Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Číslo v digitálním archivu školy
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_06 Název materiáluDluhopis.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_15 Název materiáluMěna a měnové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_09 Název materiáluObchodování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_08 Název materiáluObchodování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_20 Název materiáluKapitálový.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_04 Název materiáluBurza cenných.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_20 Název materiáluHypotéka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_19 Název materiáluLeasing.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_17 Název materiáluSpotřebitelský.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_14 Název materiáluPadělané.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_17 Název materiáluOchranné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_18 Název materiáluÚvěry a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_03 Název materiáluSpotřebitelská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_16 Název materiáluStavební.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_18 Název materiáluSplátkový.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_10 Název materiáluPříjmy v.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_10 Název materiáluSplátkový.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_07 Název materiáluVýpočet.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_04 Název materiáluTermínovaný.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Marketingová komunikace
Ing. Veronika Dostálková MBA
Piktogram reklama logo
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFinanční gramotnost Tematický okruhFinanční trh Ročník4 Datum tvorbyzáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Reklama

 propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky  jejím obvyklým cílem je zvýšení prodeje, zvýšení image značky, produktu nebo služby, zlepšení a upevnění pověsti firmy

Reklama  k jejímu šíření jsou využívány noviny, časopisy, televizní a rozhlasové vysílání, internet, plakáty, billboardy, letáky, polepy dopravních prostředků, product placement, reklamní předměty, PR články apod.

Vliv reklamy na spotřebitele  ovlivňuje racionální chování spotřebitele a jeho preference  má víc psychologický než informativní charakter  účelem reklamy není objektivně informovat – informace jsou poskytovány cíleně a pouze v nezbytné míře za účelem prodeje

Vliv reklamy na spotřebitele  z reklamy nelze rozpoznat kvalitu výrobku nebo služby  přeháněním a uváděním pouze kladných vlastností produktu a zatajováním jeho nedostatků uvádí spotřebitele v omyl

Vliv reklamy na spotřebitele  snaží se v nás vzbudit pocit, že určitý produkt potřebujeme pro svůj spokojený život  vytváří v nás pocit, že produkt je zde pro naše dobro a ne pro zisk zadavatele reklamy

Vliv reklamy na spotřebitele  přesvědčuje nás, že prezentovaný výrobek se zásadně liší od těch konkurenčních  spojením produktu se zidealizovanými lidmi v nás vytváří pocit, že používáním tohoto produktu se jim budeme podobat

Vliv reklamy na spotřebitele  reklama působí na naše pocity a podvědomí  reklama působí na každého i na toho, kdo si to nepřipouští či neuvědomuje

Kritické posouzení reklamy  snažte se vlastními slovy vyjádřit, co konkrétního a užitečného reklama o výrobku nebo službě sděluje (kvalita, cena apod.) – často odhalíte prázdnotu sdělení nebo dokonce jeho lživost

Kritické posouzení reklamy  z principu nevěřte reklamám obecně – každou hodnoťte a posuzujte z hlediska její relevance  sežeňte si ještě další, přesnější informace z nezávislých zdrojů  zvláště opatrně posuzujte ty reklamy, v nichž se zpívá nebo ve kterých vystupují zvířata či děti

Kritické posouzení reklamy  tvrdí-li reklama, že byl proveden test nabízeného výrobku, tak s velkou pravděpodobností nebyl proveden vůbec, a pokud ano, tak jistě ne podle pravidel, s jakými se takové testy seriózně dělají

Kritické posouzení reklamy  značně podezřelá jsou odvolávání se na anonymní autority a neověřitelná prohlášení, např. Dr. XY tvrdí … devět z deseti … doporučují … 83,6 % žen, které vyzkoušely …

Závěr  posuzujte reklamu s dostatečným odstupem  nepropadejte reklamě a nenechte se jí nadmíru ovlivňovat  nepodléhejte tlaku reklamy na rychlé rozhodnutí – nechte si vždy dostatečný čas na rozmyšlení

Závěr  nepodléhejte iluzi, že určitý výrobek nebo služba změní váš život nebo že vás posune do vyšší společenské kategorie

Otázky a úkoly 1.Vyhledejte na internetu zákon o regulaci reklamy a uveďte příklady reklamy, které zakazuje. 2.Co je to klamavá reklama? 3.Uveďte příklady výrobků nebo služeb, které jste si koupili na základě reklamy.

Použité zdroje: PETRÁŠKOVÁ, V. – HORVÁTHOVÁ, Z.: Vybrané kapitoly z finanční gramotnosti. 1. vydání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, s. ISBN DVOŘÁKOVÁ, Z. – SMRČKA, L. a kol.: Finanční vzdělávání pro střední školy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, s. ISBN Finance.cz [online]. Dostupné z: