Teorie sportovní přípravy Školení trenérů baseballu II.tř. Nymburk 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální akademie FAČR Michal Prokeš Vedoucí úseku talentované mládeže FAČR Clarion Congress Hotel Ostrava.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Instruktor lyžování © 2008 jen pro vnitřní potřebu Metodická komise ÚZL SL ČR.
Kondiční příprava ve sportovním tréninku dětí a mláděže Sportovní trénink (struktura výkonu, složky sportovního tréninku, RTC a jeho specifika u mládeže)
© 2010 Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Naučit svoji mysl spolupracovat, nikoli bránit výkonu Pochopit hluboké příčiny svých úspěchů a neúspěchů a čerpat z nich Najít efektivní řešení šité na.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
A TLETICKÉ BĚHY – STŘEDNÍ TRATĚ - REGENERACE VE SPORTU Jitka Gottvaldová, , TVS-RVS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
Sportovní psychologie - aplikace
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Regenerace ve sportu Stolní tenis Tomáš Kurečka TVS RVS III
Plánování ve školní tělesné výchově
Podmínky školní TV Bezpečnost v TV
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Úvodní lekce. Vstup do předmětu Sportovní hry I - basketbalu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Dobrý den Horská klinika 2011.
Tenis – regenerace ve sportu
FYZIOLOGIE PRO RVS Milan Mojžíš A34/dv.207 Konzultační hodiny:
Fyziologické faktory sportovního výkonu
Pedagogická diagnostika
Mgr. Michal Vičar Profesiografie.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Didaktické zásady Literatura:
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Didaktika sportovních činností
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
PRÁCE Z TERÉNU – sportovní gymnastika Veronika Krupková
Efektivita vyučovací jednotky a. Specifické didaktické formy
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
ATLETIKA přednáška.
Regenerace ve sportu Judo
ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti,
Herní výkon v basketbalu
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
Pedagogika školního sportu
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Fyziologie sportovních disciplín- silové sporty
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
TRÉNINK MLÁDEŽE PLAVÁNÍ Mgr. Ivana Felgrová (UK FTVS)
Životní cyklus.
Den otevřených dveří Studijní obory: Bc. Animátor sportovních aktivit Bc. Tělesná výchova a sport směr Trenérství směr Rozhodčí fotbalu směr Rozhodčí florbalu.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
APLIKACE PEDAGOGICKÝCH PRINCIPŮ (ZÁSAD) VE SPORTOVNÍ EDUKACI
PERIODIZACE Michal Lehnert.
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Inkluzivní vzdělávání jako multiparadigmatický diskurs u odborné veřejnosti (Nitra, ) Ladislav Zilcher.
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
Diferencované stravování
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Sport zdravotně postižených MUDr.Kateřina Kapounková
Struktura pedagogiky.
Kondiční PŘÍPRAVA LAKROS.
Transkript prezentace:

Teorie sportovní přípravy Školení trenérů baseballu II.tř. Nymburk 2010

Základy pedagogiky  Sport a výchova  Věkové zákonitosti vývoje  Individuální zvláštnosti  Základy motorického učení  Druhy a fáze motorického učení  Příčiny a druhy nejčastějších poklesků sprtovců

Základy psychologie sportu  Osobnost ve sportu  Charakteristika osobnosti sportovce  Emoce a motivace ve sportu  Charakteristika sportovní skupiny  Sebepoznání a sebereflexe  Psychická relaxace  Koncentrace pozornosti  Regulace aktuálních psychických stavů  Regulace meziosobních vztahů

Fyziologie sportu  Energetický metabolismus kosterního svalu  Anaerobní metabolismus  Aerobní metabolismus  Fyziologická charakteristika zatížení  Funkční změny při pohybové činnosti  Únava a zotavení  Výživa a regulace tělesné hmotnosti  Testování fyziologických komponent trénovanosti

Sportovní trénink a výkon  Sportovní výkon  Struktura sportovního výkonu  Zatížení a zotavení  Kondiční příprava  Technická příprava  Psychologická příprava  Trénovanost a sportovní forma  Dlouhodobá koncepce tréninku  Etapy tréninku  Cykly ve sportovním tréninku

Řízení sportovního tréninku  Vstupní informace a rozhodování  Interakce  Role trenéra  Plánování  Evidence tréninku  Kontrola trénovanosti  Vyhodnocování tréninku  Realizační tým a jeho role

Sportovní soutěže  Systém soutěží  Soutěž a tréninkový proces  Příprava k soutěžím  Několik vrcholů v soutěžním období

Základy výběru talentů  Talent a vymezení talentu pro daný sport  Vyhledávání talentů  Výběr talentů  Organizace výběru talentů

Sportovní příprava dětí  Obecné charakteristiky  Zvláštnosti složek tréninku i soutěží

Úrazy ve sportu a 1. pomoc  Úrazy ve sportu  První pomoc  Sportovní lékárnička

Základy sportovní regenerace  Regenerační postupy a procedury  Masáže  Sauna  Vodní regenerační procedury  Regenerační a rehabilitační cvičení  Výživové regenerační preparáty  Kompenzační a vyrovnávací cvičení

Aklimatizace  Aklimatizace na prostředí  Aklimatizace na výšku  Aklimatizace časová

Sport a doping  Principy boje proti dopingu  Látky zakázané stále  Látky zakázané při soutěžích  Dopingové kontroly

Sportovní management  Funkce a činnost sportovního manažera  Znalost prostředí ČR z hlediska práce SM

Další znalosti z oborů  Anatomie  Antropomotoriky  Biomechaniky  Fyziologie tělesných cvičení  Psychologie individuální odolnosti  Didaktiky a sportovní didaktiky  Transfer znalostí z jiných oborů