Podrobnější informace o sociálních službách v Ústavu sociální péče pro mládež DOMEČKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Vykazování ošetřovatelské péče v pobytových zařízeních sociálních služeb 25. února 2015 Ing. Iva Merhautová, MBA.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Kostelec nad Černými lesy příspěvková organizace zřízena Městem Kostelec nad Černými lesy Kontakty: tel: webové.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Provázanost zdravotních a sociálních služeb v péči o umírající
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Dětský domov a Základní škola Liptál
Dům sv. Josefa Centrum denních služeb
Pojem přeměna obchodní společnosti
Úřad práce České republiky
Plánování ve školní tělesné výchově
Příjmy z kapitálového majetku
31 Základní typy zdravotnických systémů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Techniky práce s mentálně postiženými
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Základní informace o poskytovateli
DĚTskÉ SKUPINy Podpora implementace dětských skupin Reg. č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/ Lenka Pejchalová Olomouc,
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Pracovnělékařské služby
Tlumočnické služby.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Bohumínská 152/25 Ostrava - Muglinov
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
zpracovaný v rámci projektu
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Seznámení s Elrond z.ú..
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Podpora samostatného bydlení
PEČOVATELSKÁ SLUŽBA PLASY
Transkript prezentace:

Podrobnější informace o sociálních službách v Ústavu sociální péče pro mládež DOMEČKY

1. UBYTOVÁNÍ poskytujeme celoroční ubytování s celkovou kapacitou 108 lůžek jedno, dvou, výjimečně tří lůžkové pokoje jsou vybaveny dle typu bydlení, standardním moderním nábytkem (lůžko, skříň, noční stolek, stůl židle) s možností uložení a uzamčení osobních věcí u každého pokoje je k dispozici buď soukromé nebo společné WC (pro dva pokoje) s vanou a převážně sprchovým koutem uživatelé si mohou vlastní pokoje dovybavit dle svého vkusu, je ale nutná domluva se spolubydlícím

návštěvy uživatelů jsou umožněny jak na pokojích klientů tak ve společných prostorách ( s ohledem na ostatní uživatele) v každém pokoji je možné připojení k TV, poplatek za tyto služby hradí uživatel sám pokud o to uživatel požádá je možné prostřednictvím sociální pracovnice uložit cenné věci do trezoru u České spořitelny v RK v areálu jsou k dispozici – altán, hřiště, odpočinkové zóny s lavičkami nebo houpačkami drobné opravy jsou zajišťovány prostřednictvím pracovníka údržby, závadu je nutné hlásit prostřednictvím knihy oprav – spolupráce s pracovníky skupiny

Praní a žehlení prádla, opravy osobního a ložního prádla zřízení má svou vlastní prádelnu s velkokapacitními pračkami, sušičkami a mandlem prací prostředky zajišťuje organizace na každém domečku (skupině) je k dispozici domácí automatická pračka pro praní osobního prádla opravy prádla jsou zajišťování prostřednictvím švadleny popř. v jednotlivých skupinách samotnými uživateli, nebo pracovníky sociální péče úklidové pomůcky a prostředky jsou zajišťovány organizací, fasování se provádí dle požadavků na domečcích (odděleních) od skladní

2. STRAVOVÁNÍ strava je poskytována 5 denně a odpovídá zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování rozpis doby podávání stravy snídaně + přesnídávka 7:00 – 8:00 oběd 11:30 – 12:00 svačina 15: :30 večeře 17:30 – 18:00 pokud si uživatel svoje jídlo nesní v době vydávání, má možnost si jej uschovat v ledničce a později ohřát v mikrovlnné troubě s potřebnou asistencí na oddělení (domku)

uživatelé mají možnost konzumovat stravu ve společné jídelně, v jídelně na domku, nebo na vlastním pokoji, s ohledem na jejich přání a potřeby uživatelé mají možnost podle vlastní volby některé z jídel neodebírat po celých 24 hodin je zajištěn pitný režim, (šťáva, čaj apod.), nápoje připravují kuchařky, pracovníci přímé péče nebo uživatelé samostatně či s asistencí zaměstnance uživatelům, kteří potřebují podporu a pomoc při konsumaci stravy ji zajišťují pracovníci v přímé péči frekvence podávání stravy přes PEG je ordinována ošetřujícím lékařem, zpravidla se podává po dvou hodinách

3. POMOC PŘI ZVLÁDÁNÍ BĚŽNÝCH ÚKONŮ PÉČE O VLASTNÍ OSOBU Rozsah je stanoven individuálně v rámci individuálního plánování služby pomoc při oblékání a svlékání, včetně speciálních pomůcek pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík pomoc při vstávání z lůžka, uléhání, změna poloh pomoc při podávání jídla a pití pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru.

4. POMOC PŘI OSOBNÍ HYGIENĚ NEBO POSKYTNUTÍ PODMÍNEK PRO OSOBNÍ HYGIENU pomoc při úkonech pro osobní hygieny pomoc při základní péči o vlasy a nehty pomoc při použití WC Podrobnosti jsou uvedeny v Metodickém pokynu pro zajištění podpory uživatelům při hygienické péči č.32

Při vyjmenovaných činnostech může být míra podpory rozdělena do následujících skupin : žádná podpora – uživatel úkony zvládá sám, je orientován v místě i prostoru podpora v dohledu – uživatel zvládá úkony, potřebuje pouze dohled, eventuelně verbální pomoc pracovníka v přímé péči částečná fyzická dopomoc – uživatel některé úkony zvládá pouze za pomoci personálu úplná fyzická dopomoc – uživatel je zcela závislý na pomoci personálu

5. VÝCHOVNÉ, VZDĚLÁVACÍ A AKTIVIZAČNÍ ČINNOSTI Pracovně výchovná činnost uživatelům je nabízena možnost pracovně výchovné činnosti v rámci dílen, které jsou přímo v zařízení. Jedná se tkalcovskou, keramickou, šicí dílnu a dílnu pro práci s přírodními materiály. Dále pomoc při úklidu, v prádelně, v kuchyni a na venkovní úpravě areálu uživatelé si sami volí, která činnost by jim vyhovovala jsou vedeni alespoň k rámcovému dodržování pravidel běžných pracovních poměrů (dle svých schopností ), aby se tato činnost co nejvíce přiblížila běžnému životu (čas na přestávku, dodržování počátku a konce činnosti) je vyhotoven individuální rozpis práce v terapeutických dílnách dle jejich volby, který je jim k dispozici a dle kterého se mohou orientovat

Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností je realizováno v rámci individuálního plánování s ohledem na schopnosti, dovednosti a zdravotní limity klienta principem služby je i zvyšování dovedností a schopností uživatelů v oblasti motoriky a sociálních dovedností – v rámci každodenních činností dochází k nácvikům a trénování dle individuálních plánů a to všemi pracovníky skupiny

Vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění docházka do základní školy nebo individuální vzdělávání v zařízení je zajišťováno prostřednictvím Základní školy a Praktické školy v Rychnově nad Kněžnou, v případě potřeby je uživatelům zajištěn doprovod a odvoz služebním automobilem docházka do střední školy – praktické školy je zajišťováno prostřednictvím školy v Novém Městě nad Metují, kde je i možnost ubytování na internátě v rámci pracovního uplatnění mohou uživatelé docházet do zaměstnání, spolupracujeme s občanským sdružením PFERDA, které provozuje kavárnu Láry Fáry a úklidovou firmu

Volnočasové a zájmové aktivity uživatelům jsou prostřednictvím pracovníků organizace a skupiny nabízeny společné akce pořádané jednotlivými skupinami (domky), samotnou organizací, okolními sociálními organizacemi nebo komerčními firmami organizační zajištění akcí realizuje vedoucí úseku sociální péče nebo jím pověřený pracovník uživatelům jsou zpravidla 1x ročně zajišťovány týdenní rekreace s přihlédnutím k jejich finančním možnostem a aktuálnímu zdravotnímu stavu nabídky akcí jsou vedoucím oddělení sdělovány na poradách a vyvěšeny na nástěnce ve vstupní hale

uživatelé si sami volí vhodnou akci z nabídky, v případě většího zájmu než je kapacita akce, vedoucí úseku sociální péče společně s pracovníky v přímé péči rozhodne o účasti s ohledem na vhodnost pro uživatele při ÚSP je založen SK Pegas, který nabízí uživatelům možnost sportovního vyžití v rámci organizací s celostátní působností ČHSO vstupné a občerstvení si na akcích uživatelé hradí převážně ze svých prostředků uživatelům jsou k dispozici TV přijímače, včetně DVD ve společenské místnosti na domku

6. PODPORA A POMOC PŘI VYUŽÍVÁNÍ BĚŽNĚ DOSTUPNÝCH SLUŽEB A INFORMAČNÍCH ZDROJŮ individuální nákupy uživatelé kteří jsou schopni, mohou realizovat nákup sami kdykoli ve městě je nutná pouze domluva s pracovníkem skupiny (domku) uživatelé, kteří potřebují doprovod a pomoc je možné zajistit tuto službu 1 x měsíčně vzhledem k personálním podmínkám nákupy jsou realizovány především pěšky, ale v případě uživatelů s problémy s hybností, je možné i automobilem organizace – bez úhrady – doporučeno spojit s jinou cestou do města či nabídnout dalším uživatelům (úspora PHM)

Návštěva lékaře Dle potřeby uživatele s ohledem na jeho zdravotní stav uživatelé, kteří jsou toho schopni, mohou realizovat sami po dohodě se zdravotní sestrou a pracovníkem skupiny (domečku) uživatelé, kteří potřebují doprovod, je jim tento zajištěn po dohodě se zdravotní sestrou a pracovníkem ve skupině, kde uživatel bydlí, doprovod je volen těmito pracovníky s ohledem na provozní podmínky, personální podmínky a zdravotní problematiku uživatele zařízení zajišťuje pouze doprovod uživatele, ale pokud lékař požádá o pomoc při samotném ošetření, vyšetření, pracovník mu tuto pomoc poskytne (přidržení hlavy klienta při zubním ošetření apod.)

je-li to nutné, je uživatel dopraven na vyšetření, ošetření, služebním automobilem organizace tato pomoc a podpora je zajišťována pouze ke spolupracujícím lékařům a do zdravotnických zařízení lékařské ošetření v areálu zařízení – doprovod je zajištěn pracovníkem skupiny pokud zákonný zástupce nebo opatrovník požaduje vyšetření uživatele u jiného lékaře než se kterým spolupracujeme, realizuje si ho sám, na vlastní náklady, bez doprovodu pracovníkem organizace a použití služebního automobilu, pokud se nedohodnou s vedoucí zdravotního úseku nebo ředitelem zařízení na jiném řešení

Kadeřnice, pedikúra, manikúra, kosmetika, masáže apod. jsou zajišťovány pro uživatele prostřednictvím komerční firmy (fyzické osoby) vně organizace dle vlastního výběru, u uživatelů, kde je pro ně návštěva takové služby spojena s velkou zátěží, je toto realizováno uvnitř organizace kontakty na spolupracují firmy, fyzické osoby jsou uvedeny v seznamu spolupracujících institucí a firem, ale volba uživatelů může být i jiná

Pošta, úřady apod. kontakty na úřady a další instituce jsou na každém oddělení a je možné je uživatelům sdělit, případně okopírovat převážně je styk s úřady zajišťován prostřednictvím sociálních pracovnic s přítomností uživatele nebo pracovníka skupiny (domečku), pokud si uživatel záležitosti není schopen zařídit sám

Zajišťování léků a zdravotnického materiálu, které si hradí klient ve spolupráci se ZP vzhledem k mentálnímu postižení klientů, jsou léky zajišťovány organizací ve smluvních lékárnách, mohou zajišťovat i opatrovníci sami

Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob Návštěvy návštěvy mohou uživatelé přijímat neomezeně je nutné pouze respektovat právo na soukromí a klid spolubydlících a vždy se s nimi domlouvat, jedná-li se o návštěvu v brzkých ranních či večerních hodinách návštěvy mohou uživatelé přijímat ve svých pokojích po dohodě se spolubydlícím a v prostorách jednotlivých skupin (ve společenské místnosti), ve venkovních prostorách a odpočinkových zónách je vhodné se na návštěvě domluvit předem s uživatelem nebo pracovníky skupiny s ohledem na možnou nepřítomnost uživatele – sportovní, kulturní akce, rekreace apod.

přespání návštěvníků (rodinných příslušníků) je možné pouze pokud je na domku volné lůžko a na základě předchozí domluvy s vedoucím úseku, případně ředitelem zařízení jakékoli exkurze jsou v soukromých prostorách uživatelů zakázány, pokud s tím uživatel nesouhlasí prohlídky soukromých prostor uživatelů v rámci kontroly jsou možné realizovat pouze se souhlasem uživatele, eventuelně jeho spolubydlícího

Pobyt mimo skupinu délka pobytu není omezena způsob oznamování pobytu mimo ústav je řešeno samostatnou směrnicí č. 25 je vhodné pobyt přesahující noc předem nahlásit z důvodu přípravy léků, oblečení apod. uživatelům je k dispozici telefonní automat v přízemí administrativní budovy, nebo je možné využít pevnou linku organizace na zdravotním oddělení, kde se hovory zapisují do sešitu a jsou hrazeny uživatelem měsíčně

7. SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ ČINNOSTI tyto činnosti nabízíme uživatelům dle jejich potřeb a vedou k rozvoji a udržování osobních a sociálních schopností a dovedností – jsou vytvořeny na míru a velmi podrobně je odrážejí osobní a individuální cíle a jejich naplňování uživatelé, kteří potřebují jen malou podporu se mohou zapojit do aktivit dle nabídky sami

uživatelům, kteří pomoc či podporu potřebují více, nabízíme doprovod na různé aktivity, doporučujeme vhodnost oblečení a pod, zprostředkováváme informace za socioterapeutické činnosti jsou považovány veškeré aktivity, které udržují nebo rozvíjejí uživatelovi schopnosti či dovednosti v jednotlivých oblastech, učí ho jak tyto aktivity organizovat, zajistit - sebeobsluha, život v domácnosti, život v komunitě (jednání s úřady…), organizaci celoživotního vzdělávání, příprava a organizace pracovních aktivit, v oblasti péče o zdraví, zajištění, vlastní bezpečnosti, sociální aktivity, schopnost sebeovládání a učení se chování, které je okolím přijímáno pozitivně, organizace volného času apod.

8.POMOC PŘI UPLATŇOVÁNÍ PRÁV, OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ Vyřizování úředních záležitostí, účast u soudu apod. uživatelům s plnou způsobilostí k právním úkonům nabízíme nejen doprovod, ale i poradenství popř. pomoc při zajišťování – uživatel se však musí těchto aktivit vždy účastnit uživatelům s omezenou způsobilostí k právním úkonům se snažíme domluvit a koordinovat spolupráci s opatrovníkem, pokud není opatrovník ochoten či schopen toto s uživatelem zajistit, na základě pověření či plné moci toto s uživatelem zajistíme, snažíme se o jeho účast na těchto jednáních, pokud to dovolí jeho zdravotní či psychický stav

Podpora při komunikaci s firmami, institucemi, zájmovými organizacemi, bankami apod. nabízíme poradenství v těchto oblastech, pomoc při vyhledávání kontaktů, pomoc podpora při řešení problémů, zprostředkování kontaktu na právní služby apod. zprostředkujeme doprovody uživatelů do těchto institucí nebo zajištění soukromí v areálu (pokoj, kancelář apod.)

Podpora při komunikaci a zajišťování služeb se zdravotnickými zařízeními kvalifikované zdravotní sestry zajišťují komunikaci s lékaři, zdravotnickými zařízeními dle potřeb a přání uživatele a ordinace lékaře návštěvu lékaře a případné změny chování nebo zdravotního stavu konzultují pracovníci skupiny se zdravotními sestrami uživatelům je dle potřeb zajišťován doprovod do zdravotnického zařízení buď zdravotní sestrou nebo pracovníkem přímé péče – závisí na personálním zajištění a druhu zákroku nebo ošetření

je možné z pohledu provozních potřeb k dojezdu do zdravotnického zařízení využít služební vozidlo pro zkrácení doby čekání a návratu pracovníka s uživatelem odvoz může být zajištěn také sanitkou uživatelům je také nabízena možnost zajišťování léků ze smluvní lékárny hromadně zdravotní výkony poskytované uživatelům v organizaci jsou realizovány dle indikace lékaře prostřednictvím kvalifikovaných zdravotních sester s registrací