Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Cenová strategie Jiří Pixa.
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
DISTRIBUCE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Stanovení ceny v marketingu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing

Marketing Historicky vzniká v obchodě. Tvořily ho určité instrumenty, jak nejlépe prodávat již vyrobené zboží. Poptávka nebyla ještě uspokojena. Odpovídal na otázku - JAK PRODÁVAT? Dnes je poptávka přesycena. Současný marketing se snaží odpovědět na otázku – CO, V JAKÉ KVALITĚ, CENĚ A KOMU PRODÁVAT ?

Vývojové fáze marketingu

Marketingový mix chápeme jako soubor nástrojů podniku, které umožňují ovlivňovat chování spotřebitele. Tradiční MM výrobce MM obchodního podniku 7 P Výrobková politika Kvalita, desing, sortiment, značka Cenová politika Ceník, slevy, platební podmínky Komunikační politika Reklama, PR, podpora prodeje Distribuční politika Distribuční síť, cesty Prodejna Sortiment Sortiment vlastních značek Lidé Místo Cena Marketingová komunikace

Specifika MM obchodníka Na rozdíl od výrobního podniku, kde rozhodující prvek je výroba, u obchodu je jim lokalizace, sortiment a cena. 1. Distribuce Místo, metody prodeje, analýza chování spotřebitele v prodejně 2. Cena Obchodní rozpětí, srážky, slevy, atraktivní ceny 3. Výrobek Celkové pojetí a změny sortimentu, maloobchodní značka, služby 4. Komunikace Komunikace externí – reklama, PR Komunikace interní Podpora prodeje, osobní prodej

Nákupní marketing Z podstaty věci obchodního podniku lze rozdělit dva rozdílné procesy, které se podílejí na konečném hospodářském výsledku firmy. Marketing nákupní – jeho úlohou je řídit vstupy do podniku Marketing prodejní – zaměřený na zákazníka Tento přístup vyplývá z předmětu hlavní činnosti obchodu: Nákup zboží za účelem jeho dalšího prodeje

Nákupní marketing Cílem je získat takové zboží, které umožní realizovat strategii firmy. Termínový mix Schopnost časové synchronizace dodávek Dodavatelský mix Schopnost volby optimálního dodavatele a vytváření optimálních vztahů Cenový mix Schopnost aplikace optimální cenové politiky Výrobkový mix Schopnost volby optimálního sortimentu Mix kvality Schopnost garantovat kvalitu zboží Množstevní mix Rozhodování o režimu dodávek Konkurenční mix Schopnost identifikace konkurenčních dodavatelů Komunikační mix Schopnost vnitřní a vnější podnikové komunikace

Rozhodování o nákupu zboží do obchodní firmy Jedná se poměrně složitý proces, kterého se účastní řada pracovníků firmy. Podle podílu na jeho realizaci mluvíme o těchto úlohách. Iniciátoři, uživatele, ovlivňující, rozhodující, nákupčí, informátoři. Podle druhu nákupní situace, které jsou charakteristické různou mírou informovanosti o minulých nákupech dělíme tyto situace na: Nový nákup Modifikovaný opakovaný nákup Prostý/přímý opakovaný nákup

Faktory ovlivňující nákupní rozhodování

Další úkoly nákupu v obchodní firmě Zprostředkování relevantních informací mezi výrobci a spotřebiteli; Sjednávání přijatelných cen mezi oběma stranami; Tvorba sortimentní politiky; Působení na trh prostřednictvím skladování a z toho vyplývajících činností, jako jsou plánování, objednávání, ovlivňování, úvěrování apod.

Kontrolní otázky

Použitá literatura Zamazalová, M. Marketing obchodní firmy