Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Implementace modelu CAF na MěÚ Fulnek - úvodní vzdělávací kurz pro všechny zaměstnance Městský úřad Fulnek Mgr.Stanislav Loskot, MBA
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Přeshraniční spolupráce ČR – Bavorsko v rámci Cíle 3 v letech Tento projekt je spolufinancován z prostředků EU.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
model fungování a praxe
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Řízení kvality ve veřejné správě
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
hodnoťte ⋆ diskutujte ⋆ plánujte
Procesní management v oddělení logistiky
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Strategické plánování
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Úloha bodového systému
Praktické rady pro účast v Ceně hejtmana
Základní informace o poskytovateli
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Kraj Vysočina, CAF a cesta ke zlatu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Autoevaluace z pohledu
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Střední škola obchodně technická s. r. o.
O požadavcích ISO 9001 Ing. Josef Veselý, CSc..
Model intenzivní podpory
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Model intenzivní podpory
Klíčové aktivity projektu
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Veřejná správa - pojem, reformy, systém a trendy reforem v ČR
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová

Co přináší implementace systému vedení škol zprůhlednění činnosti každého pracovníka nastavení jednotných postupů vymezení rolí 2

Model CAF základní informace 3

Hlavní cíle modelu CAF Definovat jedinečné vlastnosti organizace a postupně ji směrovat od současného sledu aktivit „Plan – Do“ k využívání celého cyklu PDCA „Plan –Do – Check – Act“ Sloužit jako nástroj pro management, který chce zlepšovat výkonnost své organizace Působit jako spojovací článek přes různé systémy používané v managementu kvality Usnadnit benchmarking a benchlearning mezi organizacemi pracujícími s tímto modelem 4

Obrázek 19 Koncepce cyklu PDCA 5

Struktura modelu CAF 6

Kritéria 1 až 5 se zabývají charakteristikami předpokladů školy, které určují, co škola dělá a jak přistupuje ke svým úkolům, aby dosáhla požadovaných výsledků. 7

Kritéria 6 až 9 měří konkrétní výsledky dosažené v jednotlivých oblastech, tedy v oblasti zákazníci, zaměstnanci, vztahu ke společnosti a výsledků v klíčových činnostech školy. měření probíhá na základě posuzování a hodnocení vnitřních ukazatelů, splnění daných cílů a hodnocení trendů těchto ukazatelů. 8

Struktura modelu CAF devět kritérií identifikujících hlavní aspekty, na něž je třeba se zaměřit při každém sebehodnocení školy kritéria se dále dělí na celkem 28 subkritérií. Ta identifikují hlavní otázky, které je třeba při hodnocení školy posoudit 9

I. Kritéria předpokladů 10

1. Vedení nasměrování organizace, vypracování poslání, vize a hodnot 1.2 – vytvoření, zaveden a rozvíjení systému pro řízení organizace, výkonnosti a změn motivování a podporování zaměstnanců v organizaci a vedení příkladem řízení vztahů s politiky a jinými zainteresovanými stranami s cílem zajistit sdílenou odpovědnost 11

2. Strategie a plánování shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran vypracování, rozvíjení, přezkoumání a aktualizace strategie a jak plánuje s ohledem na potřeby zainteresovaných stran a dostupné zdroje uplatňování strategie a plánování v rámci celé organizace 2.4 plánování, uplatňování a přezkoumávání modernizace a inovace 12

3. Zaměstnanci 3.1 – transparentní plánování, řízení a zlepšování lidských zdrojů s ohledem na strategii a plánování 3.2 – zjišťování, rozvíjení a využívání kompetencí zaměstnanců a slaďování cílů jednotlivce s cíli organizace zapojování zaměstnanců rozvíjením otevřené komunikace a udělováním pravomocí 13

4. Partnerství a zdroje rozvíjení a uplatňování klíčových partnerských vztahů rozvíjení a uplatňování partnerství se zákazníky/žáky řízení financí řízení informací a znalostí řízení technologií řízení provozních prostředků, zařízení a budov 14

5. Procesy 5.1 – soustavné identifikování, navrhování, řízení a zlepšování procesů rozvíjení a poskytování služeb/produktů orientovaných na zákazníka/žáka 5.3 – inovování procesů zapojením zákazníků/žáka 15

II. Kritéria výsledků 16

6. Zákazníci/žáci – výsledky výsledky měření spokojenosti zákazníků/žáků ukazatele měření orientovaných na zákazníka/žáka 17

7. Zaměstnanci – výsledky výsledky spokojenosti zaměstnanců hodnoty ukazatelů výsledků organizace týkající se zaměstnanců 18

8. Společnost – výsledky výsledky měření vlivu na společnost v oblastech důležitých pro zainteresované strany 8.2 – hodnoty ukazatelů výkonnosti ve společenské oblasti stanovené organizací 19

9. Klíčové výsledky výkonnosti 9.1 – externí výsledky: výstupy a dopady vztažené k cílům 9.2 – interní výsledky 20

Výstup z hodnocení - sebehodnotící zpráva Jednoznačným a správně strukturovaným způsobem s využitím PDCA cyklu sděluje hodnocené organizaci zjištění z hodnocení. Identifikuje ty pozitivní aspekty organizace, na nichž je možné stavět, a ty, kde je zapotřebí zlepšování. Má zajistit pomocí bodového hodnocení umožnit porovnání - benchmarking s jinými organizacemi a benchlearning - získávání zkušeností od těchto organizací. 21

1.1. Nasměrování organizace vypracováním jejího poslání, vize a hodnot Cyklus PDCAPopisDůkazy Plan  Do  Check  Act  Sebehodnoticí zpráva – kritéria předpokladů 22

Sebehodnoticí zpráva – kritéria výsledků 9.1 Doložení důkazů o externích výsledcích: výstupy a dopady vztažené k cílům KomentářDůkazy Trendy  Cíle  23