Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
Nadační fond Městské části Praha 1 SOFOS
Odborná diskuze o prevenci konzumace alkoholu mladistvými v Plzni Ing.Aleš Průša.
VOLEBNÍ PROGRAM MO PLZEŇ 3.  Za prioritu považujeme bezpečnost občanů ve dne i v noci, obzvláště pak bezpečí dětí v okolí škol a mateřských školek. 
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
DESATERO PROBLÉMŮ JILEMNICE 7. DUBNA 2011 Tato akce je součástí projektu „Jilemnice – město zeleně“ spolufinancovaného z Revolvingového fondu Ministerstva.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
KRÁSNÁ LÍPA – NÁŠ BEZPEČNÝ DOMOV KRÁSNÁ LÍPA - NÁŠ BEZPEČNÝ DOMOV Město KrásnáMěsto Krásná Lípa se v roce 2007 zapojilo do projektu Ústecko – živý.
Občané Velkého Meziříčí se ve městě cítí bezpečně Velké Meziříčí – Téměř všichni občané našeho města ví o tom, že některá místa jsou monitorována kamerami.
Sdružení nezávislých kandidátů PERSPEKTIVA
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
MĚSTO ČESKÝ BROD VEŘEJNÉ SETKÁNÍ V rámci procesu přípravy Strategického plánu rozvoje města Český Brod.
Rekapitulace výchozí situace v Kadani.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
Životní úroveň obyvatel v České republice
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
SUBURBANIZACE.
Teorie optimální velikosti města
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Rozhodnutí o kvalitě místa bydlení dle různých atributů Projekt do ISR Jaromír Hloch ARI.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2010.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Vyhodnocení preferencí občanů v rámci dotazníku Hlasování občanů probíhalo od do formou internetového.
Sára Motyčková 9.B 2015/2016 Název úkolu: Životní prostředí - Jak se vám žije ve Veselí nad Moravou? Číslo úkolu: 28 Zadání úkolu: Vytvoř a následně zpracuj.
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2013.
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2012.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Spokojenost občanů Kladna s bezpečností Sonda veřejného mínění Statutárního města Kladna – stručný souhrn Již sedmým rokem je realizována sonda.
Zdravotní plán Města Jihlavy Ing. Soňa Krátká Koordinátorka PZM a MA
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Výsledky dotazníkového šetření v obci Lípa nad Orlicí (prosinec leden 2016) ZPRACOVATEL VÝSLEDKŮ GROSSMAN AGENCY S.R.O.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá,
Odbor sociální péče Magistrátu města Brna Helena Krištofová
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Integrovaný regionální operační program
Vítejte na veřejném fóru
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
Průzkum říjen 2016 MMR – odbor regionální politiky, odd. řízení strategie regionálního rozvoje Úřad vlády ČR – Agentura pro sociální začleňování Distribuce:
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Plán rozvoje obce Jenštejn
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Naplňování indikátorů udržitelného rozvoje Kladno 10/2008
Strategický plán rozvoje obce pro období
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
MĚSTSKÝ ÚŘAD.
Transkript prezentace:

Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností 2011

Dotazníkové šetření mezi občany města Kladna (11/2011) – stručný souhrn Již čtvrtým rokem, je realizován průzkum veřejného mínění s cílem zjištění názoru obyvatel na problematiku spojenou s všeobecnou spokojeností s úrovní života ve městě Kladně a s úrovní bezpečnosti. První část dotazníku, je pro získání souměřitelných dat, obdobná od roku Druhá část dotazníku, zaměřená na bezpečnost, je realizována od roku Dotazníkové šetření týkající se spokojenosti občanů s místním společenstvím a bezpečností, bylo realizováno v období měsíců listopad a prosinec V průzkumu bylo vyplněno 383 dotazníků, jejichž distribuce byla opět realizována prostřednictvím základních škol, kdy byli osloveni rodiče a rodinní příslušníci dětí čtvrtých ročníků. Dále byl dotazník dostupný na webu města. Respondenty lze rozdělit v poměru 74% ku 26%, mezi ženy a muže. Jedna z úvodních otázek byla zaměřena na spokojenost s obcí, jako s místem, kde žijeme a pracujeme, na níž 20% obyvatel odpovědělo, že jsou velmi spokojeni a 64% je mírně spokojeno. Zároveň je průměrná hodnota v bodovém hodnocení ve výši 6,6, na škále od 0  velmi nízká úroveň až 10  velmi vysoká úroveň. Obdobně jako loni byla vysoce hodnocena možnost trávení volného času na území města, kdy 18% obyvatel hodnotilo známkou 8 a nejvyšším možným ohodnocením, tedy známkou 10.

Dlouhodobě vysoko je hodnoceno mateřské a základní školství, kdy 25% obyvatel, hodnotilo známkou 8, z 10 možných bodů. Pozitivní hodnocení se dále dostalo dostupnosti služeb sportovních zařízení, praktických lékařů, nemocnic, jejichž hodnocení přesáhlo Ø 8 bodů z 10 možných. Největším problémem obyvatel je pro 30%, získání bytu. Negativně je hodnocena možnost získání dobrého zaměstnání a možnost účastnit se místního plánování a rozhodování, kdy byly tyto dotazy hodnoceny průměrnou známkou 4,5, respektive 4,8. Oproti tomu zájem o účast na místním plánování, hodnotí 59% obyvatel, jako nejméně důležitou. Obyvatelé měli také možnost vyjádřit své podněty ke zlepšení života ve městě, přičemž nejčastějšími byly požadavky na zlepšení silnic, chodníků, parkovišť a přechodů a dalším podněty bylo zlepšení čistoty a pořádku ve městě. V oblasti bezpečnosti pociťuje 61% obyvatel pocit částečného bezpeční a 21% pocit částečného ohrožení. Oblasti na které by měla být zaměřena pozornost obou policií, jsou dle názoru obyvatel především krádeže, násilná kriminalita a drogová problematika. Soustavná je také podpora obyvatel s rozšiřováním městského kamerového dohlížecího systému a to v 91% odpovědí. V oblasti preventivního působení je obyvateli podporováno zaměření na děti a dospívající. Prevence kriminality

Spokojenost občanů Kladna s místním společenství zastoupení pohlaví respondentů bylo v poměru 74% žen ku 26% mužů

věková struktura respondentů

rozdělení respondentů dle zaměstnání

Kladno –městoKročehlavyRozdělovDubíŠvermovVenkov rozdělení respondentů dle městských částí

spokojenost s obcí, jako s místem, kde žijeme a pracujeme úroveň spokojenosti na bodové stupnici (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 6,6 24,2%

spokojenost s mezilidskými vztahy (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 5,9 19,9% Ø 7,2 18,7% spokojenost s možnostmi trávení volného času (sport, záliby, koníčky aj.) (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká)

spokojenost se základními veřejnými službami (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 6,5 20,9% spokojenost se základními veřejnými službami, z toho se zdravotními službami (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 6,5 21,4%

spokojenost se základními veřejnými službami, z toho se sociálními službami (např. pečovatelská služba, domovy důchodců) (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 5,8 20,8% spokojenost se základními veřejnými službami, z toho mateřskými a základními školami (10 -velmi vysoká až 0-velmi nízká) Ø 7,3 25%

spokojenost se základními veřejnými službami, z toho se středními a vysokými školami (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 6,6 19,9% spokojenost se základními veřejnými službami, z toho s veřejnou městskou dopravou (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 6,6 20,9%

spokojenost se základními veřejnými službami, z toho s prací kladenské radnice (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) spokojenost se základními veřejnými službami, z toho s čistotou a pořádkem (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 6,2 19,5% Ø 5,8 15,6%

spokojenost se základními veřejnými službami, z toho s oblastí bezpečnosti občanů a kriminality (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) spokojenost s kvalitou okolního životního prostředí (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 5 23,5% Ø 6 18,2%

spokojenost s možnostmi získání dobrého zaměstnání, pracovními příležitostmi (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 4,5 17,8% spokojenost s možnostmi účastnit se místního plánování, rozhodování či kulatých stolů (10 – velmi vysoká až 0 – velmi nízká) Ø 4,8 22,2%

hodnocení oblastí dle osobní důležitosti respondentů mezilidské vztahy (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý) možnost uplatnění zájmů a zálib (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý)

základní veřejné služby (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý) kvalita okolního životního prostředí (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý)

možnost zaměstnání (1 – nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý) možnost účasti na místním plánování (např. územní plán, místní Agenda 21) (1-nejvíce důležitý až 6 nejméně důležitý)

souhlasíte s tím, aby město investovalo do svých nemovitostí, i když to znamená zvýšení zadlužení města? (okna ve věžových domech, bydlení pro seniory, dokončení plynofikace) přístup k internetu

hodnocení kvality služeb sportovních zařízení (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality služeb divadel a kin (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 8,2 38,7% Ø 6,417,9%

hodnocení kvality služeb muzeí a výstavních síní (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality služeb kulturních domů (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 6,1 19,4% Ø 5,6 20,7%

hodnocení kvality služeb knihoven (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení dostupnosti základních služeb – praktičtí lékaři (10 dobré až 0 špatné) Ø 7,3 23% Ø 8,1 37,9%

hodnocení dostupnosti základních služeb – nemocnice (10 dobré až 0 špatné) hodnocení dostupnosti základních služeb – sociální služby (10 dobré až 0 špatné) Ø 8,239,6%Ø 7 18,8%

hodnocení dostupnosti základních služeb – policie ( 10 dobré až 0 špatné) hodnocení dostupnosti základních služeb – školy (10 dobré až 0 špatné) Ø 7,6 26,9% Ø 8,4 38%

hodnocení dostupnosti základních služeb – veřejná doprava (10 dobré až 0 špatné) hodnocení kvality – veřejné parky, příměstské lesy, trávníky apod. (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 7,7 27% 24,7% Ø 7,2

hodnocení kvality – zastavěné prostory (zastavěné plochy, výstavba ve městě (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality – odvoz odpadů a čištění ulic (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 6,5 Ø 6,2 18,9% 16%

hodnocení kvality ovzduší (10 kvalitní až 0 nekvalitní) hodnocení kvality – hlučnost v noci (10 kvalitní až 0 nekvalitní) Ø 5,9 20% Ø 6,7 18,6%

hodnocení kvality – hlučnost ve dne (10 kvalitní až 0 nekvalitní) vyjádření názoru na možnosti odborné rekvalifikace (10 dobré až 0 špatné) Ø 6,4 16,6% Ø 6 24,7%

vyjádření názoru na možnosti podpory nových podnikatelských záměrů (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na úroveň nezaměstnanosti ve městě (10 dobré až 0 špatné) Ø 5,2 24% Ø 427%

vyjádření názoru na účelné a vyvážené užití příjmů obce (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru spokojenost s investičními akcemi města (10 dobré až 0 špatné) Ø 5,4 23,8% Ø 5,6 24%

vyjádření názoru na dopravní spojení s Prahou (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na možnost získat byt (10 dobré až 0 špatné) Ø 8,1 31,3% Ø 3,5 30,7%

vyjádření názoru na výstavbu nových komunikací a rekonstrukce stávajících (10 dobré až 0 špatné) vyjádření názoru na nahrazení autobusové dopravy ekobusy (zemní plyn aj.) (10 dobré až 0 špatné) 18,4% Ø 4,8 Ø 6,5 23,2%

hodnocení možností podílet se na místním plánovacím procesu (příprava územního plánu apod.) (10 vysoké až 0 nízké) hodnocení možností stát se členem místní nevládní organizace, zájmových organizací, spolků (10 vysoké až 0 nízké) Ø 3,9 25,2% Ø 4,2 25%

hodnocení možností podávat přímé žádosti/dotazy na místní úřad (10 vysoké až 0 nízké) hodnocení možností účasti v komunálních volbách/referendech (10 vysoké až 0 nízké) Ø 5,3 22,4% Ø 5,9 23%

Podněty občanů pro zlepšení života ve městě silnice, chodníky, parkoviště, přechody105 čistota, pořádek100 kultura, sport, dětská hřiště83 zaměstnanost70 parky,zeleň, trávníky, ovzduší66 bezpečnost58 práce policie56 nepřizpůsobiví občané43 autobusy, vlaky, rychlodráha, MHD39 hlučnost, rušení heren36 práce úřadů, korupce30 bytová situace, oprava panel.domů24 š ko l y, školky23 pejskaři18 revitalizace průmyslové zóny16 lepší zdravotní péče10 sociální služby, domovy pro seniory7 více obchodních center7 cyklostezky6 mezilidské vztahy6 zneužívání sociálních dávek5 omezení dopravy5 podpora malých a středních podnikatelů5 Vietnamci4 Celkem822

Oblast bezpečnosti, městského kamerového systému a prevence kriminality vyjádření pocitu bezpečí v místě bydliště

jak bezpečné je být přes den doma s nezamknutými dveřmi (10 bezpečné až 0 nebezpečné) jak bezpečné je nechat přes noc otevřené okno (10 bezpečné až 0 nebezpečné)

jak bezpečné je chodit v noci po hlavních ulicích (10 bezpečné až 0 nebezpečné) jak bezpečné je chodit v noci po otevřených prostranstvích (10 bezpečné až 0 nebezpečné)

na jakou oblast kriminality ve městě Kladně by měla být zaměřena větší pozornost hospodářská Kriminalita krádežekorupcenásilná kriminalita mravnostní trestné činy drogyvraždyžádná

dostatečnost informování o plošném pokrytí městského kamerového dohlížecího systému, který provozuje Městská policie Kladno anočástečně anonedostatečněnejsem informován

podporujete záměr rozšíření městského kamerového dohlížecího systému (dále jen MKDS)? anone anone hodnotíte MKDS jako nástroj pro posílení bezpečnost ve městě?

přejete si rozšířit MKDS do okolí Vašeho bydliště? anone anone pokud se pohybujete v území monitorovaném MKDS, pociťujete vyšší pocit bezpečí?

pro zajištění bezpečnosti v širším slova smyslu, považujete za vhodné informovat občany o hrozícím nebezpečí pomocí SMS zprávy? anone anone vnímáte aktivity města realizované v oblasti Prevence kriminality?

řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – děti (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – dospívající (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – produktivní věk (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení věkových kategorií občanů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – senioři (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality - fyzická ochrana (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality – městský kamerový dohlížecí systém (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality - preventivní sociální programy (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý) řazení okruhů, na něž by měl být kladen důraz při realizaci opatření v oblasti Prevence kriminality - informování občanů (1 nejvíce důležitý až 4 nejméně důležitý)

považujete za vhodný způsob zvýšení osobního bezpečí technickými signalizačními prostředky (bytové tlačítko pro přivolání pomoci, kapesní přístroj s tlačítkem pro přivolání pomoci? problémoví občané, Romové41 kriminalita40 vandalizmus, bezdomovci28 nepořádek, zakládání zeleně25 policie ČR, městská policie23 hluk, rušení nočního klidu23 silnice, chodníky, parkování17 alkohol mladistvým12 drogy12 dodržování dopravních předpisů10 pejskaři9 aktivity mládeže5 korupce4 Celkem249 anone závadové činnosti ve Vašem okolí, které neřeší orgány veřejné správy a je nutné začít se jimi zabývat, nebo jsou řešeny nedostatečně

jaké aktivity navrhujete realizovat pro zvýšení bezpečí ve vašem okolí? práce policie ČR, městské policie26 nepřizpůsobiví občané, vandalové21 chodníky, přechody, parkoviště12 bezpečnost obyvatel11 hluk, rušení heren10 osvětlení ulic, chodníků10 kamerový systém9 bezpečnost na silnicích4 aktivity pro mládež4 drogy3 korupce3 zaměstnanost2 Celkem115