Malotřídky společně - EU peníze školám. Fáze administrace žádostí Nejčastější chyby při podávání Projektové žádosti: –Zabezpečení proti neoprávněné manipulaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Národní institut pro další vzdělávání. Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 5. dubna 2017 Tato akce je financována.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Podpora materiálně technické základny sportu – ÚSC, SK a TJ investiční dotační podprogram sloužící k modernizaci a výstavbě sportovišť pro ÚSC a spolky.
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
UDRŽITELNOST PROJEKTŮ
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Seminář pro příjemce OPVK
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Program na podporu lesních ekosystémů
Realizace a vyúčtování malého projektu
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Malotřídky společně - EU peníze školám

Fáze administrace žádostí Nejčastější chyby při podávání Projektové žádosti: –Zabezpečení proti neoprávněné manipulaci – sešití, přelepení, podepsání. –Počty žáků –Nepodepsané čestné prohlášení a chybí podpisy na žádosti. –Špatná čísla běžných účtů zřizovatelů – obec, kraj Pro nápravu je nutný DODATEK k Rozhodnutí o přidělení dotace. 2

Harmonogram realizace projektu  Počátek realizace  datum rozhodující pro způsobilost výstupů  den stanovený v Rozhodnutí  Doba realizace projektu  pevně stanovená doba 30 měsíců od počátku realizace projektu  Předčasné ukončení projektu - pokud příjemce dotace vytvoří výstupy, ke kterým se zavázal, dříve než za dobu 30 měsíců, může projekt ukončit dříve. Předčasné ukončení projektu musí oznámit jako nepodstatnou změnu. 3

Změna nepodstatná - Znamená, že projekt lze pozměnit bez předchozího souhlasu poskytovatele podpory. -Dbát na informační povinnost o této skutečnosti: 1. em poskytovateli podpory 2. písemnou formou neprodleně poskytovateli podpory 3. oznámení v nejbližší monitorovací zprávě  Součástí nepodstatné změny je zdůvodnění v podobě písemného prohlášení, které bude podepsané statutárním zástupcem + označeno razítkem školy, případně bude přiložena dokumentace prokazující změny. Změna kontaktů, sídla, kontaktní osoby, názvu subjektu, statutárního zástupce, předčasné ukončení projektu při naplnění všech výstupů. 4

Změna podstatná  Změna výrazněji měnící charakter, či obsah projektu.  Zakládá úpravu právního aktu - dodatek k Rozhodnutí. - Nesmí být provedena dříve, než je schválena Řídícím orgánem (MŠMT) (nejpozději do 30-ti pracovních dnů).  Příjemce o podstatnou změnu žádá písemně. Žádost o podstatnou změnu projektu může být poskytovateli podpory předložena nejpozději 60 kalendářních dnů před termínem ukončení projektu. Změna začátku a ukončení projektu, změny účtů, předčasné ukončení projektu bez naplnění výstupů. 5

Archivace  Příjemce je povinen archivovat do roku  U EU peníze školám nejsou požadavky na pětiletou udržitelnost aktivit po ukončení realizace projektu. Předmět archivace: - Výstupy, které jsou předmětem kontroly na místě (nejlépe v digitální, či ve fyzické podobě). - Projektový záměr školy. - Projektová žádost. - Rozhodnutí o poskytnutí dotace + dodatky MŠMT. - Kopie monitorovacích zpráv včetně podkladů k doložení MI. 6

Monitoring Monitorovací období 6 měsíců –Ode dne počátku realizace, nebo od prvního dne měsíce, v němž začal být projekt realizován. Monitorovací zpráva se předkládá do 30 dnů od ukončení každého monitorovacího období. Monitorovací zpráva se předkládá: –1. V elektronické podobě prostřednictvím aplikace Benefit7 –2. V papírové podobě (originál podepsaný statutárním zástupcem) včetně Čestného prohlášení a příloh s prokazovanými výstupy a monitorovacími indikátory na CD či DVD, (v papírové podobě duplikát osvědčení DVPP, potvrzení od realizátora preventivního programu). 7

Chybějící, neúplné informace v MZ – na které bude na ZŠ upozorněna –Příjemce je povinen poskytnout doplňující informace do 15 pracovních dnů. –Při nedostatečném doplnění, neposkytnutí informací je schvalovatel oprávněn dát podnět ke kontrole na místě. 8

Ředitel školy stvrzuje svým čestným prohlášením pevně připojeným k MZ nejen to, že výstupy byly naplněny v odpovídajícím množství, ale i v požadované kvalitě! 9

Způsob zaznamenávání Výstupy i monitorovací indikátory se v každé monitorovací zprávě (MZ) sčítají vždy od počátku realizace projektu. Příklad pro jednu šablonu: Za měsíc: 1.MZ Za měsíc 2.MZ 15 vzdělávacích materiálů1521 vzdělávacích materiálů výukových hodin 2032 výukových hodin 52 5 certifikátů 51 certifikát 6 Soubor výstupů a indikátorů musí být veden tak, aby v další MZ pořadí výstupů logicky navazovalo. 10

12 Příklad: individualizace výuky výstupydokladování výstupůkontrola na místěindikátorydokladování MI 72 odučených hodin povinného nebo volitelného předmětu se zaměřením na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti. Jedno Čestné prohlášení připojeném k MZ pro všechny výstupy všech šablon!!! Obsah vzdělávání podpořených žáků prokazatelně odlišen a evidován v třídní knize Kritéria dělení žáků do skupin Počet osob - dětí, žáků, Písemný záznam o uskutečněné výuce např. třídní kniha, záznamový arch Seznam žáků podpořené skupiny Záznamový arch, případně kopie třídní knihy v níž budou prokazatelně odlišeny odučené hodiny hrazené z OP VK. VY_číslo šablony_ HODINY_číslo přílohy / Počet žáků SVP zařazených do běžných tříd, podpořených v projektu Ke kontrole na místě podklady, na základě kterých byl žák mezi žáky se SVP zařazen.

Co není inovovaný produkt: ‾Vyučovací hodina ‾Nově zakoupené učebnice, pomůcky, vybavení učebny ‾Webové stránky s informací o projektu, zprávy v tisku ‾Stáže, exkurze ‾Prezentace produktů projektu ‾Žákovské práce, které dále neslouží ke vzdělávání ‾Zakoupené, již hotové vzdělávací materiály (pozor na nabídky různých firem ) 13

Investiční výdaje - NE Investiční výdaje nelze z projektu hradit, tzn. Dlouhodobý hmotný majetek nad 40tis.Kč Soubor movitých věcí nad 40tis.Kč 14

Neinvestiční výdaje - ANO Neinvestiční výdaje lze z projektu hradit napříč šablonami např.: Dlouhodobý drobný hmotný majetek do 40tis. Kč Výukové materiály Učební pomůcky DVPP 15

Účetnictví Dotace je poskytnuta pod účelovým znakem Při účetní závěrce školy spadne nevyčerpaná dotace do hospodářského výsledku. Následuje přerozdělení do rezervního fondu. Zřizovatel musí umožnit zpětné čerpání – potřeba s ním ovšem v předstihu projednat. Účetní doklady a vedení analytického účetnictví nebudou předmětem kontroly MŠMT, ale kontroly fin. úřadů. 16

Naplnění účelu dotace Musí být realizace min. 50% z celkové částky dotace Např.: Pokud bude naplněno pouze 85% požadovaných výstupů, pak je nutné zbývajících 15% z celkové částky dotace vrátit. Upozornění – součástí právního aktu je dodržování pravidel stanovených v příručce – projekt nesmí být outsourcován (činnost není zajišťována vlastními zaměstnanci firmy, nýbrž na základě smlouvy) nebo dělán jinak dodavatelsky. Při zjištění porušení se bude odebírat celá dotace. 17

Zdroje informací   bezplatná informační call linka (po-pá 8-16 hod.)  (technické problémy s aplikací Benefit 7)  informační y prostřednictvím aplikace Benefit 7 18