Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Příklady způsobu stanovení ceny
Věrnostní program.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Globální retailing v Evropě
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CO CO je to SKLIZENO ? Samoobslužná prodejna s opravdovými potravinami PROČ PROČ vzniklo SKLIZENO ? jako odpověď na vzrůstající poptávku zákazníků po potravinách.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Koncept farmářských prodejen
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Trh Pavel Šuranský.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Mikroprostředí firmy.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_18 Název materiáluSplátkový.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Velkoobchod, maloobchod
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser

Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco Nový Smíchov 6. Sortiment zboží 7. Privátní značky Tesco 8. Tvorba ceny 9. Leták 10. Služby Tesco

Tesco ve světě Společnost Tesco patří mezi největší maloobchodní řetězce na světě. Její filozofie vychází ze standardů britské mateřské společnosti. Na tuzemský trh vstoupilo Tesco v roce V České republice provozuje 230 obchodů, 19 čerpacích stanic a 7 obchodních center. Zároveň pod vedením Tesco funguje franšízingová síť přibližně 135 prodejen Žabka. V roce 2012 jsme spustili jako první řetězec v ČR internetový obchod s potravinami „Potraviny On-line„.

Tesco v ČR V současnosti je v České republice více než 230 prodejen Tesco – hypermarketů, supermarketů, obchodních domů a nově také nových prodejen Tesco Expres. S více než zaměstnanci náleží Tesco Stores k největším zaměstnavatelům v České republice. Otvírá programy pro absolventy středních a vysokých škol, poskytuje zaměstnanecké kurzy a školení, příležitosti pro kariérní růst.

Hlavní poslání a hodnoty firmy Společnost Tesco je přední maloobchodní prodejce na českém trhu. Není jen pouze obchodníkem. Jak se stará o potřeby a přání zákazníků, tak se stará i o životní prostředí. Strategií společnosti je být vždy obchodem, jenž se přizpůsobuje skutečnému trhu v dané zemi, prostředí a zvykům místních kupujících. Ve všech svých činnostech Tesco uplatňuje základní postavení, které záleží na neustálém pokusu poskytnout zákazníkům nejvyšší hodnoty a získat tak jejich dlouhodobou věrnost.

Formáty prodejních jednotek Obchodní řetězec Tesco se rozděluje na:  Tesco Expres (nově zakládané malé samoobsluhy tohoto obchodního řetězce),  obchodní domy (nyní Tesco My),  supermarkety  a hypermarkety.

Tesco Nový Smíchv Dvoupatrový hypermarket nabízí na ploše 9000 m2 veškerý sortiment zboží včetně masa, čerstvých ryb a lahůdek, grilu a elektro pultu. Celkem položek zboží. K dispozice je 2500 parkovacích míst, 1600 nákupních vozíků a svůj nákup můžete zaplatit u 50 pokladen. Každý den v době od 9.00 do hod. mohou zákazníci využít nabídku finanční služby.

Sortiment prodávaného zboží Široký sortiment potravinového i nepotravinového zboží nabízejí supermarkety, hypermarkety i obchodní domy Tesco. Zákazníci v prodejnách Tesco najdou vše: od čerstvých a trvanlivých potravin, přes módní oděvy pro celou rodinu, až po sportovní potřeby, domácí elektroniku, nábytek, hračky a mohou také využít služeb vlastní sítě čerpacích stanic.

Privátní značky Tesco Tesco nabízí pod privátní značkou okolo 3000 druhů výrobků a z toho přibližně 1600 produktů patří do nejlevnější kategorie výrobků. V nejlevnější řadě Tesco výhodný nákup si lidé mohou koupit hlavně mléko, pomeranče nebo plenkové kalhotky. Dalších asi 1300 privátních výrobků Tesco je zhruba o 10% levnější než jiné značkové zboží. Netýká se to jen potravin, ale i kosmetiky a oblečení. Nejznámější značka oděvů je Cherokee a F&F.

Vlastní značka Tesco Obchodní řetězec Tesco vlastní svoji značku výrobků. U těch nejčastěji nakupovaných je to zkratka „TVN“, což znamená Tesco Výhodný Nákup a u ostatních výrobků této společnosti je to zkratka „TS“, která znamená Tesco Standard.

Tvorba ceny Společnost Tesco je už u většiny lidí známá tím, že sleduje a kontroluje ceny výrobků jí nabízenými s konkurencí. Kontroluje tedy více jak cen výrobků, které lidé nejvíce nakupují, takže spotřebitelé už nemusí obcházet různé prodejny a zjišťovat, kde nakoupí nejlevněji. Této kontrole a sledování se říká,,garance nejnižší ceny ve městě“. Hypermarkety Tesco sledují ceny konkurence v okruhu 10 km a supermarkety Tesco do 2 km od svého sídla. Pro zákazníky to znamená, že supermarkety Tesco mívají u některého zboží jinou cenu, většinou vyšší, než mají hypermarkety Tesco.

Leták Obchodní řetězec Tesco vydává každý týden ve středu nový akční promo leták. V něm jsou uvedeny akční ceny zboží, které určuje centrála Tesca po dohodě s dodavateli. Akční leták má cca 7 stran, kde se nabízí uzeniny, ryby, přes sladkosti, kosmetiku až po věci pro kutily, do domácnosti, oděvů a elektra. Daný leták pak platí většinou 14 dní, ale některé výrobky jsou v akci jen týden. Týká se to především uzenin, ryb a mléčných výrobků. Tím, že leták vychází každý týden, je proto v oběhu v jednom týdnu více letáků, nejméně však 2. Někdy se vydává i zvláštní leták pro určitý sortiment daného oddělení, např. kosmetika, oděvy či elektro.

Služby Obchodní společnost Tesco poskytuje tři druhy služeb: 1. Finanční služby 2. Služby v obchodech 3. Služby na internetu Mezi finanční služby Tesca patří: 1. Splátkový prodej 2. Osobní půjčka 3. TESCO kreditní karta Splátkový prodej

Otázky a úkoly 1. Jaké postavení má Tesco ve světě? 2. Jaké postavení zaujímá Tesco v ČR 3. Jaké je hlavní poslání firmy? 4. Jaké hlavní formáty prodejních jednotek Tesco provozuje? 5. Popiš Tesco Nový Smíchov 6. Co víš o tvorbě sortimentu zboží v Tescu? 7. Co jsou privátní značky Tesco? 8. Jaké způsoby tvorby ceny Tesco používá? 9. Vysvětli jaký význam má leták pro marketingovou komunikaci Tesca? 10. Jaké služby poskytuje Tesco