Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

Bakalářská práce Prostředí pro výuku algoritmů
Robotické stavebnice ve vzdělávání
Prostředí pro výuku programování
Automatizační a měřicí technika (B-AMT)
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Internet pro programátory. Jaké nám dává internet možnosti? Jaké nám dává internet možnosti? …………………………..……………… Tematicky zaměřené portály a servery Internetové.
mindstorms.lego.com Projekt „Aplikovaná robotika“ financovaný z grantového programu.
Nástroj pro prezentace
Lego Mindstorms Martin Flusser.
Tvorba webových aplikací
Jak by mohl vypadat ideální pracovní list pro nadaného žáka
Týmová spolupráce s využitím Google Code
Algoritmizace a programování
Obrázky poskytla firma Complex,
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Programování Michal Žůrek.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_09 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Základní škola, Staré Město, okr. Uherské Hradiště, příspěvková organizace Komenského 1720 Staré Město „Zlepšení podmínek pro výuku a praktických.
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Ústav automatizace a měřicí techniky
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_ZT_TK_1 Ročník: I. Základy techniky Vzdělávací oblast: Odborné.
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Programování – klíčová kompetence pro 21. století
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ EFEKTIVNOST ALGORITMŮ – PRVOČÍSLO Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 březen.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Evropské jazykové portfolio v praxi
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ – PŘEVOD ČASOVÉHO ÚDAJE Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
Výuka informatiky Gymnázium Šlapanice.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
I DENTIFIKAČNÍ MODUL POLOHY PRO ŘÍDICÍ JEDNOTKU ROBOTA NXT Adam Svoboda.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
NAŠE ŠKOLA.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PROCEDURY BEZ PARAMETRŮ – EUKLEIDŮV ALGORITMUS Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko,
Visual Basic - programování
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Jak učit tvorbu www stránek Filip Procházka. Úvodem HTML není programovací jazyk, neobsahuje žádné programovací ani datové struktury, jejichž pochopení.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Identifikační modul polohy pro řídicí jednotku robota NXT
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
NaturNet Plus Počítačem podporované vzdělávání na ochranu životního prostředí REGEO ICT ŘŠENÍ PRO VENKOVSKÝ TURISMUS.
Zadání: Seznámení s programovacím prostředím pro děti Baltík
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
Ingrid Nagyová. Východiska Algoritmizace a programování Náročná oblast Rozvoj myšlení, abstrakce, představivosti apod. Exaktnost Jasnost a srozumitelnost.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Informatika a výpočetní technika. Výuka výpočetní techniky v nižším gymnáziu.
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
Jednočipové počítače v robotických systémech Vypracoval: Ing. Jaroslav Chlubný Kód prezentace: OPVK-TBdV-AUTOROB-ME-3-JCP-JCH-001 Technologie budoucnosti.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 1: Úvod Bc. Radek Libovický.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
RUČNí programování - Větvení
Krajský metodický kabinet Informačních a komunikačních technologií
Transkript prezentace:

Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha Lipí) J AN P RECLÍK (Jiráskovo gymnázium Náchod)

ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Kam tuto výuku zařadit?  výběrové semináře  zájemci TADY STAČÍ JEN UKAZOVAT CESTU, PODPOROVAT A DÁVAT PODNĚTY.  je to snadné  nechybí nadšení  nechybí motivace

JAK PŘEKONAT STEREOTYPY? JAK MOTIVOVAT I OSTATNÍ?  celou třídu  dívky CESTOU JE SNADNÝ ZAČÁTEK, INDIVIDUÁLNÍ TEMPO A VIDITELNÉ VÝSLEDKY  mladší studenty bez větších zkušeností

NÁM SE OSVĚDČILY HRY Vytvoření vlastní hry je pro většinu velkou motivací VŠICHNI SI RÁDI HRAJÍ

V ČEM TVOŘIT? JAKÉ MÁME MOŽNOSTI? Vyšší programovací jazyky  problémy se syntaxí  třída se velmi brzy rozdělí  bez znalostí matematiky těžko řešit složitější úlohy  jednoduché úlohy studenty brzy přestanou bavit Vizuální programovací jazyky  jednoduchá syntaxe  názorné, pochopitelné  lze se soustředit na daný úkol  zajímavý výsledek i bez hlubších znalostí

ŘEŠENÍM MŮŽE BÝT SCRATCH  vizuální programovací jazyk  online verze (vždy aktuální, cloudové úložiště, databanka projektů)  ke stažení offline editor (Scratch 2)

PACMAN VE SCRATCHI

Hlavní výhody programu SCRATCH  grafické prostředí  intuitivní  česká lokalizace  online i offline verze  základní algoritmické konstrukce (větvení, cykly, podprogramy, …)  objektový pohled, programování řízené událostmi UNIVERZÁLNÍ POUŽITÍ

SCRATCH DALŠÍ MOŽNOSTI VYUŽITÍ Open source široké možnosti dalšího využití  programování Lego robotů  programování mBotů  programování Arduina

ENCHANTING ALTERNATIVNÍ VIZUÁLNÍ PROGRAMOVACÍ PROSTŘEDÍ PRO STAVEBNICI LEGO MINDSTORMS NXT

ENCHANTING ALTERNATIVNÍ VIZUÁLNÍ PROGRAMOVACÍ PROSTŘEDÍ PRO STAVEBNICI LEGO MINDSTORMS NXT  česká lokalizace  metodické karty v češtině + programování řízené událostmi - nutnost nahrát do kostky jiný firmware (leJOS)

MBOT  open source projekt postavený na Arduinu  prostředí mBlock + relativně levné (2 200 Kč) + česká lokalizace + dostupné metodické materiály v češtině - není úplně blbuvzdorné

MBOT

ARDUINO  open source vývojová deska  programování  založeno na jazyku C  prostředí S4A (založeno na Scratchi)

ARDUINO

ARDUINOARDUINOARDUINOARDUINO

ZDROJE A CITACE [1] Scratch [online]. [cit ]. Dostupné z: [2] NetworkWorld [online]. [cit ]. Dostupné z: developers-bring-shadow-it-into-the-light.html developers-bring-shadow-it-into-the-light.html [3] EnginerPal [online]. [cit ]. Dostupné z: everything/ everything/ [4] Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupné z: Ostatní obrázky jsou dílem autorů