Projekt: Vzdělávání ředitelů SŠ Kraje Vysočina Téma: Implementace ŠVP a jejich soulad se vzdělávacími potřebami KV Příspěvek: Daří se školám získávat zpětnou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT „ AGENT“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07./2.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Advertisements

Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Platformy projektu KAP LK
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tematicky zaměřený kulatý stůl
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Prvky duálního systému přípravy žáků
Logistika a Supply Chain Management
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2018/19
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Možnosti studia techniky a technických projektů na fakultách ZČU
Ústav znalectví a oceňování
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Inovace VOV informace o projektu
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Projekt: Vzdělávání ředitelů SŠ Kraje Vysočina Téma: Implementace ŠVP a jejich soulad se vzdělávacími potřebami KV Příspěvek: Daří se školám získávat zpětnou vazbu z trhu práce ?

Tvorba ŠVP posouzení vlastních vzdělávacích podmínek posouzení zájmu žáků a rodičů o školu vyhodnocení regionálního trhu práce vyhodnocení uplatnitelnosti absolventů vyhodnocení úspěšnosti absolventů u přijímacích zkoušek na VŠ vyhodnocení úspěšnosti absolventů při studiu VŠ Miroslav Vítů, Petr Procházka

Sociální partnerství - partneři rodiče a komunita - role a zapojení zaměstnavatelé a další instituce spojené s trhem práce – firmy, HK, úřady práce, profesní asociace a sdružení, cechy, vyšší a vysoké školy, instituce veřejné správy, zřizovatelé Miroslav Vítů, Petr Procházka

Sociální partnerství – aktivity formulace požadavků na odborné kompetence absolventů zpracování analýz trhu práce zajišťování praktického vyučování podpora dalšího vzdělávání brigády sponzorství Miroslav Vítů, Petr Procházka

Sociální partnerství je potřeba vnímat jako průběžně se přizpůsobující proces, na který nelze aplikovat nějaká jednotná a striktní pravidla závisí do značné míry na vnějších ekonomických podmínkách a konkrétní regionální situaci je ovlivněno charakterem oborů vyučovaných školou a s tím souvisejícím způsobem spolupráce se sociálními partnery Miroslav Vítů, Petr Procházka

Zdroje informací studie – „Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery“, Praha 2011, kolektiv autorů (projekt Kurikulum S) „Analýza poptávky sociálních partnerů po pracovnících technických profesí“, prosinec 2011, Coufalík J., Národní vzdělávací fond Miroslav Vítů, Petr Procházka

Kritéria výběru sociálního partnera Miroslav Vítů, Petr Procházka

Úpravy ŠVP na základě připomínek Miroslav Vítů, Petr Procházka

Spolupráce s firmami podle ŠVP Miroslav Vítů, Petr Procházka

Spolupráce v oblasti kariérového poradenství Miroslav Vítů, Petr Procházka

Sponzorování škol a žáků zaměstnavateli Miroslav Vítů, Petr Procházka

Podpora odborné kvality učitelů Miroslav Vítů, Petr Procházka

Očekávané přínosy sociálního partnerství Miroslav Vítů, Petr Procházka

Prognózy vývoje zaměstnanosti Miroslav Vítů, Petr Procházka

Potřeba pracovníků podle skupin povolání Miroslav Vítů, Petr Procházka

Trendy nárůst poptávky po skupině techniků zvyšování průměrné úrovně kvalifikace snižování podílu méně kvalifikovaných povolání situace v ČR změny ve struktuře zaměstnanosti v období 2010 – 2030 pokles zaměstnaných ve věku 15 – 24 let o 28,6 % (EU – 12,3 %) vysoký podíl zaměstnanosti v technologicky náročných odvětvích Miroslav Vítů, Petr Procházka

Spolupráce s firmami a vysokými školami = inovace ŠVP inovace vzdělávacího obsahu předmětu PRAXE modernizace učebních pomůcek a vybavení didaktická podpora výuky – FESTO inovace obsahu některých teoretických předmětů tvorba nových zaměření vzdělávacích programů Miroslav Vítů, Petr Procházka

Předmět PRAXE zařazení robotiky – stavba a programování jednoduchých robotů LEGO – ve spolupráci s UTB Zlín a dopravní fakultou ČVUT zařazení mechatroniky – ve spolupráci s firmou FESTO a DEL zařazení návrhu a realizace jednoduchých systémů EZS a EPS ve spolupráci s firmou SOBES security Miroslav Vítů, Petr Procházka

Úvod do programování malých robotů LEGO Miroslav Vítů, Petr Procházka

Mechatronika : FESTO, Siemens, DEL Miroslav Vítů, Petr Procházka

Modernizace učebních pomůcek výuka silnoproudé elektrotechniky – domovní instalace výuka pohonů – základní zapojení pro rozběh a brzdění motorů výuky elektrotechniky a měření Miroslav Vítů, Petr Procházka

Pomůcky pro výuku silnoproudé elektrotechniky Miroslav Vítů, Petr Procházka

Pomůcky pro výuku silnoproudé elektrotechniky Miroslav Vítů, Petr Procházka

Laboratoře měření a elektrotechniky Miroslav Vítů, Petr Procházka

Laboratoře měření a elektrotechniky Miroslav Vítů, Petr Procházka

Laboratoř mechatroniky Miroslav Vítů, Petr Procházka

Seminář FESTO pro zaměstnance firem Miroslav Vítů, Petr Procházka

Inovace obsahu některých teoretických předmětů Zařazení nových předmětů počítačové aplikace – PAP, předmět zařazen do 2. a 3. ročníku – obor elektrotechnika inovace a rozšíření obsahu učiva důraz na metody projektového vyučování úzká vazba na firmy a vysoké školy Miroslav Vítů, Petr Procházka

Tvorba nových zaměření vzdělávacích programů obor elektrotechnika se zaměřením na průmyslovou informatiku a mechatroniku obor informační technologie se zaměřením na webdesign a multimedia Miroslav Vítů, Petr Procházka

Kde a jak hledat informace ? Integrovaný portál MPSV  Pololetní statistiky absolventů škol a mladistvých v evidenci ÚP  Kvalifikační struktura absolventů Miroslav Vítů, Petr Procházka

Kde a jak hledat informace ?  Oficiální webové stránky NÚOV…..  Národní soustava kvalifikací - stránky projektu Miroslav Vítů, Petr Procházka

Jaké informace chybí - nebo se těžko získávají úspěšnost absolventů v terciárním vzdělávání vlastní hodnocení absolventů - porovnání získaných kompetencí s požadavky trhu práce hodnocení úrovně absolventů zaměstnavateli Miroslav Vítů, Petr Procházka

Jaké otázky je třeba si položit ? Jaké oblasti pro spolupráci zaměstnavatelů a odborných škol lze považovat za klíčové? Které faktory ovlivňují kvalitu spolupráce škol a podniků? Co mohou podniky nabídnout školám pro zlepšení odborné přípravy absolventů? Miroslav Vítů, Petr Procházka

Jaké otázky je třeba si položit ? Které kompetence absolventů považují zaměstnavatelé za rozhodující z hlediska uplatnění na trhu práce? Jaké efektivní nástroje je vhodné použít pro zvýšení informovanosti žáků o potřebách trhu práce? Miroslav Vítů, Petr Procházka

Děkujeme za pozornost Miroslav Vítů Petr Procházka Miroslav Vítů, Petr Procházka