NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÁ RENESANČNÍ LITERATURA
Advertisements

Rudolf II. Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Český humanismus a renezance
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
České stavovské povstání
HUMANISMUS V ČECHÁCH 7. ročník.
Vyber co sem nepatří katolíci luteráni kalvinisté
Nástup Habsburků na český trůn
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Kultura na počátku novověku
Renesance a humanismus
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
České země v době předbělohorské
Česká renesanční a humanistická literatura
Svatý Václav Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Humanismus z latinského humanus = lidský různé myšlenkové směry a postoje, zaměřené na člověka, lidství a lidstvo.
Renesance a humanismus v Čechách
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
FILIP I. SLIČNÝ Španělský král KAREL V. Španělský král FERDINAND I. Český král „Říše, nad kterou slunce nezapadá“ Maxmilian II. RUDOLF II. Český král.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
Humanismus a renesance v české literatuře. Období: 70. léta 15. století – 20. léta 17. století.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
ČESKÁ KULTURA NA POČÁTKU NOVOVĚKU. 15. stol. – pozdní (vladislavská) gotika 16. stol. – v Čechách se začíná rozvíjet renesance (české země bylo dlouho.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz raný novověk Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Humanismus a renesance v české literatuře. Inspirace světovou renesancí ● Také do Čech se šíří myšlenky renesance a humanismu z okolních zemí. ● Období:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Literatura období humanismu a renesance
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_07 RKZ
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_10
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
RENESANCE A HUMANISMUS V ČECHÁCH
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_17 TEMA : Literatura pro sedmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011

 Výukový materiál je určen žákům základní školy  Autor: Mgr. Kateřina Křížová  Jazyk: čeština  Zaměření: výukový materiál je zaměřen na literaturu období českého humanismu  Didaktická hra: součástí výukového materiálu je hypertextový odkaz na tajenku  Klíčová slova: fáze humanismu  Mezipředmětové vztahy – dějepis  Klíčové kompetence: kompetenci k učení, komunikativní, k řešení problémů Na výukový materiál reagovali žáci dle očekávání

- konec 15.st., 16.+ počátek 17.st. = česká renesance - hlavní téma: problém jazyka - v této době vládne rod ……………..…………….. tajenka bitva u Moháče – Habsburkové na trůn

 1457 založena Jednota bratrská  opozice proti Habsburkům  navazuje na myšlenky Chelčického – odmítají násilí  vycházejí z Bible

 Vyrovnat kulturní úroveň Čech  Rozvoj člověka  Vytvoření kvalitní česky psané literatury → vznikají díla českých autorů psaná latinsky → vznikají česká díla psaná humanistickou češtinou (patrný vliv latiny)

Viktorin Kornel ze Všehrd - doporučuje péči o vl. jazyk - kvalitní jazyk zvedá úroveň Vzdělání  Řehoř Hrubý z Jelení - přeložil knihu Chvála bláznovství

- největší rozkvět českého jazyka - Jan Blahoslav - biskup Jednoty bratrské - díla: Musica – první hudební dílo (o hudební teorii) - překlad Nového zákona – přeložil Bibli do češtiny – jazyk tzv. „bibličtina“ - vydána v Kralicích → BIBLE KRALICKÁ (vycházela v 6.dílech – přezdívána šestidílka)

 doba Rudolfa Habsburského (Praha centrum říše – zájem o magii, umění)  známé osobnosti do Čech Tycho de Brahe  sílí nový řád – JEZUITÉ (zakladatel Ignác z Loyoly)  Daniel Adam z Veleslavína - převzal tiskárnu – Melantrich (funguje dodnes) CESTOPISY Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic Václav Vratislav z Mitrovic