KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Řeč, jazyk, mluva.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Komunikační dovednosti
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
R ODINNÉ KOMPETENCE OBSAH Co jsou to kompetence Co jsou to rodinné kompetence Proč je rodičovství skvělá příležitost pro rozvoj určitých kompetencí.
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Rétorika Etymologie Dialektologie
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
Vnímání kompetencí pracovníků s dětmi a mládeží ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů Mgr. Radek Hanuš, Ph.D. FTK UP Olomouc Fakulta tělesné kultury.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Pardubice 15. a 16. listopadu 2012 Ing. Petr PETŘÍK
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Zdravá škola.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Styl řečnický Marcela Jurková.
Jak přednášet o fyzice.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Metody personální práce 1. setkání 1. Základní informace Vyučující: Mgr. et. Bc. Ludvík Ducháček Mgr. et. Mgr.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Sociální skupiny a role
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ III.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Prezentační a komunikační dovednosti
Assessment centrum.
Rodičovství biologické a pěstounské
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti

osnova přednášky 1)Soft skills … ? 2)Adaptace a sociální role 3)Rétorika – DNES 4)PREZENTACE a ZPĚTNÁ VAZBA

1) soft skills Co jsou, jaké jsou, nedostatky „měkké dovednosti“ - sociální kompetence: spolupráce, komunikace, schopnost zvládat konflikty atd.

Vyhledávané Soft skills komunikační a prezentační schopnosti zodpovědnost, sebevědomí, tolerantnost, tvořivost, iniciativa, řešení problémů organizační práce – tým, různorodé skupiny schopnost vést Time management a jiné…

2) Adaptace a sociální role v komunikaci a)Rodina b)Sociální skupiny c)Vliv kultury a subkultur na komunikaci

a) Rodina „vtiskuje“ význam slov chování morální orientaci hodnoty životní hodnocení svého jednání i druhých

b) SKUPINA utváří  dává určité pozice  ovlivňuje chování  umožňuje vztahy a komunikační sítě  sdílí pravidla, hodnoty, normy i sankce sociální ROLE - ustálená a očekávaná chování, mluva

c) Kultury a subkultury – rozmanité komunikační rozdíly: jazyková / národnostní / etnická politická práce městská / venkovská / lokální masová mládeže zájmová (sport, umění….) a jiné

Toto gesto znamená „dobrý“ pro Američana, ale „jedna“ pro Itala, nebo „pět“ pro Japonce a také „vzhůru“ pro Řeka, jak nám názorně ukazuje Arnie Shwarzenneger.

3)Rétorika Co je ? –Nauka o umění mluvit –Řečnická praxe a její zásady –Původně: nauka o přesvědčování –Teorie a praxe jazykové komunikace Minulost ? Současnost !

v minulosti A N T I K A….. Vznik rétoriky (filosofie, politika). Např. Cicero ( př.n.l.) dokázat pravdu získat sympatie pohnout k jednání Ve středověku formalistní, umění výkladu textu Humanismus a renesance – jazyková kultura

Rétorika dnes Charakter projevu (monologu pro veřejnost, prezentace….) vědecký zábavný mobilizující k akci informativní

Rétorika dnes Ucelená ústní sdělení (mimo divadlo): referát, přednáška, proslov (projev) diskusní příspěvek, interview, „tiskovka“ PREZENTACE A jak a kde jinde?

4) PREZENTACE a ZV Co je Problémy Úspěšné mluvená prezentace Prezentace kandidátů na děkana FEL Prof. Ing. Zbyněk Škvor, CSc. Prof. Ing. Jiří Žára, CSc. CSc Prof. Ing. Vladimír Kučera, DrSc,Dr.h.c. kandidati_na_dekana

Co je prezentace stručné, nápadité a konkrétní předávání nějakých informací cíl: přesvědčit / zaujmout druhé, aby přijali jeho doporučení Má být – stručná – nápaditá – na zkušenostech

Zpětná vazba - ZV jakákoliv odezva či reakce na sdělení (projev) toho, kdo mluví

Zpětná vazba – „pojistka“ dobré komunikace Aktivně naslouchat (oční kontakt aj.) Formulovat přiměřené otázky Trpělivost, tolerantost Srozumitelnost informací – a pravdivost Otevřenost - vstřícnost vůči kritice, doporučením

LITERATURA:  kol.: Komunikace a jednání s lidmi, Praha, ČVUT (2010)  Křivohlavý, J.: Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, Svoboda (1988)  Čakrt M.: Typologie osobnosti pro manažery, Praha, MP (2008)