Značka, ochranná známka 1 Hradec Králové 26. 3. 2013 CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_11.
zpracovaný v rámci projektu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právo v oblasti duševního vlastnictví Ročník:1.a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_12.
MARKETINGOVÝ MIX.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_09.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Harvardský systém Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
8. Marketing.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Logaritmická funkce 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Odpisy dlouhodobého majetku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Společnost s ručením omezeným 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Likvidace obchodní společnosti 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Ukončení pracovního poměru 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Smlouvy v podnikání 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
František Gellner 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Přeměny obchodních společností 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Komunikační mix – 2. část 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
BOZP 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Jak chránit obchodní značku na trhu EU?
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozdíly mezi různým podniky právnických osob
4 způsoby jak zvítězit v konkurenčním boji
Analýza hodnot zákazníka
Tvorba marketingového mixu
Portfolio analýza Model GE
Tvorba značky.
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Nezaměstnanost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Oběžný majetek CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingové strategie
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výrobní činnost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Česká poezie 1. pol. 20. století - přehled
Podnikání a jeho právní formy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Transkript prezentace:

Značka, ochranná známka 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové

2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školyCZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektuCZ 1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Číslo DUMCSA_OPVK15_046 PředmětMarketing Tematický celekProdukt Název materiáluZnačka, ochranná známka AutorIng. Iva Kovaříková Datum ověření, třída , 3. A Časová dotace45 min PomůckyProjektor, PC Vzdělávací cílÚčelem je pochopit smysl značky a ochranné známky v konkurenčním prostředí. Žáci sami uvádějí příklady známých značek a hledají souvislosti mezi značkou a úspěchem firmy.

 Značka – používání jména, symbolu, pojmu, ale též tvaru nebo kombinace těchto prvků k identifikaci výrobku  Jméno značky – část, která je vokalizovatelná – vyslovitelná /Avon, Disneyland/  Symbol značky – část, která je rozpoznatelná, ale nevyslovitelná /králíček firmy Playboy/ 3

 Obchodní značka – značka nebo její část, která má právní ochranu, neboť je ve výhradním vlastnictví. Chrání výhradní právo prodejce  Autorské právo – výhradní právo reprodukovat, publikovat a prodávat umělecká, literární a hudební díla ve všech jejich formách 4

 Značek existují stovky tisíc, setkáváme se s nimi na každém kroku  Pro své majitele jsou velmi důležité – pomáhají jim identifikovat marketingový mix  Spotřebitelům pomáhají rozeznávat výrobky dané firmy  Prvními propagátory značek výrobků se staly americké farmaceutické firmy  Značení výrobků však zřetelně zvyšuje náklady /balení, právní ochrana…/ 5

 Značení výrobků pomáhá prodejci při segmentaci trhů /např. každá výrobková řada je určena specifické skupině zákazníků/  Dobré značky pomáhají při budování firemního image  Značka může být skutečným aktivem pro firmu, pokud se nestane obecně popisným jménem pro daný druh výrobku  Obchodní značky zabezpečují právní ochranu jedinečných vlastností, které by konkurence okopírovala 6

 Dobré jméno výrobkové značky znamená spotřebitelskou výsadu /Apple, Mercedes/  Ta se projevuje dostatečně velkým počtem zákazníků, kteří odmítají jakoukoli náhradu, a to i v případě nižší ceny  Řada firem vynaložila v minulosti značné náklady na to, aby vybudovala značková jména pro své produkty /Sony, Toyota, Samsung…../ 7

 Krátké a jednoduché  Snadno vyslovitelné  Lehce zapamatovatelné  Dá se vyslovovat ve všech jazycích /pro mezinárodní trh/  Nadčasové /nesmí být staromódní/  Není dotěrné, obscénní nebo negativistické  Dá se přizpůsobit jakémukoli prostředku reklamy  Naznačuje výhody výrobku 8

 K posilování a šíření image značky používají její tvůrci následující soubor nástrojů:  inherentní slovo  slogan  barvy  logo a symboly  soubor historek 9

 Pokud ho potenciální zákazník slyší, mělo by v něm evokovat další, většinou příznivé slovo.  Firma Slovo  BMW Jízdní výkon  Kodak Foto  Apple Grafika  Volvo Bezpečnost 10

 Některé firmy na něm založily svoji image. Slogany se opakují v každé inzerci, mají za cíl dostat příslušnou značkou do povědomí zákazníka /jejich účinek je až hypnotický/.  Tchibo – „zážitek z vůně“.  Miele – „Forever Better“ – Navždy lepší  British Airways – „The World´s Favorite  Airline“ – Nejoblíbenější aerolinie světa 11

 Výhodné pro firmu je důsledné používání jednotného souboru barev, což značně usnadní její identifikaci.  Př.: žlutá je firemní barvou Kodaku, IBM získala dokonce kvůli modré barvě v minulosti přezdívku „Big Blue“ – Modrý gigant 12

 Dokonce i způsob, jakým je jméno značky napsáno, může být zásadní pro zapamatování a rozpoznání.  Symbolem může být skutečná postava, která vždy reprezentuje firmu – např. tiskový mluvčí 13

14

15

 Některé firmy jsou a budou navždy spojovány s určitými historkami, které většinou vyznívají zajímavě nebo úsměvně.  Př. Firmu Coca-Cola prý založili dva lidé, kteří všemožně utajovali recept před ostatními a každodenně ho zamykali do sejfu. 16

 Ochranná známka – je právnický termín, který se nemusí připojovat k výrobku,  patří sem výhradně ta slova, symboly nebo značky, které jsou právně zaregistrované pro používání pouze jednou firmou  „ Ochrannou známku tvoří označení schopné grafického znázornění, tvoří ji například slovo, fráze, logo, kterým se označuje vyrobené zboží, barvy, tvar výrobku či obalu, nebo kombinace předchozích způsobů.slovofrázelogobarvytvar  Pro ochrannou známku se také používá označení trademark (™)“ 17

 Tradiční symbol registrované ochranné známky, Registered Trade Mark 18

1. MCCARTHY, E. Základy marketingu. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 511 s. ISBN KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN Ochranná známka. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: zn%C3%A1mka 19

1. ZOO Praha Troja. Cestuj s dětmi.cz [online]. © [cit ]. Dostupné z: ky/novinky/obrazek-74-1.jpg ky/novinky/obrazek-74-1.jpg 2. Why professional logo design does not cost $5.00. JUST™ Creative [online] [cit ]. Dostupné z: logo-design-does-not-cost-5-dollars/ 20