HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

EU peníze školám – Základní škola Choltice, okres Pardubice Projekt – Učíme se pro život.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hmyz s proměnou nedokonalou
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
OHROŽENÍ ŽIVOČICHŮ. Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SÍŤOKŘÍDLÍ.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_417.
Bezobratlí.
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DEN a NOC.
SUBTROPICKÝ PÁS.
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Obratlovci obojživelníci.
Čeledi: liliovité a amarylkovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
 Materiál pro výuku přírodopisu v 6. ročníku základní školy praktické  Určeno pro interaktivní tabuli  Výklad nové látky – druhy hmyzu, stavba těla,
Čeledi: břízovité, bukovité, vrbovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Brouci Třída: Hmyz vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 2 Autor: Ošlejšková.
Sekáči, roztoči, štíři, štírci
BAŽANT OBECNÝ.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
Čeledi: lilkovité a bobovité
Vzájemné vztahy mezi organismy
Přírodopis: ŽAHAVCI.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Přírodopis ROZSIVKY.
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
LICHOKOPYTNÍCI.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PAVOUKOVCI 1.
1 Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přírodopis ROZSIVKY.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KYTOVCI.
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
SURPRENANTE NATURE MISTŘI PŘEVLEKŮ Traduction JP.Durafour.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
BROUCI - ŠKŮDCI.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
STEJNOKŘÍDLÍ.
Vyšší živočichové.
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 14 Autor: Ošlejšková Hana Ověření ve výuce: 6. třída Datum ověření:

KLÍČOVÁ SLOVA: PŘEDSTÍRÁNÍ, SPLYNUTÍ, MIMIKRY, KRYCÍ ZBARVENÍ, SKRÝŠE, OCHRANA CHEMICKÁ, INSEKTICIDY, BIOLOGICKÁ OCHRANA, FEROMONY, PŘIROZENÍ NEPŘÁTELÉ Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci a vyslechněte výklad. 2. Odpovězte na otázky. 3. Zkontrolujte si odpovědi.

1.Předstírání, že jsou něco jiného a) list - lupenitka

b) větvička – píďalka bezová

c) klacík - pakobylka

d) trn - ostnohřbetka

e) ptačí trus - ostruháček

2. Splynutí s okolím drsnokřídlec březový

3. Mimikry a) pestřenky X vosy

b) housenka lišaje Falešná hlava /připomíná hlavu hada/ Skutečná hlava

4. Krycí zbarvení v kombinaci s jedovatými látkami – housenka hranostajníka vrbového Plive nestrávené zbytky potravy smíchané s kyselinou

5. Strašné skrýše A) Housenka pernatušky se skrývá v masožravé rostlině rosnatce, saje její šťávy a živí se hmyzem chyceným rosnatkou

B) pěnodějky – vytváří si samy nechutnou pěnu, která odradí predátory a kryje je

OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU A) mechanický sběr B) lepivé pásy

C) chemická ochrana (insekticidy) D) biologická ochrana: 1.feromonové lapače

2. použití přirozených nepřátel E) kombinované metody zlatoočka lumek lumčík larva slunéčka sedmitečného

Otázky: 1. Vyjmenuj možnosti, jak se může maskovat hmyz. 2. Napiš jméno živočicha, který splývá barvou se svým okolím. 3. Co jsou to mimikry? 4. Uveď alespoň 1 příklad mimiker. 5. Který alespoň 1 druh hmyzu se brání ve „skrýších“? 6. Které 2 druhy mechanické ochrany znáš? 7. Vyjmenuj způsoby ochrany proti škodlivému hmyzu. 8. Které způsoby ochrany používáte u vás doma?

Odpovědi: 1. Jako list, větvička, klacík, trn, ptačí trus. 2. Drsnokřídlec březový. 3. Napodobování nebezpečného druhu druhem neškodným. 4. Pestřenky a vosy. 5. Pěnodějky, pernatušky. 6. Mechanický sběr, lepivé pásy. 7. Mechanický sběr, lepivé pásy, chemická ochrana, biologická ochrana (feromonové lapače, přirození nepřátelé)

Zdroje: jpg/260px-Hoverfly_December_ jpg Flying_Vespula_vulgaris.jpg FcGi__I/AAAAAAAABpw/ZcsBp04y654/Puss%252520Moth%252520larva%252520restless% se rcopoidea+p%C4%9Bnod%C4%9Bjka jpg/260px-Hoverfly_December_ jpg Flying_Vespula_vulgaris.jpg FcGi__I/AAAAAAAABpw/ZcsBp04y654/Puss%252520Moth%252520larva%252520restless% se rcopoidea+p%C4%9Bnod%C4%9Bjka

Chrysoperla.carnea.jpg Rhyssa_persuasoria.jpg Jurčák J., Froněk J. a kol.: Přírodopis 6, Prodos, ccinella_growing_up.jpg Chrysoperla.carnea.jpg Rhyssa_persuasoria.jpg ccinella_growing_up.jpg