Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
ECVET v Programu celoživotního učení
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
METODA STORYLINE Metoda Storyline jako nástroj výuky anglického jazyka v heterogenních třídách ZŠ Na Rovině.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Celoživotní vzdělávání dospělých Grundtvig Projekt EU.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
4. setkání metodiků škol okresu Vsetín Střední školy
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
Komunitní a otevřená škola
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Velká Británie – Londýn Irsko – Dublin Popis mobilit Mgr. Hana Menšíková (Ringlová) Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Cíle programu – profesní a osobní rozvoj Zvýšit kvalitu kvalifikací a dovedností. Zlepšení jazykových kompetencí. Seznámení se zahraničními metodami práce.
RAKOUSKO – VÍDEŇ NĚMECKO - REGENSBURG Popis mobilit Mgr. Kristina Maderová Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání informací.
Odborná praxe Anglie 2015 Portsmouth Samková Petra.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Zahajovací konference projektu Zahajovací konference projektu „Chceme mít blíže do světa.“
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
VY_32_INOVACE_20_AJI_ROZVRH HODIN Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_School TEMA: School.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Program CZ07 – Spolupráce škol
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Zlepšení metodologických kompetencí učitelů anglického jazyka
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
The stem engagement europe project
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Rozvoj výuky cizích jazyků
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
„K inovaci s inspirací“
AUTOR: Mgr. Alena Kaĺavská NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 10_My school
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Jak na akční plán?.
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
TTnet (Training of Trainers Network)
Plánování prvních kroků
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
DAYS OF THE WEEK Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
doc. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. /
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Informace o projektu IKAP
Kariérové poradenství a podnikavost
Školní vzdělávací program
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace

"Zvýšení kvality výuky anglického jazyka"

Cíle projektu 1.zvýšení jazykové i metodické úrovně a kompetencí učitele anglického jazyka 2.navázání kontaktů s rodilými mluvčími a pedagogy z ostatních zemí pro možnou budoucí mezinárodní spolupráci 3.získání nových informací, znalostí, zkušeností, metod, přístupů, nápadů a aktivit do výuky 4.sdílení a výměna zkušeností, které budou využity při vyučování i v rámci mimoškolních a zájmových aktivit

5. poznávání reálného života, zvyků, historie, kultury, přírody a životního stylu v rámci zahraničního kurzu 6. inspirace a motivace pro pedagogy i žáky školy k jejich osobnímu rozvoji v oblasti cizích jazyků 7. naplnění cílů vytčených ve školním vzdělávacím programu pro oblast multikulturní výchovy 8. budoucí zapojení školy do projektu Comenius a aktivity eTwinning, zavedení prvků metody CLIL

Náplň projektu 1 mobilita - „staff training“ - účast pedagoga na zahraničním jazykově- metodickém kurzu ve Velké Británii – 14 dní

Intenational Projects Centre (IPC) Exeter Developing Oral Fluency in the Primary English Language Classroom Cíl kurzu: 1. osvojení technik motivujících mladší žáky k užívání jazyka jako prostředku pro komunikaci pomocí her, písniček 2. osobní rozvoj zaměřený na plynulost a hovorovou angličtinu

Přípravná fáze projektu Spolupráce s cestovní, jazykovou a vzdělávací agenturou: 1.výběr konkrétního jazykově - metodického kurzu - náplň, místo, termín kurzu, způsob dopravy, ubytování, stravování, finanční zabezpečení a možnostech volnočasovéhp vyžití v místě pobytu 2.intenzivní jazykový kurz před výjezdem 3.proškolení v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, pojištění

Průběh mobility 28. září – 11. října 2014 doprava – letadlo (British Airways) - autobus (National Express) ubytování v rodině – samostatný pokoj, plná penze

Studijní skupina 3 Španělky + 2 Maďarky + 1 Češka výuka po – pá 9.00 – 15.30

Náplň studia Aktivity, metody a různé formy práce zaměřené na výuku žáků mladšího školního věku: 4 základní jazykové dovednosti 1.mluvení 2.poslech 3.čtení 4.psaní Systém jazyka 1.slovní zásoba –metody výuky, “storage“ 2.výslovnost, „spelling“ 3.gramatika 4.fráze, idiomy, přísloví (hovorová angličtina)

WEEK 1 WEEK 2 Sunday Travel to Exeter: Meet homestay hosts – home for first night in Exeter SundayFree day Monday AM: Introduction to IPC PM: Town tour of Exeter with IPC guide Monday AM: Language Development Activities/Preparation Time PM: Practical ideas 2 & preparation time Tuesday AM: Language Development Activities PM: Reflection on Teaching Young Learners Tuesday AM: British Education System PM: Practical Ideas & planning time Wednesda y AM: Language Development Activities PM: Half day trip to Dartmoor National Park with IPC guide Wednesday Day Trip with IPC guide Thursday AM: Language Development Activities PM: Practical ideas for the classroom 1 Thursday AM: Language Development Activities PM: Micro-teaching activity and feedback Friday AM: Language Development Activities PM: Information gathering/resources for materials design for micro-teaching activity Friday AM: Language Development Activities: course evaluation and feedback. PM: Closing ceremony Saturday Day trip with IPC guide Saturday Return home Rozvrh kurzu

Příklady aktivit 1.Metodologie – nápady a materiály do výuky: hry písničky, říkadla, hraní rolí, vzájemný diktát, „warmers“, „true/false „ tvoření, skládání, předvídání příběhu, informační mezera, kreslící diktát, jazykolamy, spojovačky, hádanky…

2.Osobní rozvoj – komunikace na různá témata, fráze, idiomy, přísloví (hovorová angličtina, „I could morder a cappa“) 3.Učební styly, dobrý/špatný učitel, evaluace 4. Seznámení s britským vzdělávacím systémem a problémy současného britského školství (průměrný plat učitele na 1. stupni liber/měsíc) 5. Zdroje – webové stránky, seznam knih, kontakty

Materiály do výuky

Závěrečná prezentace – „micro-teaching Příprava vlastní aktivity či metody výuky včetně materiálů, pomůcek a metodiky Realizace aktivity ve skupině Diskuse s kolegy a rozbor s lektorem

Dopad projektu 1.na školu: - osobní profesní rozvoj a získání potřebné kvalifikace - nové informace, znalosti, zkušenosti, přístupy, nápady a aktivity jsou inspirací do výuky pro ostatní pedagogy školy - navázání kontaktů s ostatními pedagogy v zahraničí - poznávání reálného života, zvyků, historie, kultury, přírody a životního stylu pomáhá k rozvoji multikulturní výchovy ve škole - inspirace pro osobní rozvoj ostatních pedagogů školy

Dopad projektu 2. mimo školu: - dopad na image a prestiž školy - zvýšena její konkurenceschopnost v regionu - kroužek anglického jazyka pro děti z mateřské školy - kurz anglického jazyka pro začátečníky a mírně pokročilé

Splnění cílů projektu Cíle projektu splněny, projekt se stal inspirací a motivací pro další aktivity školy vedoucí ke zlepšování výuky cizích jazyků i pro osobní rozvoj ostatních pedagogů.

Projekt je jedním z kroků k postupné realizaci dlouhodobých strategických cílů školy v oblasti jazykového vzdělávání : 1.zvýšení počtu vyučovacích hodin anglického jazyka zavedením povinného předmětu anglický jazyk od 1. ročníku 2. zavedení některých prvků metody CLIL do výuky 3. zapojení se do mezinárodní spolupráce v programu Comenius a aktivity eTwinning

Diseminační aktivity 1. zprávy v místním tisku 2. webové stránky školy: 3. výroční zprávy školy 4. setkání s kolegy - informace o průběhu projektu a získaných zkušenostech 5. besedy se žáky spojené s prezentací projektu 6. výstava fotografií v budově školy

Děkuji za pozornost