Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
Advertisements

ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Listnaté stromy a keře Mgr. Jana Brázdová.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Kdo jsem – stromy II Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_116_Listnaté stromy TEMA:
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_24_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_10_Přírodopis 7.ročník_Lesní stromoví ptáci Téma: Lesní stromoví ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno:
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
KRYTOSEMENNÉ DŘEVINY Rastislav Švec.
Vegetativní orgány Kořen
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Hluchavkovité (Lamiaceae)
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_ 4.ročník_ 05_Listnaté keře a stromy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
ZŠ BYSTŘICE Mgr Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 111.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Hluchavkovité.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PŘÍRODOPIS
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Lenka Hrnčířová
TÉMA: Přírodní společenstva
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
čeledi krytosemenných rostlin III
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_32_INOVACE_04-51 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Nahosemenné rostliny II
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lenka Hájková Tomáš Vráblík Jan David Reitschläger
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Školní biologické pokusy Dřeviny podle habitu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Oddělení: Krytosemenné rostliny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere Tématický celek: Člověk a příroda Autor: Mgr. Lubomír Šín

Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku základní školy a to krytosemenných dvouděložných rostlin a usnadňuje žákům pochopení rozlišovacích znaků jednotlivých zástupců listnatých stromů a keřů. Využití: Materiál lze využít k seznámení žáků s jednotlivými zástupci listnatých stromů a keřů. Prezentace názorně ukazuje rozlišovací znaky listnatých stromů a keřů – tvar listů, květy, plody, …. Anotace:

Listnaté stromy a keře dvouděložné krytosemenné rostliny listy obvykle zploštělé s nápadně zpeřenou žilnatinou listy na podzim opadávají Obr. 16

Buk lesní -šedá hladká borka -lesklá vejčitá čepel listů -květy jednopohlavné -ze samičích vznikají bukvice -dřevo tvrdé -výroba nábytku, parket Obr. 1

Dub letní -tmavě hnědá borka -krátce řapíkaté listy -jednopohlavné květy -plody jsou nažky – žaludy -dřevo velmi tvrdé -vodní stavby, nehnije Obr. 2

Dub zimní -jednodomý strom -dlouze řapíkaté listy -jednopohlavné květy -žaludy přisedlé Obr. 3

Lípa srdčitá -náš národní strom -listy mají srdčitou čepel -květenství má blanitý listen – plod – oříšek -dřevo je měkké -řezbářské práce Obr. 4

Vrba jíva -jednopohlavné květy uspořádány v jehnědách -samčí jehnědy – kočičky -dvoudomá rostlina -dřevo je velmi měkké -z proutí se pletou koše Obr. 5

Topol bílý -má na rubu běloplstnaté listy -květy uspořádány v jehnědách -plod – tobolka – semeno s bílým chmýrem Obr. 6

Topol osika -má velmi dlouhé a zploštělé řapíky -listy se ve větru nápadně chvějí Obr. 7

Habr obecný -hladká tmavošedá borka -řapíkaté listy s pilovitou čepelí podél žilek řasnatě zprohýbané -květy jednopohlavné uspořádané do jehněd -plod – drobný oříšek přirostlý k trojlaločnému křídlu -dřevo velmi tvrdé – výroba dřevěných součástek nářadí Obr. 8

Bříza bělokorá -štíhlý kmen s nápadně bílou borkou -řapíkaté listy mají kosočtverečnou čepel -jednopohlavné květy v jehnědách -plod – křídlaté nažky -dřevo – výroba nábytku, topení Obr. 9

Javor mléč -listy dlanitolaločné -plod – křídlatá dvounažka Obr. 10

Olše lepkavá -listy na špičce uťaté nebo vykrojené -listy v mládí lepkavé -plody – nažky v nerozpadavých šišticích Obr. 11

Ořešák královský -popelavě šedá borka -lichozpeřené listy -samčí květy v jehnědách -samičí květy po 1-3, každý se 2 velkými laločnatými bliznami -„vlašské ořechy“ Obr. 12

Jírovec maďal -listy většinou sedmičetné -květy ve vzpřímených latách složených z vijanů -tobolky zelené ostnité Obr. 13

Bez černý -bílé květy v plochých širokých květenstvích -plody – černé bobule -květy i plody mají léčivý účinek -odvar z květů vyvolává pocení -plody obsahují vitamín C a používají se při bolestech Obr. 14

Líska obecná -keř s okrouhlými listy -samčí květy v jehnědách -samičí květy ve svazečcích podobných pupenům Obr. 15

Použité zdroje ČABRADOVÁ, Mgr. Eva; HASCH, RNDr. František; SEJPKA, Mgr. Jaroslav a kol.Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN ČIHAŘ, Jiří a kol. Příroda v České a Slovenské republice. Praha: Academia, 2002, ISBN Použité obrázky: Obr. 1 – Obr. 2 – Obr. 3 – jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Quercus_petraea_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen- 118.jpg Obr. 4 – Obr. 5 – Obr. 6 – Obr. 7 – Obr. 8 – Obr. 9 – Obr. 10 – Obr. 11 – Obr. 12 – Obr. 13 – Obr. 14 – Obr. 15 – Obr. 16 –