Registrační číslo projektu CZ.1.07/2.1.00/13.0015 Název projektu VIP - (vzdělávání, inovace, praxe) KVALITA Název příjemce Obchodní akademie, Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Výuka cizích jazyků technických předmětů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
TechIN Propojení studia a praxe. Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zahájení projektu: Ukončení.
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Helios Orange - Implementace systému
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Centrum ekonomického vzdělávání v Olomouckém kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Ing. Josef Peškar Obchodní akademie, Mohelnice, Olomoucká.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Inovace dopravních a strojírenských vzdělávacích programů na VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích Dr. Jiří Ludačka.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
„Okna technickým oborům dokořán“
Individuální projekt OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Implementační projekt KAP
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
Komplexní systém hodnocení
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Název operačního programu:
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu CZ.1.07/2.1.00/ Název projektu VIP - (vzdělávání, inovace, praxe) KVALITA Název příjemce Obchodní akademie, Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Uherské Hradiště Číslo a název oblasti podpory Vyšší odborné vzdělávání Celková výše finanční podpory Kč ,62 Datum zahájení realizace projektu Leden 2010 Datum ukončení realizace projektu Prosinec 2012 Základní údaje o projektu

Cíl projektu Zvýšení konkurenceschopnosti studentů VOŠ na trhu práce prostřednictvím pořízení a zavedení manažerského informačního systému do výuky Cílová skupina Studenti denního studia VOŠ Ostatní studenti Zaměstnanci školy Škola

Klíčové aktivity 01Zahájení projektu 02 Vytvoření podmínek pro realizaci projektu 03 Školení pedagogů v Manažerském IS 04Inovace výukových metod 05Ověřování a zavedení do výuky 06Závěrečná konference

- Dotazníkové šetření mezi firmami s cílem zjistit požadované vědomosti a dovednosti absolventů 01 Zahájení projektu - 4 zprávy předmětových sekcí, zaměřené na přínos projektu pro danou sekci - Zahajovací konference (březen 2010)

- Výběr a implementace Manažerského IS 02 Vytvoření podmínek pro realizaci projektu - Mobilní učebna (31 ks PC) - Další technické zázemí: server, tiskárny…

Volba = MS Dynamics AX (Axapta) Implementační partner = Autocont Požadavky: -aktuálnost (udržitelná i v následujících letech) -silná a zvyšující se pozice na trhu -pokrytí veškerých podnikových procesů -uplatnění v praxi (v různých typech podniků) Volba = MS Dynamics AX (Axapta) Implementační partner = Autocont Důvody: -nejvýznamnější pozice na trhu IS pro středně velké a velké podniky - v daném roce nová verze MS Dynamics AX cenově velmi atraktivní speciální licence pro školy -méně náročná správa a údržba -široká škála modulů (pokrytí všech podnikových procesů) Klíčový: výběr systému

- 16 oblastí školení (základní ovládání, závazky, pohledávky, banka a pokladna, výroba, projekt, CRM, řízení zásob, hlavní plánování…) 03 Školení pedagogů v Manažerském IS - celkem zapojeno 17 pedagogů (z toho 6 pedagogů bylo proškoleno ve všech 16 oblastech - celkem 140 hodin školení

04 Inovace výukových metod - Tvorba výukových materiálů k MS Dynamics AX sekce Ekonomika 117 ks sekce Právo a koncepce řízení 41 ks sekce Informační technologie 17 ks Celkem240 ks - Zapojeno 6 pedagogů - Časový rozsah 8 hod./1 materiál

05 Ověřování a zavedení do výuky - Výuka: 2010/11 3. ročník VOŠ (cca 50 studentů) Ekonomicko-právní seminář 4 hod./týdně 2011/12 a 2012/ ročník VOŠ (cca 150 studentů) Začleněno průběžně do výuky odborných předmětů - Ověřováno 50 % výukových materiálů (85 min./ks) - Aktualizace a úprava výukových materiálů

06 Závěrečná konference Datum konání: 15. listopad 2012 Program: Zahájení konference, Ing. Jiří Durďák, ředitel školy Informace o projektu VIP (proces tvorby projektu, schválení projektu, realizace projektu, výstupy projektu) manažer projektu Aleš Šimík, Dis Představení systému Dynamics AX ( popis systému, možnosti využití systému v praxi), Ing. Dušan Chovanec (Autocont) Ukázka systému Dynamics AX, pracovník firmy Autocont Projekt VIP z pohledu učitele OA, Ing. Adam Skovajsa Axapta ve výuce, Ing. Adéla Hrabcová Zakončení konference, závěrečné slovo ředitele školy

Další aktivity projektu duben 2011 duben 2012 Konference „Manažerské informační systémy“ pro studenty 1. a 2. roč. VOŠ červen 2012 Exkurze pedagogů ve firmě Autocont

Důležité také: Naplnění systému dostatkem dat Správné nastavení uživatelských práv Aktualizace dat Možnost návratu studentských společností do výchozího nastavení Metody výuky Studentské společnosti s duplicitním nastavením Podpora výuky vytvořenými materiály Teoretický výklad doplněný projekcí daného postupu Řešení vzorového úkolu za pomoci vyučujícího Samostatné řešení úkolů ve studentské společnosti Kontrola a hodnocení správnosti vypracování

Výukové materiály - Maximální inovativnost (dosud absence jakýchkoli výukových materiálů pro MS Dynamics AX v českém jazyce) - Dostupné studentům a pedagogům školy na intranetu - Témata stanovena vzájemnou dohodou mezi pedagogy - Obsah konzultován s lektory firmy Autocont - Důraz na max. přínos pro studenty a provázanost s obsahovou náplní odborných předmětů - Návaznost na konkrétní data v systému - Využívány v elektronické i tištěné podobě - V průběhu ověřování upravovány a aktualizovány

Odezva „Pracuji jako referentka vývozu a dovozu ve firmě Westland s. r. o., která nedávno zavedla MS Dynamics AX (celý v němčině!). Pracuji nejčastěji v modulech: hlavní kniha, sklad, pohledávky, závazky, výroba. Díky výuce na VOŠ jsem se v systému ihned zorientovala a jako jedna z prvních v něm začala samostatně pracovat….“ Lenka Margetíková, absolventka 2011/12 „Dynamics AX je jedním z nejvíce propracovaných a nejkomplexnějších IS, se kterým se může student v praxi setkat. Díky uživatelsky přátelskému prostředí mi přišlo jeho používání intuitivní. Za vědomostní základy Axapty, jež jsem při studiu získal, jsem velmi vděčný a věřím, že je v budoucí praxi využiji, jelikož stále více firem přechází právě na tento IS.„ Tomáš Hrdinka, absolvent 2011/12 Hodnocení MS Dynamics AX studenty (dotazníkové šetření mezi studenty 3. roč. ) MS Dynamics AX pohledem absolventů

Zkušenosti Pozitivní: Motivace studentů Dostatečně výkonné a kvalitní IT vybavení Zkušenost některých pedagogů s obdobným IS Mobilní řešení učebny Dálkový přístup k MS Dynamics AX pro pedagogy Přizpůsobení obsahu školení dle požadavků pedagogů Negativní: Absence samostatného předmětu (větší rozsah výuky) Zpočátku nedostatky v nastavení systému Problémy technického rázu

Pokračování projektu... Rozšíření výuky MS Dynamics AX na SŠ: Volitelný předmět „Manažerské informační systémy“ 4. ročník OA

Děkuji za pozornost