MOBILITA MĚSTA HUMPOLCE Workshop studentů Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně Humpolec 12-15.10.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Řízení motorových vozidel
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Charakteristické znaky MHD
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
stůj, dej přednost v jízdě
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Dětské dopravní hřiště Liberec
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

MOBILITA MĚSTA HUMPOLCE Workshop studentů Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně Humpolec

Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav pozemních komunikací Pedagogové:doc. Ing. Jan Pavlíček, CSc. Ing. Martin Všetečka Studenti:Aleš Pagač Jakub Zítka Jan Sejkora Zdeněk Mareček

Na pozvání radnice Města Humpolce jsme provedli rekognoskaci dopravní sítě ve městě. Podrobněji jsme se věnovali projektům, které jsme převzali od města. Na těchto úsecích jsme provedli dopravní průzkumy. Jedná se o křižovatku Hálkova x Masarykova a Hálkova x Školní včetně úseku ulic Školní, Havlíčkova náměstí a Husovy. Pro náš průzkum jsme navštívili místní železniční stanici, Policii ČR v Humpolci, základní školu Hálkova.

MĚSTSKÁ MOBILITA VYJADŘUJE POHYBLIVOST OBYVATELSTA Důležité je dobře chápat postavení dopravy ve struktuře společnosti a to jak ve složce dynamické tak statické. Žádná doprava není samoúčelná, vždy plní určitou funkci např. přepravu osob, zboží nebo pouze funkci rekreační či sportovní. Doprava působí jako: samostatná složka priméru a sekundéru – těžby surovin a hmotné výroby služba terciérní sféry Doprava má vždy svůj zdroj – začátek a cíl – konec např. od dveří ke dveřím (v místě bydliště, pracoviště, školy, divadla atd.) Dopravní vztah se uskutečňuje pěšky, nebo celou škálou dopravních prostředků po určité dopravní cestě – chodníku, městské ulici, silnici, tramvajové nebo železniční trati atd.. Doprava má dvě složky dynamickou a statickou. Obě složky jsou náročné z hlediska nároku záboru ploch.

MĚSTSKÁ MOBILITA VYJADŘUJE POHYBLIVOST OBYVATELSTA V jednotlivých fázích života člověka: mládí – dospělost – zralost – stáří se postupně teritorium pohybu zvětšuje, aby se v důchodovém věku a ve stáří opět výrazným způsobem zmenšovalo. Dopravní prostředky znázorněné na obrázku mají vyjadřovat pouze tzv. pravidelné cesty. Jedním ze základních dokumentů každého města by měla být jeho,,Dopravní politika, která dává najevo o jakou dělbu přepravní práce město usiluje. Z ekologického i ekonomického hlediska by měl být podíl veřejné hromadné dopravy, cyklistického a pěšího pohybu co největší. Základ racionální každodenní mobility je ve správně vytvářené polyfunkční urbanizaci města.

DYNAMIKA ŽIVOTA VE VZTAHU K MOBILITĚ

MOBILITA ČLOVĚKA V JEDNOTLIVÝCH FÁZÍCH ŽIVOTA

ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA Nádraží je obslouženo devíti páry osobních vlaků ve všední den a jedním párem nákladní dopravy. Na základě rozhovoru s pracovníkem ČD jsme se dozvěděli, že trasu z Humpolce do Havlíčkova Brodu využije cestujících denně v obou směrech.

NÁVRHOVANÁ TRASA VYSOKORYCHLOSTNÍ TRATĚ Ministerstvo dopravy ve spolupráci s SŽDC prověřuje variantní trasy VRT z Prahy do Brna přes Vysočinu. Města Humpolce se nejblíže dotýká jižní varianta se zastávkou,,Vysočina´´, která je situována u obce Mladé Bříště.

SILNIČNÍ DOPRAVA Státní komunikace D1 I/34 Krajské komunikace II/129 II/347 II/523 III/12924 III/12934 III/12935 III/34771 Městské a účelové komunikace

DOPRAVNÍ INTENZITY

VYJÍŽĎKA A DOJÍŽĎKA Zdroj: sčítání lidu, domů a bytů 2011

CELKOVÁ NEHODOVOST Období: , celkem 649 nehod Zdroj: jdvm.cz

AUTOBUSOVÁ DOPRAVA SÍŤ AUTOBUSOVÝCH LINEK

POČET SPOJŮ DÁLKOVÉ DOPRAVY Počet spojů za 24 hodin: - 40 autobusové nádraží - 70 mléčné lahůdky - 5 pošta Obrat cestujících za 24 hodin: - 15 % autobusové nádraží - 85 % zastávky po městě zejména mléčné lahůdky Například z našeho krátkodobého průzkumu obrat cestujících na zastávce mléčné lahůdky ve špičkové hodině 14:30-15:30 byl 150 cestujících.

DOSTUPNOST AUTOBUSOVÝCH ZASTÁVEK 5 minut

DOSTUPNOST AUTOBUSOVÝCH ZASTÁVEK 10 minut

KŘIŽOVATKA ŠKOLNÍ x HÁLKOVA Zdroj: mapy.cz

KŘIŽOVATKA ŠKOLNÍ x HÁLKOVA Základní škola Hálkova, září 2015 došlo ke změně vstupu do školy. Vstup do školy byl přeložen na ulici Školní. Školu navštěvuje 700 žáků. Přibližně polovina žáků dojíždí z okolí Humpolce. Zdroj: mapy.cz

NEHODOVOST HÁLKOVA x ŠKOLNÍ Období Žlutá = auto x chodec Červená = auto x auto Zdroj: jdvm.cz

Zdroj: prostranstvi.cz

ULICE HUSOVA - HAVLÍČKOVO NÁMĚSTÍ

Připomínky k navrhovanému řešení: Vozovka a parkovací stání ponechat v dlažbě Zvážit zrušení zpomalovacích prahů v prostoru Havlíčkova náměstí a ulici Husovy Zkrátit rozdělovací ostrůvky se zelení (stromy) na kolmém parkovacím stání

KŘIŽOVATKA HÁLKOVA x MASARYKOVA Zdroj: mapy.cz

Období Žlutá = auto x chodec Červená = auto x auto NEHODOVOST HÁLKOVA x MASARYKOVA Zdroj: jdvm.cz

Připomínky k navrhovanému řešení: Navrhované řešení upřednostňuje motorovou dopravu a není vstřícné pro pěší dopravu. Segregace pěších pomocí zábradlí na všech nárožích bude mít za následek zvýšení rychlosti na hlavní komunikaci. Přechody na ramenech ulice Masarykovy jsou při použití ochranných ostrůvků zbytečně dlouhé až 10,5 m. Plochy chodníku lze rozšířit o šířky parkovacích pruhů 2x2 m a tím dosáhnout celkové délky přechodu 6,2 m. Ochranné ostrůvky znemožňují pravá odbočení nákladních vozidel i autobusů. Nástupiště autobusů na straně polikliniky jsou zúžená na 2,0 m což neodpovídá počtu cestujících. S ohledem na větší intenzitu dopravy na ulici Hálkovy a preferenci autobusové dopravy by bylo vhodné zvážit změnu přednosti v jízdě.

ZÁVĚR A DOPORUČENÍ Vymezení dopravně zklidněné zóny centra města např. Tempo 30

ZÁVĚR A DOPORUČENÍ Zastávky (zejména mléčné lahůdky): Pomocí svislého a vodorovného značení vytlačit automobily bránící zastavení autobusů u nástupní hrany Rozšířit nástupiště a přístřešky Koordinovat jízdní řády za účelem zabránění současného odbavování více autobusů (nutná spolupráce s Krajským úřadem a dopravci) Instalovat elektronický informační systém o odjezdech jednotlivých autobusových spojů

ZÁVĚR A DOPORUČENÍ Zahájit regulaci statické dopravy Časové omezení parkování (např. v prostoru Havlíčkova náměstí a ulice Husovy – uvolnění stání pro zákazníky) Případné zpoplatnění parkování ve vybraných lokalitách Problematika dohledu nad dodržováním regulace parkování (případné úvahy nad zřízením městské policie dohlížející i na další otázky bezpečnosti provozu, výběrčí parkovného, videodohled, …)

DĚKUJEME ZA POZVÁNÍ DO VAŠEHO MĚSTA