V občanském sdružení Rytmus VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dobrovolníci v sociálních službách
Advertisements

Návrh komunitního plánu na rok
Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Zákon o sociálních službách
Skupina osob se zdravotním znevýhodněním
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Transformace sociálních služeb pro lidi s postižením
Profil HR poradce a školitele
ESF - rovné příležitosti pro všechny CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ.
Eva Brožová Alexandra Bečvářová
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Osobní výsledky transformace pobytových sociálních služeb – zisky a zkušenosti lidí s postižením O. s. Instand Závěrečná konference k projektu „Podpora.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Domov Trmice Za Humny 580 Gorkého 889
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Personální strategie mezinárodní firmy
Rytmus Liberec, o.p.s. Agentura pro podporované zaměstnávání Antónia Dechťarová Monika Pietroszová září 2008.
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Občanské sdružení rodičů a přátel dětí s handicapem ORION Adresa: Centrum ORION Panská 1493 Rychnov nad Kněžnou Telefon:
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Zkušenosti s pracovním uplatněním uživatelů Domova Horizont Mgr. Lenka Kortová – sociální pracovnice Domova Horizont.
Centrum celoživotního učení Projekt Knihovny Kroměřížska.
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Naše zařízení a služby o Terapeutická komunita ADVAITA v Nové Vsi o Centrum ambulantních služeb v Liberci o Program ambulantního poradenství o Doléčovací.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Domy na půli cesty. pobytové služby zpravidla pro osoby do 26 let věku, které po dosažení zletilosti opouštějí školská zařízení pro výkon ústavní nebo.
Osobní asistence. osobní pomoc osobám se zdravotním postižením zahrnuje služby, které zmírňují důsledky postižení pro jedince při všech jeho činnostech.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
Podpora dětí a mladých dospělých v Dětském domově Radost a jejich příprava na vstup do samostatného života Daniel Walbröl mezinárodní konferencE v rámci.
Sociální podnikání v Praze
Andrea Doubková, Janus, z. s.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
Aktuální informace o stavu
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Vzdělávání lidí s postižením
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

v občanském sdružení Rytmus VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ

 Poskytuje sociální služby  Sociální rehabilitace metodou podporované zaměstnávání  Podpora samostatného bydlení  Osobní asistence  Podporuje společné vzdělávání na školách  Pořádá vzdělávací kurzy pro lidi s potížemi v učení (s mentálním postižením ) RYTMUS, o.s.

Kritéria pro výběr kurzů:  Praktické dovednosti, které absolventi kurzu mohou využít při hledání zaměstnání i v běžném životě.  Zájem účastníků kurzů  Dobrá zkušenost ze zahraničí VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ

 Cílem těchto kurzů je pomoci získat účastníkům takové informace a dovednosti, které mohou využít při hledání zaměstnání i v běžném životě PRAKTICKÉ KURZY

Hospodaření s penězi motto kurzu: "Aby mě neokradli v sámošce, restauraci a tak všude„ (citát jednoho z účastníků) Skripta ke kurzu ke stažení na (knihovna – kurzy)  poznávání peněz  rozpočet  jak se peníze získávají  bankovní služby  za co se peníze vydávají  jak ušetřit  nákupy  bezpečnost při zacházení s penězi PRAKTICKÉ KURZY

Obsluha počítače  Ovládání počítače  Psaní dopisů  Práce na internetu – vyhledávání informací  Komunikace em. Skripta ke kurzu ke stažení na (knihovna – kurzy) Praktická Angličtina  Anglická výslovnost.  Slovíčka z různých okruhů jako je rodina, číslovky, dny v týdnu, oblékání, cestování, počasí...  Základní informace o zemích, kde se mluví anglicky.  Hry v angličtině. PRAKTICKÉ KURZY

 Sociální dovednosti  jak se seznamovat  Neformální a formální chování vykání – tykání  Komunikace, její složky. Asertivita  Fungování firem: recepce, meeting room, team building, firemní pravidla, dress code. Firemní hierarchie.  Denní režim zaměstnaných lidí.  Nástup do zaměstnání. Změny v mém životě.  Všeobecný přehled (zeměpis, dějepis, občanská nauka)  Cílem kurzu je získat základní informace o světě kolem nás.  Získat informace o zajímavých a významných místech naší vlasti a sousedních zemí.  Získat základní kulturní a historický přehled.  Jak funguje stát a jeho instituce. PRAKTICKÉ KURZY

Moje práva  úvod do problematiky lidských práv,  způsobilost k právním úkonům (právní úkon)  diskriminace, partnerský a samostatný život,  jak rozeznat a předcházet diskriminaci,  naplnění práva na dostupnost informací,  právo v práci, sociální služby,  kde najdu pomoc.  Vaření PRAKTICKÉ KURZY

Jedná se o komplexní kurz, který poskytuje účastníkům vzdělání i formálním způsobem. Vychází ze skupiny „praktických kurzů“ a doplňuje ji.  Rekvalifikační kurz pro pracovníky v administrativě  Obsluha počítače  Sociální dovednosti  Praxe na pracovištích REKVALIFIKAČNÍ KURZY

 V reakci na článek 24 Úmluvy OSN o právech lidí se zdravotním postižením se snažíme o to, aby tyto kurzy pořádala veřejná škola.  V současné době probíhá takto 4 kurzy JABOKu - VOŠ sociálně pedagogické a teologické v Praze.  Ve spolupráci se ZŠ v Lubech u Chebu zavést kurz pro získání základů vzdělání pro lidi s postižením, kteří odcházejí z DOZP a neměli možnost získat toto vzdělání klasickou cestou. O CO SE SNAŽÍME

Cílem těchto kurzů je připravit skupinu odborníků z řad lidí s postižením, např. bývalých uživatelů služby. Témata kurzů zahrnují oblasti, které se osobně dotýkají lidí s postižením.  První oblastí je srozumitelnost textů  Účastníci se učí porozumět složitému textu a naučí se jej převést do snadno srozumitelné formy.  Zaměřeno na texty, se kterými se lidé s postižením setkávají, a které potřebují (smlouva poskytování sociální služby, BOZP na pracovišti, apod.).  5 setkání (velikost písma, pozadí,stavba slov a vět, rozdíly ve srozumitelnosti vycházející z typu použitého média)  Navazují setkání, kde dochází k vlastní úpravě textů. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

Ukázka upraveného textu

 Druhou oblastí je hodnocení kvality pobytových sociálních služeb  Cílem kurzu je vyškolit hodnotitele z řad lidí s postižením, kteří budou moci provádět tzv. klientský audit.  V rámci kurzu proběhne vždy několik setkání se zaměřením na typy pobytových sociálních služeb, komunikační dovednosti, způsob vedení rozhovoru v zařízení, apod. a proběhnou exkurze do konkrétních zařízení.  Následují samotná hodnocení kvality pod vedením zkušených inspektorů kvality.  Výsledkem je zpráva pro zařízení. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

Několik postřehů od vyškolených auditorů: Co jsme se naučili:  Někteří lidé jsou na tom hůř, mělo by se jim pomoc.  S dospělými se zachází jako s dětmi.  Otrkal jsem se, osmělil jsem se. Co nám dělalo radost:  Že partneři mohli žít spolu.  Že lidi mohou mít v bytě svoje věci a zvířata. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

Několik postřehů od vyškolených auditorů: Co nám dělalo starost:  Lidi žijí v podmínkách, které si nezaslouží.  Že jsou odříznutí od města bez dopravy.  Že nemají zajištěné další vzdělávání  Nekomunikují s nimi, málo sociálních kontaktů. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

 Taneční výchova KURZY PRO RADOST

 Nabízíme provedení klientského auditu pro pobytové sociální služby. NABÍDKA

DĚKUJI ZA POZORNOST