Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Přes evropu k polis Evropský rok občanů Petr Lebeda Evropský dům, 16. ledna 2013.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU (právní úprava v EU a její implementace do právního řádu ČR)
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Pojem přeměna obchodní společnosti
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Josef Středula, předseda ČMKOS
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Společné a koordinované politiky EU
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Marcel Dittrich.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hlavní město praha a integrace cizinců
Společenská odpovědnost ve školství
Náměty pro činnost Národního fóra
Zákon o sociálním podnikání
Základní informace o poskytovateli
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Andragogika Vzdělávání.
Společnost a její typologie
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
UK01-KA
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Podpora samostatného bydlení
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Strategie celoživotního učení ČR Konference SVES 13. října 2010, Praha Jitka Krmíčková

Celoživotní učení Celoživotní učení - zásadní koncepční změna pojetí vzdělávání Formy celoživotního učení Počáteční vzdělávání Terciární vzdělávání Další vzdělávání- V rámci dalšího vzdělávání mohou vzdělávající se vstupovat i do školských forem, v nichž se poskytuje převážně počáteční vzdělávání, s cílem doplnit si chybějící vzdělání nebo získat jiné (rekvalifikovat se).

Druhy vzdělávání Formální vzdělávání Neformální vzdělávání Informální učení

Program celoživotního učení -LLP Nový program celoživotního učení vznikl na rozhodnutí Evropského Parlamentu a Rady č. 1720/2006/ES ze dne Tento program nahradil programy Socrates II., Leonardo da Vinci a eLearning, které byly v tomto roce ukončeny. Cílem nového programu je přispívat k rozvoji EU jako vyspělé společnosti založené na znalostech s udržitelným hospodářským rozvojem, větším počtem a vyšší kvalitou pracovních míst a větší sociální soudržností. Program je zaměřen na podporu výměny, spolupráce a mobility mezi vzdělávacími systémy a systémy odborné přípravy. Aktivity Programu jsou rozděleny do –4 sektorálních programů – Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci a Grundtvig –Průřezového programu –Jean Monet

Pojetí Evropské komise Evropské komise se ve svém přístupu zaměřuje na rozšíření znalostní základny a na zaměstnatelnost.Toto se projevuje především v oblastech: podpora získávání nových dovedností, včetně nového způsobu uznávání odborných a profesních dovedností sbližování škol s podnikatelským sektorem, včetně podpory rozvoje učňovského školství ve všech formách boj proti sociálnímu vylučování, tzn. nabídnutí tzv. druhé šance podpora zběhlosti ve třech jazycích Společenství – důležité pro zaměstnatelnost posuzování hmotných investic a investic do vzdělávání na stejném základě

Strategie celoživotního učení ČR Strategie vychází z analýzy základních strategických dokumentů EU a ČR, které se dotýkají nebo přímo zabývají otázkami celoživotního učení z různých pohledů a představuje komplexní pojetí, které zahrnuje jak ekonomický tak sociální aspekt celoživotního učení. Investice do celoživotního učení jsou chápány jako rozvojové investice, které mají dlouhodobé efekty. Celoživotní učení představuje členitý, ne příliš ohraničený celek, jehož vývoj v jednotlivých oblastech závisí na míře veřejného zájmu a proto ho nelze jednoznačně naplánovat. VIZE PRO CELOŽIVOTNÍ UČENÍ V ČR Poskytnout všem skupinám populace v průběhu celého života příležitosti získávat kvalifikace použitelné na trhu práce a osvojovat si klíčové kompetence potřebné pro uplatnění v pracovním, občanském i osobním životě.

CŽU ČR se soustřeďuje a) zaměstnatelnosti Celoživotní učení by mělo přispívat ke zvyšování zaměstnatelnosti, tzn. schopnosti nalézat zaměstnání a trvale se uplatňovat na trhu práce, a to nejen v ČR, ale také v zahraničí – zejména v Evropě. Vyžaduje orientovat všeobecné i odborné vzdělávání na průběžné zvyšování flexibility a adaptability člověka, na jeho tvořivost a iniciativu, na samostatnost a odpovědnost. b) sociální soudržnosti a aktivního občanství Celoživotní učení by mělo být jednou z nejvýznamnějších integrujících sil posilujících sociální soudržnost společnosti, a to nejenom předáváním sdílených hodnot a společných tradic. Celoživotní učení může podstatně vyrovnávat životní příležitosti, omezovat vytlačování znevýhodněných skupin na okraj společnosti a tím přispívat k její stabilizaci. Celoživotní učení může také významně přispět ke vzdělávání soudných, kritických a nezávisle myslících občanů s vědomím vlastní důstojnosti a s respektem k právům a svobodám ostatních, kteří mohou rozvíjet demokracii a občanskou společnost. c) osobního rozvoje Celoživotní učení by mělo umožnit každému člověku rozvíjet se po celý svůj život podle svých schopností a zájmů a usilovat o své uplatnění ve všech sférách života. Mělo by mu zprostředkovat vědomí jedinečnosti vlastní osobnosti bez pocitů ohrožení či vlastní nadřazenosti ve společnosti různých národů, jazyků a kultur.

Děkuji za pozornost