Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
CIS Cizinecký informační systém
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Prezentace Internetový portál Plzeňského kraje jako komunikační nástroj Plzeňský kraj Odbor informatiky Ing. Jaroslav Antoš, Ph.D.
Realizační tým ICZ duben 2005
GASTRONOMICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM FUSION prezentace základních funkcí
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Dopravní konference Pardubice 2013 Pardubice
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
REVOZ - Registr vozidel - Ing. Rudolf Mrzena, SŽDC, s.o.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Diagnostika jedoucích železničních vozidel DJŽV
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Univerzitní informační systém podpora hlavní činnosti univerzity
Informační systém pro správu a vyřizování objednávek
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Setkání s dopravci leden 2012
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Interní postupy MAS Brdy
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
IS KAPO WEB prostředí Martin Havránek Praha, –
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Změna systému zpoplatnění
GaP a správa úvazků.
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO

2 Program Zahájení Výchozí stav, implementace TAF TSI Podmínky pořizování zpráv - Složení vlaku / Rozbor vlaku a Vlak připraven  IS ComposT – prezentace ČD Telematika  IS APORT – prezentace aplikace IS REVOZ – registr vozidel IS KAPO – kalkulace poplatku Technologické a smluvní změny

Informační systém Kalkulace Poplatků - KAPO náhrada TP 412 Ing. Jiří Pavel, Ph.D. Odbor koncepce a strategie, GŘ SŽDC

4 Úvod Legislativa – cena za použití ŽDC, srovnání s EU Dnešní systém sledování výkonů Vývoj nového IS KAPO (kalkulace poplatků)  I. Etapa – vlastní řešení, moduly, architektura, vazby  II. Etapa - integrace zpoplatnění služeb a kontrolní mechanizmy správnosti vykazovaných údajů Závěr

5 Cena za použití ŽDC Maximální cena poplatku je dána výměrem MF Struktura výpočtu na dvě části a to Řízení provozu [vlkm] a Infrastruktura [1000 hrtkm]. Obě části zohledňují sazby pro:  osobní / nákladní vlak  kategorie dráhy Část infrastruktury:  koeficient „n“ – použití vozidel s naklápěcí skříní,  koeficient „e“ – jízda nezávislé trakce na elektrifikovaných tratích Úprava maximální ceny v prohlášení o dráze:  slevy - nostalgické vlaky, charita  speciální ceny – vlaky komb. dopravy, jednotlivé vozové zásilky, nové přepravy

6 Výnosy poplatků pokles výnosů poplatku za použití ŽDC od snížení poplatku o 20% další pokles z titulu poklesu výkonů – krize předpoklad od další pokles pro nákladní dopravu cca 20% - návrh variant, v řešení → systém s vysokou prioritou [mld. Kč] Výnosy6,66,24,35?

7 Dnešní systém sledování výkonů – TP 412 Princip „ruka-tužka-PC“ - vznik mnoho chyb a nepřesností vlivem lidského činitele TP 412 nebyl primárně určen pro funkci kalkulace poplatků, ale pro plnění statistického výkaznictví TP 412 je zastaralý, fungující na nekompatibilních datových platformách, a není dále vyvíjen - nemožnost reagovat na měnící se potřeby SŽDC Majitelem SW jsou ČD, a.s. a SŽDC je tak závislá na IS jednoho z dopravců – nepřípustný stav Vývoj nového IS KAPO nezávisle na dopravci pod plnou kontrolou SŽDC 

8 Vývoj IS KAPO Filozofie – neexistuje vlak, který nemá přidělenou kapacitu. K obchodnímu případu hledáme obraz ve skutečnosti. I. Etapa – do konce roku 2010  plnohodnotná náhrada TP 412 pro potřeby SŽDC  vlastní řešení IS KAPO – primární data, výpočtové jádro, moduly  poskytování základních pracovních a manažerských sestav II. Etapa  integrace poplatků za přidělení kapacity dráhy  větší interakce s dopravci v oblasti odsouhlasení výkonů a reklamací  kalkulace poskytnutých služeb dopravcům  simulace variantních způsobů zpoplatnění a výnosů z poplatku za použití ŽDC  kontrolní mechanizmy parametrů vlaků ve vazbě na technická zařízení na ŽDC

9 Primární datové zdroje KADR objednané trasy jak dlouhodobý, tak i ad hoc (komunikace se systémy CEV/Kango) zabezpečuje z pohledu těchto tras úplnost parametrů žádosti (objednávky) nutných pro výpočet poplatků za použití a rezervaci DC ISOŘ CDS parametry o realizaci objednaných trasách pro následné kalkulace ceny za použití DC REVOZ parametry kolejových vozidel dopravců (hmotnost vozidla, koeficienty „e“, „n“, osazení elektroměru a další)

10 Architektura IS KAPO

11 Uživatelé IS KAPO Přístup do systému a dostupnost funkcí a dat bude založen na různých „rolích“ uživatelů, IS KAPO určen pro: interní uživatele (SŽDC):  pracovníci komunikující se zákazníky (dopravci)  vedoucí pracovníci externí uživatele (II. etapa):  stálí a potencionální zákazníci (dopravci)

12 Moduly IS KAPO Komunikační modul  kontakt s vnějšími zdrojovými úlohami KADR, ISOŘ CDS, SAP R3, atd. Kontrolní modul - konsolidace primárních dat před výpočtem ceny  První stupeň –kontrola úplnosti dat  Druhý stupeň – kontrola plnočetnosti dat Modul provozních výkonů  provozní výkony – vlkm, hrtkm, atd. podle jednotlivých objednavatelů nad objekty objednaných i realizovaných výkonů  výpočet pouze nad verifikovanými daty

13 Moduly IS KAPO Modul kalkulací poplatků  výpočet poplatku dle „Cenového výměru MF“, “Prohlášení o dráze“ a dalších smluvních ujednání Modul výstupů  Manažerské výstupy – pro SŽDC  Realizační(pracovní) výstupy – pro interní i externí potřebu zobrazení výsledků pro další úpravy před jejich odesláním, nebo archivací (např. výstup pro odsouhlasení výkonů se zákazníkem, přílohy k fakturám, reklamační řízení  Konverzní vstupy/výstupy – pro SŽDC konverze souborů do struktury dat pro jejích převod ze systému KAPO do jiných systémů (SAP/R3-FI, SAP ISU atd.)

14 Moduly IS KAPO Modul správy cen, koeficientů a číselníků  editace katalogových sazeb a koeficientů z „Cenového výměru MF,“a z „Prohlášení o dráze,“ včetně speciálních cenovým ujednáním  editaci platnosti cen (kalendář sazeb) Zákaznický oceňovací modul  výhledové řešení obdoba webové kalkulačky cen  na portálu SŽDC umožní zákazníkům provedení vlastních předběžných kalkulací za použití a rezervaci dopravní cesty

15 Kontrolní mechanizmy – II. etapa Využití prvků infrastruktury (statickodynamické váhy, zabezpečovací zařízení, diagnostika) Kontrola vykazovaných údajů dopravci – hlášení TAF TSI  hmotnost – kontrolní vážení na základě indikovaného překročení nápravového tlaku  počet náprav – diagnostika ASDEK, GTN zab. zař. Princip kontroly je funkční od nasazení již jednoho kontrolního zařízení - 100% pokrytí výkonů není ekonomicky efektivní

16 Závěr – IS KAPO Využití implementace TAF TSI – hlášení „rozbor“ a „složení“ vlaku Více než generační změna sledování výkonů dopravců a následná komunikace při jejich odsouhlasování Posílení nezávislosti manažera infrastruktury Jednotná a pravdivá statistika výkonů Vysoký potenciál dalšího rozvoje systému

17 Požadavky na dopravce Zahájení testovacího provozu  APORT  ComposT Zadání hnacích vozidel do IS REVOZ Zaslání seznamu zaměstnanců pro přístup do aplikací v členění práv čtení / zápis Možnost vyjádření připomínek k návrhům Směrnic GŘ Datum účinnosti a vyhlášení uvedených povinností bude po dohodě dojednán Změna systému není jednoduchá, přináší na jedné straně vícenáklady a změnu technologie práce, která do budoucna bude znamenat úsporu času a finančních prostředků 

Děkujeme za pozornost a těšíme se na další spolupráci v oblasti datových výměn