

V dalším kroku již vidíte (skoro) hotové panoráma. Červené obdélníky značí spoje mezi jednotlivými snímky. Zde můžete – a rozhodně byste také měli – zkontrolovat, zda nedošlo ke vzniku nežádoucích artefaktů (dvojité hrany, duchové atd.). Využijte přitom lupy k přiblížení jednotlivých spojů.

KONTROLA SPOLEČNÝCH BODŮ

FINÁLNÍ ZÁSAHY DO PANORÁMATU V posledním kroku spojování fotografií na vás čeká ještě možnost oříznutí panorámatu. Jestliže si budete chtít ponechat ořez až na zpracování v Editoru ZPS, zrušte označení ořezu dole u příslušného čtverečku Oříznout. V opačném případě jej nechte zatržené.

Otevřít nebo uložit – to záleží na vašich potřebách. V našem případě volíme první možnost, protože s vytvořeným panorámatem chceme dále pracovat, zesvětlit stíny a přidat barvám sytost.

ÚPRAVY PANORÁMATU V EDITORU K ZESVĚTLENÍ VE STINNÝCH PARTIÍCH SNÍMKU MŮŽETE VYUŽÍT RŮZNÝCH NÁSTROJŮ ZPS – OD KŘIVEK, VYLEPŠENÍ EXPOZICE PO NÁSTROJE NA PRAVÉM PANELU RYCHLÝCH ÚPRAV. V TOMTO PŘÍPADĚ POUŽIJEME NÁSTROJ PRO MAPOVÁNÍ TONALITY Z MENU EFEKTY. MŮŽEME ZDE TOTIŽ PRACOVAT JAK SE ZESVĚTLENÍM STINNÝCH PARTIÍ, TAK I S PŘIDÁNÍM SYTOSTI.

JASOVÁ METODA MAPOVÁNÍ TONALITY S NASTAVENÍM VÝRAZNĚJŠÍHO ZESVĚTLENÍ STÍNŮ A PŘIDÁNÍ SYTOSTI.

DOLOMITY, TOFANA DI ROZES, © DITTA KUKAŇOVÁ, 2013 VÝSLEDEK

POUŽITÉ FOTOGRAFIE Archiv autorky