Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

stlačený zemní plyn vs. nafta
Alternativní paliva automobilů
Přichází zlatý věk plynu? Karel Dyba velvyslanec ČR při OECD Prezentace na IEC Ostrava 2011 na základě poznatků MEA (IEA)
Zemní plyn v dopravě Česká plynárenská unie
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Čistá mobilita z pohledu MŽP Mgr
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Podmínky podnikání v teplárenství a kogeneraci v ČR a v EU Ivo Slavotínek MVV Energie CZ s.r.o. Agora Flora, Chrudimská 2526/2a Praha 3.
Alternativní ekologické pohony, Stlačený zemní plyn CNG
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
1 Globální energetické trendy a akční plán Evropské Unie Ing. Hugo Kysilka Ředitel marketingu «VEMEX s.r.o.» Mikulov 2013.
Vliv dopravy na životní prostředí
Hybridní pohon Vojtěch frajt
možnosti a význam použití
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
Užití zemního plynu v dopravě Tisková konference Praha 16. března 2006 Lubomír Kolman, Project Manager RWE Transgas, a.s.
Obnovitelné a Alternativní zdroje energie
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Ing. Mgr. Hana Foltýnová Tel.: Vyhodnocení scénářů: Dopady na poptávku po palivech.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Akční plán města Hlinska Ing. Michal Rohlena 5. konference K126 – Udržitelnost ve výstavbě
2.Marketingové prostředí
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Státní energetická koncepce a postavení plynárenství v ČR Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu České Republiky Praha,
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
Daně na energie z pohledu velkého odběratele paliv a elektřiny Ing. Petr Matuszek Seminář AEM/SVSE – Spotřební daně na energie Praha 27. listopadu 2007.
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Mgr. Hana Foltýnová Tel.: Mgr. et Mgr. Vojtěch Máca
Zemní plyn v dopravě Ing. Markéta schauhuberová, Česká plynárenská unie , Jednání sekce silniční dopravy.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Den dopravy, Praha hotel Olympik Lubomír Kolman, Project Manager RWE Transgas, a.s.
PRACOVNÍ SKUPINA MOBILITA FOTO Miloš Malaník GŘ TNT Express Vedoucí PS Mobilita.
Vývoj trhu s pevnou biomasou Ing. Jan Habart, Ph. D. CZ Biom, předseda.
Česká pošta a využití CNG
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
Ing. Jan Kašík Konzultant NDCON s.r.o. Implementační plán projektu D- air Dopravní fórum Severozápad, Letiště Václava Havla Praha
Využití zemního plynu v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Červený kohout 2009, Hluboká nad Vltavou.
Vývoj maloobchodního trhu s pohonnými hmotami Jan Mikulec výkonný ředitel ČAPPO Petrol Summit 2015.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Energetická politika Dopravní politika Hospodářská politika a integrace - Šumperk.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
ZEMNÍ PLYN – SOUČÁST ENERGETICKÉHO MIXU ING. PAVEL JANEČEK.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Znečištění vzduchu dopravou
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
STANDARDY ČAPPO SEMINÁŘ BEZPEČNOST DISTRIBUCE POHONNÝCH HMOT
Energetická (ne)bezpečnost
Větrná energie Dominik Šnajdr 8.A.
Vývoj CNG v České republice
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Energetika budoucnosti - uhlí atom nebo obnovitelné zdroje?
Konference City Changers
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí
Záměr bioplynové stanice pro Prahu
Národní akční plán čisté mobility
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Transkript prezentace:

Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal Slabý

Zemní plyn v dopravě – budoucí alternativa  Zemní plyn CH4 se uplatňuje ve formě CNG & LNG  Celosvětové zásoby plynu větší než ropy  Síť LNG terminálu, nezávislost na konvenčním plynárenství  Využití ZP v dopravě – fungující model v USA, Číně, Nizozemí

LNG technologie – logistika  Mobilní přeprava z terminálu v kontejneru – kamionem, vlakem  Skladování v LNG zásobnících na území ČR  Plnící stanice, synergie s CNG (mobilní/stálá/přemístitelná)

LNG technologie – logistické schéma

Možnosti využití LNG – oblasti uplatnění  Nákladní automobilová doprava  Pravidelné denní trasy, pravidelný tranzit  Příměstská a městská autobusová doprava – možná alternativa CNG  Železniční doprava  Kontejnerová překladiště, areály velkých průmyslových podniků  Nové příležitosti – kogenerace, lokální plynofikace

LNG technologie – vyzkoušená fungující  Nabídka kamionů  Volvo FM, Mercedes Econics LNG  Scania, Iveco Stralis  Autobusy  Solbus Solcity 12

LNG technologie – vyzkoušená fungující

Proč LNG?  Environmentální dopady  Vyhovuje normě EURO VI, žádné prachové částice, nízká hlučnost (<50%), nižší spotřeba, snížení emisí CO2, NOX  Ekonomické dopady  Úspora nákladů na PHM (25%)  Vysoký dojezd (1200 km)  Vyšší investiční náklady, návratnost 3-5 let

Aktuální situace v ČR  V ČR se v dopravě využívá zatím pouze CNG – strmý nárůst v posledních 5 letech DB Schenker rozšiřuje vozový park o ekologická vozidla (  Důraz na dekarbonizaci dopravy vytváří potenciál pro LNG  Směrnice 2014/94/EU o zavádění infrastruktury pro alternativních paliva  Národní akční plán Čistá mobilita (NAP CM) – od hesel k činům Schválen – Vláda ČR  První LNG pilotní akce v roce 2016/2017

Cíl NAP CM  Vytvořit koncepci rozvoje čisté mobility a dopravní strategie  Vytvořit časový plán přípravy a realizace  Vazba na strategické dokumenty (ASEK,SPŽP, DSS)  Využití dotačních programů (pokud budou vypsány)  Snížení emisí škodlivin z dopravy  Snížení závislosti na kapalných PHM  Podpora a rozvoj českého průmyslu 10

Budoucí stav dopravy a vývoj vozového parku v ČR Současnost: přes 4,7 mil. osobních vozidel Predikce k roku 2050: 6 milionů osobních vozidel Nutná změna technologií = snížení produkce uhlíku v dopravě Narůst oproti roku Nárůst oproti roku Nárůst oproti roku 2010 Osobní automobily % % % Mikrobusy a autobusy % % % Nákladní vozidla % % % Predikce vývoje vozového parku ČR

Vývoj energetické účinnosti spotřeby paliv Dominantní palivo současnosti – nafta a benzín  Nákladní a autobusová doprava – nafta  Osobní a lehká doprava – benzín, nafta Nově se prosazují ostatní paliva  CNG, LPG  Elektromobily  LNG  Biometan  Vodík  Ostatní 12

Zemní plyn v dopravě Nejperspektivnější alternativní palivo Přínosy  Ekonomika  Ekologie  Bezpečnost  Snížení emisí  Snížení hluku Omezení  Nedostatečná infrastruktura PS CNG  Nákladná technologie PS CNG  Garážování osobních vozidel – nedořešená legislativa 13

LNG  Zkapalněný zemní plyn  Teplota: -160 °C  Distribuce – cisterny a LNG terminály  Využití – osobní, městská a nákladní doprava Výhody  Vysoce čisté palivo – téměř 100 % metan  Doba plnění srovnatelná s klasickými PHM Nevýhody  Samovolný odpar při delší odstávce vozidla  Složitá a nákladná technologie v porovnání s CNG  Jiná technologie plnění vozidel (riziko při tankování)  Rozvoz LNG 14

Děkuji za pozornost! Vaše případné dotazy směřujte na: Mag. Jiří ŠimekIng. Michal Slabý 15