Dobrovolnický program: Adriana Jemelková, DiS., PhDr. Petra Tenglerová Olomoucký kraj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dobrovolnické centrum při Diecézní charitě ČB
Advertisements

Dobrovolníci v sociálních službách
Dobrovolnické centrum při Farní Charitě Litomyšl
Sociální služby SOZ.
Vybudování centra aktivačních služeb pro mládež s onemocněním schizofrenií (Projekt DOTYK) CZ 1.07/1.2.00/
Další zdroje příjmů pro ICM. Hlavní důvody realizace Analýzy nestátního neziskového sektoru  Efektivní komunikace s neziskovými organizacemi – uvnitř.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zn. NÁHRADNÍ RODIČ CZ.1.04/5.1.01/ Jak aktivně nacházet náhradní rodiče P rofesionalizace procesů při výběru adeptů na nový typ zaměstnání.
Dobrovolnické centrum Ostrava. DC ADRA Ostrava Nejsme poskytovatel soc. služeb 3 akreditace MV ČR na vysílání dobrovolníků do soc. a zdrav.zařízení –
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Prezentace PROJEKTU SENIOR POINT
Program PĚT P. Pět P je… Sociálně preventivní volnočasový program Sociálně preventivní volnočasový program Zaměřuje se na: Zaměřuje se na: Přátelství.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Přínos dobrovolnického programu pro onkologické pacienty
ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR Děti vězněných rodičů „Barevný svět dětí“ Program je finančně podpořen ze sbírkového projektu Pomozte dětem a Nadací O2.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
SLEZSKÁ DIAKONIE DOBROVOLNÍCTVÍ VE SLEZSKÉ DIAKONII.
Spojuje tři generace a pomáhá. Celý projekt je postaven na principech lidskosti a vzájemné pomoci a nejdůležitějším předpokladem pro jeho fungování je.
Spojuje tři generace a pomáhá. Program 3G Vznik Praha 2011 Je určen především pro občany ve věku 50+, kteří nemají vlastní vnoučata anebo s nimi nejsou.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Představení projektu Trojlístek Konference Rodina spojuje generace Mgr. Gabriela Vybíralová Brno.
Komunitní a otevřená škola
Centrum sociálních služeb Ostrava, o. p. s
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
5 P Inex SDA. Inex SDA - Brno Vysíláme dobrovolníky za zkušenostmi na mezinárodní projekty po světě a umožňujeme setkávání různých pohledů na svět, pochopení.
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Dobrovolnictví na Praze 14. Lucius Annaeus Seneca, římský filozof „Člověk je zrozen k vzájemné pomoci “ Setkání s NNO 2016.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Psychologická problematika rodin s dvojčaty a vícerčaty Olomouc PhDr.Petra Tenglerová.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Tým pro mládež Plzeň-město v rámci projektu „Na správnou cestu!“
Podpora zaměstnávání lidí s postižením Podpora procesu transformace pobytových sociálních služeb v Moravskoslezském kraji II. CZ.1.04/3.1.00/A Aktivita.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Aktivita je součástí individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji ( Projekt.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Šablony OP VVV a podpora nadání
DOBROVOLNICTVÍ „Na této Zemi nemůžeme dělat velké věci, ale pouze malé věci s velkou láskou.“ Matka Tereza Bc. Petra Moravcová, DiS.
OSPOD NOVÝ BOR A SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Mgr. Balážová Dana OSPOD Nový Bor
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Š A B L O N Y II.
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Dobrovolnické programy
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Sociálně aktivizační služby
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Dobrovolnický program: Adriana Jemelková, DiS., PhDr. Petra Tenglerová Olomoucký kraj

Dobrovolnictví  Matoušek (2003): „ Dobrovolnictví je neplacená a nekariérní činnost, kterou lidé provádějí proto, aby pomohli svým bližním, komunitě nebo společnosti.“  jeho kořeny sahají do daleké minulosti  dnes je fenoménem překračujícím hranice států, náboženských a sociálních skupin  ukazuje na možnost soužití, založeném na pomoci a solidaritě lidí navzájem

Dobrovolnický program  v základě jej tvoří: 1) Dobrovolník  osoba, která poskytuje svůj čas, energii, vědomosti a dovednosti ku prospěchu ostatních lidí či společnosti bez nároku na finanční odměnu  je mostem v procesu spolupráce mezi státem, komerčním sektorem a sektorem neziskových organizací  není motivován penězi, ale možností poznání nových zážitků, zkušeností, navazováním nových přátelství, seberealizací a možností být pro někoho užitečným  má stanovená určitá práva a povinnosti – uvedené v etickém kodexu dané organizace

2) Koordinátor programu  zabývá se koordinací celého chodu dobrovolnické organizace, propaguje činnost organizace;  hodnotí činnost dobrovolníků;  řeší případné problémy a nedorozumění;  hledá cesty k poděkování dobrovolníkům;  je kontaktní osobou mezi dobrovolníky, zaměstnanci a klienty organizace;  zpracovává kodexy práv a povinností dobrovolníků a pravidla mlčenlivosti;  vede potřebnou administrativu a udržuje povědomí o organizaci prostřednictvím médií.

3) Supervize  komunikační kanál  ochrana dobrovolníka, klienta, organizace  prevence  růst

Pilotní program „Asistent do rodiny“ - Plzeň  první vize realizace programu vznikly v Klubu dvojčat a vícerčat Plzeň  Mgr. Šárka Káňová, autorka programu a maminka dvojčat, při vzniku programu čerpala z vize amerického hnutí „Big Brothers Big Sisters“  první veřejná prezentace programu Asistent do rodiny Plzeň proběhla na 1. mezinárodní konferenci o dvojčatech v roce 2012 v Praze, v olomouckém Centru pro rodiny s dvojčaty a vícerčaty cítili po pozitivních ohlasech ze strany rodin z Plzně potřebu založit podobný program i na Moravě

Vznik programu Asistent do rodiny s dvojčaty a vícerčaty Olomouc  průzkum zájmu o službu mezi klienty centra  pozitivní ohlasy na program = nová služba pro klienty centra  oslovení koordinátorky programu  navázání spolupráce s Dobrovolnickým centrem Jika, tvorba pracovního týmu  tvorba administrativy (dotazníky, smlouvy, brožury)  tvorba náborových letáků, distribuce  zviditelnění nového programu  první zájemci

Pilotní projekt  komunikace koordinátorky s prvními zájemci o zapojení do projektu  proškolení v dobrovolnickém centru Jika  první schůzka s koordinátorkou a garantkou programu

Oficiální start programu  program oficiálně odstartoval v září roku 2014  probíhaly další nábory dobrovolníků i rodin  listopad program poprvé představen na 3. mezinárodní konferenci o dvojčatech  prosinec první předvánoční setkání účastníků programu

Program „AdoR“ dnes Charakteristika:  podstata: pomoc prostřednictvím úlevové péče v rodině  cíl: umožnit rodičům účastnit se volnočasových aktivit, usnadnit jim návštěvy lékařů, přípravy dětí do školy, pomáhat zvládat běžný život  úkol projektu: najít vhodného asistenta rodině na míru, poskytovat všem zúčastněným supervize, konzultace, odborná školení a provázení  komunikace a prezentace programu: prostřednictvím sociální sítě Facebook, na webových stránkách v tisku aj.

Rodina  do rodiny dochází asistent (dobrovolník) v rozsahu 2- 3 hodiny týdně  rodina vybírá ze čtyř oblastí pomoci: asistence při volnočasových aktivitách, doprovod k lékaři, na fyzioterapeutické/rehabilitační cvičení či při vyřizování na úřadech, výpomoc doma u rodiny zaměřená na rozvoj psychomotorických dovedností dětí, výpomoc při obstarávání školních povinností a učení u dětí v první třídě základní školy  zapojit se může jakákoliv rodina zdarma, pokud splňuje požadavek věku dvojčat

Dobrovolník - asistent  asistentem se může stát dobrovolník registrovaný v olomouckých dobrovolnických centrech (studenti Univerzity Palackého či Moravské vysoké školy Olomouc, aktivní senioři aj.)  asistenti jsou vybíráni na základě přijímacího pohovoru, doložení trestní způsobilosti a čestného prohlášení zdravotní způsobilosti  asis_mlcenlivost_dobrovolnika.pdf asis_mlcenlivost_dobrovolnika.pdf  asis_prohlaseni_dobrovolnika.pdf asis_prohlaseni_dobrovolnika.pdf  je povinen vést pravidelný deník

Cíle aktivit projektu  poskytovat rodinám s dvojčaty/vícerčaty pomoc a úlevu  podporovat rodiny s vícerčaty v pravidelných volnočasových aktivitách  zvýšit povědomí veřejnosti o problematice rodin s vícerčaty  zvýšit povědomí veřejnosti o potřebě dobrovolnictví mezi lidmi

Asistent do rodiny s dvojčaty a vícerčaty Olomouc dnes Aktivity  Vstupní školení dobrovolníků  Supervize s psycholožkou  Zajištění návaznosti a síťování služeb  Vzdělávací kurzy pro asistenty  Vzdělávací kurzy pro rodiny  Zvyšování informovanosti veřejnosti

Současná podoba programu  10 asistentek v terénu: - z toho 1 pracující aktivní babička a 1 klient ÚP  proškolování prozatím u Dobrovolnického centra Jika  rodina: dodává dotazník, fotky, dohodu, dostává brožuru pro rodiny  asistent: ozve se telefonicky nebo em, posilá CV, proškolen; po proškolení 1. schůzka s garantkou a koordinátorkou programu, pohovor  Rodina + asistent: rozhodne se vhodné propojení, domlouvá se první schůzka  pravidelná setkávání – 2x ročně  prezentace na „akcích pro rodiny“

Organizační tým programu Mgr. Zuzana Staroštíková  garantka programu Adriana Jemelková, DiS.  koordinátorka programu PhDr. Petra Tenglerová  školitelka, supervizorka

První schůzky

1. schůzky jsou obohacené i krásnými životními okamžiky - jako například prvním postavením dítěte

A takto to může vypadat při reálné asistenci …

Pravidelná setkání

Naše vize a plány do budoucna?

Děkujeme za pozornost