Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Chladící systémy vozidla
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
ZKOUŠKY BRZDY.
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Trolejbusy: 14Tr.
Motorová lokomotiva řady
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
Popis a provedení synchronních strojů
Traktorové stroje pro zemní práce.
Výuka předmětu automobily
Dopravníky bez tažného elementu impulsní dopravníky
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Motorová vozidla Mtv.
A NEOBSAZENÝCH LOKOMOTIV LOK ŘADY – 743
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Automobily – koncepce, karoserie
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Brzdění vlaků Základní pojmy
RUČNÍ FRÉZKY.
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Všestranně využitelný stroj
Konstrukční uspořádání
Tramvajová vozidla.
Automatizační technika
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
PŘENOSY VÝKONU MECHANICKÝ HYDRAULICKÝ KOMBINOVANÝ (MECH + HYDRAULICKÝ)
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
VY_32_INOVACE_AUT2_05 Diferenciál.  vyrovnat rozdílové otáčky hnacích kol zejména při průjezdu zatáčkou a na různém povrchu silnic  rozdělit točivé.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceRámy.
ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ. ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ A) Podle druhu pohonu 1. elektrické jeřáby 2. jeřáby poháněné pístovým spalovacím motorem 3. jeřáby poháněné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 14 TÉMA: Elektromotor ČÍSLO PROJEKTU:
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Hlavní části motorových vozidel
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceListová.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Česká hlava Věda a technika na ulici
Stanoviště:Náměstí Republiky
Stykače (Výkonová relé)
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
SDP – Autobusová skupina
Měniče napětí.
Multifunkční pracoviště HCW 4 S s virtuálním modelem a VNCK simulací
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
SROVNÁNÍ KONCEPCÍ TRAMVAJOVÝCH VOZIDEL
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Boeing Dreamliner.
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Lok.řady 122,123

 Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva nákladní lokomotiva  Provozovatel: ČD  Výkon: kW  Max. rychlost: 90 km/h

 Výrobce: ŠKODA Plzeň  Tovární značení: 57 E 1 [57 E 2]  Rok výroby: 1967 [1971]  Vyrobeno ks: 55 [30]  Rozchod: mm  Pojezd: Bo'Bo'  Trakční systém: 3 kVss  Délka přes nárazníky: mm  Délka skříně: mm  Šířka: mm  Výška se st. Sběrači: mm  Pevný rozvor:3 330 mm  Celkový rozvor: mm  Minimální poloměr oblouku: 120 m  Služební hmotnost: 85 t

 Max. hmotnost na nápravu: 21,3 t  Průměr nových dvojkolí: mm  Průměr opotřebených dv.: mm  Nápravový převod: 1:3,11  Výkon / přetlak kompresoru: 120 m 3 /h / 9 [10] bar  Regulace výkonu: odporová  Typ trakčních motorů: 6 AL 4846 ZT  Trvalý proud TM: 365 A  Hodinový proud TM: 420 A  Jm. napětí na svorkách TM: 3 000/2 V  Trvalá tažná síla: 154 [160] kN  Hodinová tažná síla: 187 [192] kN  Maximální tažná síla: 224 kN  Trvalý výkon: kW

 Hodinový výkon  kW  Trvalá rychlost  46,6 [46] km/h  Hodinová rychlost  43,8 [44] km/h  Maximální rychlost  90 km/h  Údaje v hranatých závorkách platí pro ř. 123  Údaje v hranatých závorkách platí pro ř. 123  Přezdívky  Dvojka Pro lokomotivy 122 podle konstrukční řady 2 (vychází tedy ještě z původního značení E 469.2). Trojka Obdoba pro řadu 123.

Vývoj a výroba.

 Potřeba dalších nákladních elektrických lokomotiv ve druhé polovině šedesátých a na počátku sedmdesátých let stála u zrodu lokomotivní řady  E (122) a následně i  E (122) a následně i  E (123).  Lokomotivy řady E (122) byly dodány v roce 1967, řada E (123) následovala v roce Na poslední vyrobené lokomotivě E byly testovány podvozky II. generace. Tato prototypová lokomotiva byla v roce 1988 přeznačena na řadu 124, konkrétně je značena jako a slouží na ŽZO v Cerhenicích.

Provoz  Provozní určení lokomotiv řad 122 a 123 se oproti řadě 121 nezměnilo - vozba nákladních vlaků a dříve často i přeprava uhlí z Mostecké oblasti. V menším množství vedou tyto stroje osobní vlaky v mostecko-chomutovské oblasti. Nejčastěji lze však lokomotivy řad 122 a 123 spatřit v čele průběžných nákladních vlaků v okolí Ústí nad Labem, např. v relacích Ústí nad Labem-Všetaty, Děčín-Nymburk, Děčín-Kralupy nad Vltavou.

 Narozdíl od řady 121 jsou novější lokomotivy 122 a 123 ještě plně v provozu, ačkoliv jejich technický stav není o mnoho lepší. Nanejvýš se provádí oprava laku. Některé lokomotivy obou řad jsou deponovány v DKV Ústí nad Labem, provozní jednotka Ústí nad Labem a v DKV Praha.

Mechanická část  Z konstrukčního hlediska se oproti lokomotivám řady 121 řady 122 a 123 změnily méně, než by se dalo očekávat podle skříně s novými čely.  Skříň svařovaná z ocelových plátů se až na detaily shoduje se skříní řady 130. Narozdíl od řady 121 mají nástupnické řady 122 a 123 stanoviště strojvedoucího přístupná z obou stran.

 Zvenčí se řada 122 dá od řady 123 rozeznat podle hliníkové ozdobné lišty, lemující spodní část skříně. Mezi stanovišti se nachází strojovna, osvětlená z každé strany třemi velkými a jedním malým obdélníkovým oknem.  Otočnými čepy umístěnými pevně v rámu skříně je skříň spřažena se dvěma podvozky po dvou hnacích nápravách. Dvojkolí jsou klasické konstrukce s hvězdicemi a obručemi a v rámu podvozku jsou vedena svislými trny.

 V rámu každého podvozku jsou pevně uloženy dva trakční motory s kloubovými spojkami, pohánějící dvojkolí jednostranným čelně ozubeným převodem.  Skříň lokomotivy je na podvozcích uložena prostřednictvím listových pružin sekundárního vypružení.  Primární vypružení je provedeno listovými pružnicemi, doplněnými vinutými ocelovými pružinami.

 Lokomotiva je vybavena ruční brzdou, samočinnou tlakovou brzdou systému DAKO DK-GP a přímočinnou brzdou. Ruční brzda lokomotiv řady 122 a 123 působí oproti řadě 121 jen na jedno dvojkolí přilehlého podvozku.  Rozdílné jsou i použité brzdiče - samočinná tlaková brzda lokomotiv 122 a 123 je již z výroby řízena dvěma brzdiči DAKO BS2 a kohoutové brzdiče přímočinné brzdy nahradily novější brzdiče DAKO BP.

 Lokomotiva řady 122 má dva pístové kompresory Kovopol K 1 s elektrickým pohonem, zatímco u řady 123 je použit stejný počet pístových tříválcových kompresorů typu 3 DSK 100, rovněž elektricky poháněných.  Mezi podvozky jsou pod hlavním rámem zavěšeny dvě hlavní vzduchové jímky (p = 9 bar, resp. 10 bar u řady 123), jejichž celkový objem je l.  Dva pomocné vzduchojemy mají objem celkem 240 l.

 Brzdový rozváděč je typu DAKO LTR. Písty celkem čtyř brzdových válců o průměru 12" (pmax = 4 bar) jsou pákovím spřaženy s brzdovými špalíky, oboustranně brzdícími všechna dvojkolí. Zásoba písku v osmi písečnících činí 320 kg.

Elektrická část 

 Elektrická část se prakticky shoduje s řadou 121. Byly použity modifikované trakční motory, v rámci řad 121, 122 a 123 ale s rozdílným výkonem. Jedná se o stejnosměrné sériové šestipólové elektromotory s pomocnými póly.  Motory jsou řazeny do dvou větví, řazených sériově nebo paralelně (sérioparalel).  Regulace výkonu je odporová, rozjezdové odporníky jsou umístěny na střeše lokomotivy. Odporníky jsou zhotoveny z litého železa a nejsou trvale zatížitelné.  Stykače jsou spínány elektropneumatickým pístovým servomotorem, ovládaným ze stanoviště volantem řídicího kontroléru.

 Sběrače proudu jsou dvouramenné koncepce.  Palubní síť má napětí 48 V a je napájena z oceloniklové akumulátorové baterie o kapacitě 120 Ah.  Vlakový zabezpečovač je typu LS IV.  Lokomotivy jsou konstruovány pro mnohočlenné řízení a umožňují tak jízdu dvou spřažených lokomotiv řízených jediným strojvedoucím.