Představení společnosti České dráhy, a.s. j Transformace a klíčové priority Poslanecká sněmovna, 29. února 2012 24. schůze hospodářského výboru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Integrovaný dopravní systém
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Nezávislý regulátor je nutnost, nikoli zbytečný nadstandard! Milan Chovanec, stínový ministr dopravy za ČSSD , Praha.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
České dráhy se musí transformovat…
Podniková ekonomika Personální činnost.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Očekávaný vývoj trhu s elektřinou v kontinentální Evropě Pavel Šolc, ČEPS, a.s.
Dopravní politika ČR pro léta
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Společná zemědělská politika Transformace organizací v resortu.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Problémy provozovatelů PS v Evropě Pavel Šolc, ČEPS, a.s.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
MĚSTO ROŽNOV POD RADHOŠTĚM NÁVRH ZMĚNY FINANCOVÁNÍ PROVOZU ŠKOL (PO)  důvody  cíle  záměry  způsoby provedení.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Představení společnosti České dráhy, a.s. j Transformace a klíčové priority Poslanecká sněmovna, 29. února schůze hospodářského výboru

2 1.Představení společnosti ČD, a.s.3 2.Transformace ČD7 3.Otevírání trhu15 4.Holdingová struktura – vhodný model pro ČR22 5.Priority na další období 30 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS; Obsah

3 1.Představení společnosti ČD, a.s. Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

České dráhy, a.s.  České dráhy, a.s. („ČD“) vznikly ze zákona v roce 1993  Skupina ČD zahrnuje osobní dopravu, nákladní dopravu, stanice, Výzkumný Ústav Železniční (VÚŽ) a další dceřiné společnosti  ČD operují na jedné z nejhustších sítí a umožňují obchodování mezi východní a západní Evropou  Jeden z největších zaměstnavatelů v České republice  Strategická důležitost pro českou ekonomiku:  Podíl na trhu osobní dopravy 99,04 % 1)  Podíl na nákladní dopravě 86,84 % 2)  2010 tržby Skupiny ČD: 37,796 mld. Kč 1)Počítáno ve vlkm (2010) 2)Počítáno v hrubých tkm (2010) 4 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Osobní doprava – ČD, a. s. Regionální  Provozována na základě dlouhodobých smluv uzavřených se čtrnácti regiony, zahrnuje i hlavní město Prahu Dálková  Skládá se z vnitrostátní a mezinárodní dopravy  Provozována na základě dlouhodobých smluv se státem Komerční  Přeprava cestujících na vlastní komerční riziko  Zahrnuje „vysokorychlostní“ vlaky – SuperCity Pendolino 5 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Správa majetku – ČD, a. s.  Skupina ČD disponuje jedním z největších souborů nemovitého majetku v ČR.  ČD, a.s. vlastní 950 železničních stanic s nádražními budovami. Velká část je dopravně nevýznamná, tzn. stanicemi projde velmi malé množství cestujících denně. Provoz v těchto stanicích je finančně náročný a kritická je i potřeba investic. 6 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

7 2. Transformace ČD Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

8 V roce 2008 bylo nutné reagovat na aktuální krizovou situaci Fragmentace ČD (25 dceřiných společností, oddělení infrastruktury a Carga) Chronický ztrátový provoz (nekoncepční řízení finančních toků a nefunkční kompenzační politika) Propad ČD (zastaralý vozový park, klesající atraktivita pro cestující, prodej majetku) Faktická insolvence (neschopnost splácet závazky, ohrožení nevyplacení mezd pro 28 tis. zaměstnanců) 8 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

9 Přes nepříznivou situaci v roce 2008 byla EBITDA 2009 historicky poprvé v kladných číslech Eliminace ztráty části podniku a převodem některých činností na SŽDC – koncentrace na hlavní činnost Optimalizace procesů, revize dříve uzavřených smluv a personální audit s cílem snížení režijních nákladů 2009 Uzavření dlouhodobých smluv na regionální a dálkovou dopravu Snížení režijních nákladů (- 700 mil. Kč) Transparentnost zakázek (Systém výběrových řízení) Spuštění transformačního programu Vize 2012 Přes nepříznivou situaci v roce 2008 EBITDA ČD historicky poprvé v kladných číslech Zahájení kroků pro výhodnější financování obnovy železničních vozidel z fondů EU a komerčních zdrojů Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

10 Přechod na mezinárodní účetní standardy byl podmínkou pro získání ratingu Aktivní obchodní politika (nárůst tržeb, z vnitrostátní dopravy 12/09 – 12/10 o 189 mil. Kč) Přechod na mezinárodní účetní standardy IFRS Zahájení elektronických aukcí (aukce na silovou trakční elektřinu na dodávku od ) Růst počtu cestujících a tržeb z přepravy cestujících o 230 mil. Kč, resp. 4 % Výrazné navýšení produktivity práce díky pokračující optimalizaci počtu zaměstnanců – úspora mzdových nákladů 530 mil. Kč (po očištění o převod Obsluhy dráhy) Získání externího ratingu od agentury Moody´s Baa1, tj. v investičním pásmu Historicky první emise eurodluhopisů ve výši 300 mil. EUR Obnova kolejových vozidel – uzavřené kontrakty za 11 mld. Kč Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

ČD, a.s. hlavní ukazatele – vývoj EBITDA (v mil. Kč) 11 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

ČD, a.s. hlavní ukazatele – vývoj počtu zaměstnanců (fyzický stav k ) 12 * V roce 2011 přešlo cca zaměstnanců z ČD na SŽDC (Obsluha dráhy). Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

ČD, a.s. hlavní ukazatele – vývoj čistého zisku (v mil. Kč) 13 * Čistý zisk bez mimořádného zisku z prodeje SŽDC ve výši mil. Kč Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Vývoj investic do kolejových vozidel 14 Uzavřené kontrakty (v mil. Kč)Nová a modernizovaná ŽKV 2008 – 2012 Pozn.: ŽKV = železniční kolejová vozidla Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

15 3. Otevírání trhu Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Železniční dopravci mají shodné zájmy a priority  Vytvoření rovných podmínek podnikání mezi operátory, uživateli a státem  Vytvoření rovných podmínek ve vztahu k silniční dopravě  Jasná strategie pro infrastrukturu - investice do infrastruktury ne vždy odpovídají potřebám trhu a potřebám objednatelů - neexistují jednotné strategie rozvoje infrastruktury napříč zájmovými skupinami 16 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Vzhledem k otevírání trhu a novým požadavkům EU bude nezbytné zřídit v ČR regulační úřad sssVytvořením a ochranou rovných podmínek podnikání s vyváženými vztahy na tržní úrovni mezi operátory, uživateli a státem se zásadně posílí konkurenceschopnost železniční dopravy v ČR Nezávislý subjekt Rozhodování o udělování licencí Dohled nad soutěží železničních dopravců Dohled nad přidělováním kapacity Řešení sporů atd. Zdroj: ČVÚT Fakulta dopravní, prof. Moos a kol.; srpen Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Jedním ze zásadních předpokladů je harmonizace podmínek se silniční dopravou  Nepoměr mezi rozvojem železničních tratí a silnicemi - modernizované koridory jsou srovnatelné se silnicí I. třídy, vůči dálnicím neexistuje konkurenceschopná jželezniční trať - úpravy železniční sítě menšího rozsahu, především na nekoridorových tratích, se vůbec neplánují, přitom by jpřinesly nové zákazníky pro železnici  Každý vlak platí za použití všech druhů tratí, kdežto v silniční dopravě platí jen některé automobily a pouze na některých druzích silnic a naprosto nesrovnatelné částky - mýto platí pouze nákladní automobily nad 3,5 t a jen na dálnicích, rychlostních komunikacích a některých júsecích I. třídy - vlaky platí za použití všech kategorií železničních tratí, tedy i při jízdě jenom přes stanici a za skutečnou jhmotnost  Podstatně vyšší nároky na legislativu pro železniční podnikání - např. i dosazení jiného typu vypínače při generální opravě lokomotivy musí projít schvalovacím procesem - neadekvátní požadavky na pasivní bezpečnost vedou k těžkým a drahým vozidlům (nelze vůbec srovnávat jpožadavky na vlaky a autobusy) 18 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Nezbytným předpokladem pro konkurenceschopnost železnice je urychlené dokončení modernizace koridorových tratí a následné budování vysokorychlostních tratí  Česká železnice je podinvestovaná a celková modernizace probíhá pomalu a ve zpoždění za vyspělými státy  Nedostatečné parametry modernizovaných koridorů omezují obchodní podnikání dopravců (rychlost jen 160 km/h a jen někde)  Nízká propustná výkonnost v okolí velkých měst  Pomalé přizpůsobování technickým inovacím 19 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Nízká rychlost způsobuje snížený zájem o železnici! Příklady jízdní doby (hod, min) vlakem nyní, při vysokorychlostní trati a autobusem: nyní při vysokorychlostní trati Praha - Norimberk5 hod, 46 min3 hod4 hod, 15 min Praha - Brno2 hod, 40 min1 hod2 hod, 30 min Praha - Plzeň1 hod, 35 min30 min1 hod Praha - České Budějovice2 hod, 35 min1 hod, 35 min2 hod, 35 min Trasa Vlakem Autobusem 20 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Spolupráce s kraji ČD nechtějí být pouze pasivním dopravcem v regionech Důležité je přivedení zákazníků k železnici Spolupráce s kraji při tvorbě dopravních systémů s páteřní úlohou železnice Spolupráce při vytváření přestupních terminálů, P+R („park and ride“), B+R („bike and ride“), nových zastávek, přesouvání terminálů a zastávek do míst přepravní poptávky Vstup dalších subjektů do železničního podnikání Férová konkurence je žádoucí, motivuje ke kvalitnější nabídce ČD upřednostňují soutěže na provozovatele jednotlivých linek dálkové a regionální dopravy 21 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

22 4. Holdingová struktura – vhodný model pro ČR Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

V Evropě existují tři modely organizace železnice 1. Oddělený model  Velká Británie, Švédsko, Dánsko, Nizozemí, Slovensko a od i ČR - jasně vyčleněné činnosti infrastruktury a dopravy 2. Hybridní model  Francie – vyčleněná společnost pro infrastrukturu RFF, klíčové úkoly delegované nazpět na SNCF (včetně řízení provozu) 3. Integrovaný model  Švýcarsko, Německo, Itálie, Rakousko, Polsko, Slovinsko – společnosti organizovány v jedné skupině 23 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Velká Británie Ministerstvo dopravy nechalo zpracovat studii, která zdůrazňuje, že po rozdělení železnice významně vzrostly náklady systému a neudržitelně rostou nároky na státní podporu (nyní cca 5,5 mld. GBP) Důvod: Rozdílné strategie a zájmy (často jdoucí proti sobě) jednotlivých subjektů a chybějící vrcholové vedení Zdroj: Rail Value for Money Study: GB Rail – Time or Change?, Department for Transport, leden 2011 Evropské země v současné době přehodnocují postoj k „separaci“ železničního systému – nárůst nákladů pro stát Slovensko Ministerstvo dopravy předložilo analýzu fungování tří státních železničních společností Závěry: Rozdělení železnice zprůhlednilo finanční toky, nicméně tento krok zlikvidoval možné synergie a zvýšil celkovou finanční náročnost systému, což vedlo k významnému oslabení železnice vůči silniční dopravě. Rozdělení železnice na tři navzájem nekoordinované podniky významně železnici oslabilo! Zdroj: Analýza fungovania železničných společnosti, Ministerstvo dopravy SR, prosinec Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Integrovaný model je pro stát nejvýhodnější z důvodu nejnižších nároků na finanční zdroje Německo (integrovaný model) Francie (hybridní model) Velká Británie (oddělený model) Výkony Osoby (mld.oskm) Nákladní doprava (mld. tkm) Finance ze státního rozpočtu Cent/oskm, resp.tkm v cenách roku 2000* * Finanční příspěvky státu zahrnují platby objednatelům dopravy, železničním dopravcům a správcům infrastruktury. Zdroj: Office of Regulation, Eurostat a Deutche Bahn, Statistiques équipmement gouvernement francais, Department for Transport 25 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Argument, že proces rozdělení železnice umožní lepší vstup konkurence, není pravdivý Analýzy jednotlivých zemí ukazují, že vyčlenění infrastruktury není ani nezbytné, ani dostačující pro povzbuzení hospodářské soutěže. Francie (hybridní model) – konkurence v oblasti nákladní dopravy nedosahuje ani 10 % podílu na trhu a v osobní dopravě v podstatě neexistuje Nizozemí (oddělený model) – konkurence v oblasti osobní dopravy dosahuje podílu na trhu pouze 5 % Zdroj: Wettbewerbsbericht 2010, DB AG, Le Web de Cheminots ( Osobní doprava – podíl výkonů ost. dopravců v oskm Německo (integrovaný model) – růst podílu konkurence na trhu (více než 300 společností, které nepatří ke skupině DB, jsou zákazníky DB Netz) Nákladní doprava – podíl výkonu ost. dopravců v tkm 26 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Železniční systém je velmi „křehký“ a vzájemně provázaný, reaguje citlivě na jakékoliv nedostatky  Nesourodé potenciálně neslučitelné strategie jednotlivých oblastí  Není ekonomická motivace investovat do projektů, které jsou v zájmu dopravců  Nedosažení celkového optima železničního systému, nejsou využity synergie, nárůst nákladů (režijních, investičních) Stát SŽDC, státní organizace  Provozování infrastruktury  Údržba a rozvoj dopravní cesty  Přidělování kapacity  Řízení provozu (přešlo k ) ČD, a.s.  Dopravce provozující osobní železniční dopravu  Železniční stanice ČD - Cargo, a.s. Rizika Současný stav v ČR 27 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Optimálním řešením pro českou železnici by mohl být integrovaný železniční holding se čtyřmi dceřinými společnostmi Dceřiné společnosti Přehled organizační struktury Správa Infrastruktury Nákladní doprava Osobní doprava Stanice & Servis Regulátor Železniční holding Sdílené služby Provoz regionální, dálkové a mezinárodní osobní dopravy Vnitrostátní a mezinárodní přeprava zboží Správa a rozvoj železničních stanic Údržba infrastruktury, řízení provozu, engineering + viz dále dle variant 28 Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Holdingové uspořádání je prověřený, v mnoha zemích velmi efektivně fungující, model  Značná úspora nákladů železničního systému v ČR díky synergiím a zvýšení efektivity (min 1,5 mld. Kč/rok)* Hlavní argumenty ve prospěch navrhované organizační struktury  Osvědčená varianta používaná nejúspěšnějšími společnostmi v železničním odvětví. ČR nebude konkurenceschopná v oblasti železniční dopravy vzhledem k tomu, že všichni hlavní konkurenti (Polsko, Německo, Rakousko atd.) mají holdingovou strukturu.  Koordinace priorit v údržbě a investicích mezi hlavním provozovatelem dopravy a manažerem infrastruktury  Vyšší kvalita a bezpečnost železniční dopravy  Navýšení hodnoty společností pro vlastníka – stát! (Zvýšení hodnoty integrovaného holdingu může být o cca 10 mld. Kč* vyšší než hodnota ČD, a.s. a SŽDC, s.o. dohromady). * Odborné odhady na základě veřejně dostupných dat z roku Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

30 5. Priority na další období Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

Mezi hlavní strategické priority pro další období patří pokračování zlepšování výsledků hospodaření … 31  Pokračující trend ve zvyšování provozní ziskovosti jak na úrovni EBITDA, tak EBIT  Přes zvýšení DPH nárůst tržeb z přepravy cestujících o více než 100 mil. Kč  Pokračující masivní investice do obnovy kolejových vozidel – téměř 9 mld. Kč  Získání druhého ratingu od agentury Standard & Poors, nebo Fitch  Druhá emise eurodluhopisů, případně první veřejná emise korunových dluhopisů za účelem získání investičních prostředků Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;

… a zahájení kroků k nastavení holdingové struktury 32 Zahájení realizace modelu sdílených služeb ve Skupině ČD (priority, IT, nákup, účtárny, investice a treasury) Příprava vzniku dceřiné společnosti Osobní doprava - Provedení provozních a ekonomických opatření v osobní dopravě Příprava vzniku dceřiné společnosti Stanice a servis -Prodej zbytného majetku -Optimalizace hospodaření stanic – řešení stanic s obtížnou správou, realizace optimálního rozsahu služeb dle kategorizace -Dořešení majetkoprávních vztahů mezi ČD a SŽDC  Příprava provozních a ekonomických opatření v ČD Představení společnosti České dráhy, a.s., Transformace a klíčové priority; PS;