Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. – 11.2. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Podmínky pro zadávání veřejných zakázek. Důležité upozornění! Uvedené postupy se vztahují na celou dobu realizace projektu!!! U aktivit spojených s regenerací.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –

Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace podle § 6 ZVZ, a dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Základní pravidla 2

Pravidla zadávání veřejných zakázek jsou stanovena v: 1)Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (ZVZ) – nadlimitní a podlimitní VZ 2)Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 (MP) – zakázky malé hodnoty, zakázky vyšší hodnoty (příloha č.3 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce) 3)Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – kapitola 5 (Investiční plánování a zadávání zakázek), kapitola 6 (Dodatečné stavební práce) – další pravidla stanovená poskytovatelem dotace Základní dokumenty 3

Přílohy Obecných pravidel pro žadatele a příjemce ‐Příloha č. 3 – Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020 (MP) ‐Příloha č. 4 – Seznam a čestné prohlášení ke střetu zájmů (týká se všech zakázek kromě přímého nákupu) ‐Příloha č. 5 – Finanční opravy za nedodržení postupu stanoveného v ZVZ a MPZ ‐Příloha č. 10 – Seznam objednávek – přímých nákupů (přikládá se k žádosti o podporu, obsahuje informace o přímých nákupech/objednávkách od Kč bez DPH) Související dokumenty 4

5 MP stanoví pro veřejného a dotovaného zadavatele následující limity: - méně než Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH = zakázka malé hodnoty dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP (zejm. Kapitola 7) - od 2 mil./6 mil. Kč bez = postup dle Zákona 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Finanční limity veřejných zakázek

6 MP stanoví pro (ne)zadavatele následující limity: - méně než Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH = zakázka malé hodnoty dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP (zejm. Kapitola 7) - od 2 mil./6 mil. Kč bez DPH = zakázka vyšší hodnoty dle MP Soukromá osoba, která není zadavatelem podle ZVZ - dotace poskytovaná na zadávanou zakázku není vyšší než 50 % a není vyšší než ,- Kč bez DPH Finanční limity veřejných zakázek

7 MP stanoví pro sektorového zadavatele následující limity: - méně než Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH = zakázka malé hodnoty dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP (zejm. Kapitola 7) - od 2 mil./6 mil. Kč bez DPH do finančního limitu pro nadlimitní veřejnou zakázku dle ZVZ = zakázka vyšší hodnoty dle MP - Nadlimitní veřejné zakázky = postup dle Zákona 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Finanční limity veřejných zakázek

-Finanční limity se vztahují k předpokládané hodnotě VZ -Zadavatel prokazuje způsob stanovení předpokládané hodnoty zakázky (platí i pro přímé objednávky/nákup nad Kč bez DPH) -Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým Finanční limity veřejných zakázek 8

Zadavatel stanoví předmět jedné zakázky tak, aby předmětem jedné zakázky byla: všechna plnění, jejichž předměty plnění tvořící jeden funkční celek nebo všechna obdobná a spolu související plnění, přičemž související plnění jsou ta, která spolu místně, věcně a časově souvisí Věcné členění předmětu zakázky – shodné jako u ZVZ zakázky na dodávky zakázky na služby zakázky na stavební práce MP – předmět zakázky 9

Zadavatel může zadat zakázku: v otevřené výzvě nebo na elektronickém tržišti nebo v uzavřené výzvě – jen v případě zakázek malé hodnoty MP – procesní postup 10

Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek: na profilu zadavatele, nebo ve věstníku veřejných zakázek nebo webových stránkách příslušného Programu MP – otevřená výzva 11

Pokud zadavatel zadává na elektronickém tržišti, zadává podle pravidel elektronického tržiště ustanovení upravující zadávání zakázek dle MP se nepoužijí - webová aplikace (např. Tendermarket, Gemin), která umožňuje elektronické zadávání veřejných zakázek - povinné použití pro stanovené zadavatele a stanovené komodity MP – e-tržiště 12

pouze v případě zakázek malé hodnoty výzva nejméně 3 zájemcům k podání nabídky - jedná se pouze takové zájemce, o kterých má zadavatel informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout prokazatelný způsob odeslání výzvy zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh zájemců, není-li to odůvodněno předmětem plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového řízení MP – uzavřená výzva 13

Lhůta stanovená podle tohoto MP počíná dnem, který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malé hodnoty 15 kalendářních dnů u zakázek vyšší hodnoty 35 kalendářních dnů v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní veřejné zakázky pro sektorové zadavatele podle nařízení vlády č. 77/2008 Sb. MP – lhůta pro podání nabídek 14

Obsah zadávacích podmínek Dodatečné informace Otevírání obálek Posouzení a hodnocení nabídek Uzavření smlouvy Změny uzavřené smlouvy Zrušení výběrového řízení MP – další náležitosti 15

Příloha č. 1 – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce (závazné!!!!) Příloha č. 2 - Formulář oznámení výběrového řízení – zadávací podmínky Příloha č. 3 - Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 4 - Jmenování hodnotící komise/Pověření k otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek MP – přílohy 16

Proces kontroly VZ: ‐Kontrola VZ probíhá průběžně ve fázích ‐Relevantní dokumentaci o zakázce zadavatel předkládá prostřednictvím MS2014+ ‐Požadavky na publicitu – povinnosti příjemců v oblasti publicity se nevztahují na dokumentaci o zakázce (zadávací dokumentace, protokoly z jednání komisí apod.) Kontrola veřejných zakázek 17

1. Fáze = kontrola zadávacích podmínek VZ -dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit zadávací podmínky VZ k posouzení a konzultaci CRR 10 pracovních dní před plánovaným zahájením zadávacího řízení -pro zakázky zadávané dle ZVZ a pro ZVH se jedná o povinnost – při nesplnění následuje sankce – krácení dotace o 0 - 0,3 % částky dotace použité na financování zakázky, u které nebyla splněna tato povinnost, maximálně však o Kč -pro zakázky malé hodnoty se jedná o doporučení Kontrola veřejných zakázek 18

2. Fáze = kontrola průběhu zad. řízení před uzavřením smlouvy -dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit dokumentaci k průběhu zadávacího řízení před uzavřením smlouvy na plnění zakázky ke kontrole CRR -pro zakázky zadávané dle ZVZ a pro ZVH se jedná o povinnost – při nesplnění následuje sankce – krácení dotace o 0 - 0,3 % částky dotace použité na financování zakázky, u které nebyla splněna tato povinnost, maximálně však o Kč -pro zakázky malé hodnoty se jedná o doporučení Kontrola veřejných zakázek 19

3. Fáze = kontrola dokončení zadávacího řízení -musí proběhnout vždy před schválením první žádosti o platbu, ve které jsou nárokovány výdaje na základě uzavřené smlouvy Povinnosti dodavatele: -Dodavatel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, musí ji příjemce použít. -Každá faktura musí obsahovat číslo projektu -Dodavatel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. Kontrola veřejných zakázek 20

4. Fáze = kontrola dodatku ke smlouvě před jeho uzavřením -dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit dodatek ke smlouvě před jeho uzavřením ke kontrole CRR -pro zakázky zadávané dle ZVZ a pro ZVH se jedná o povinnost, pro zakázky malé hodnoty se jedná o doporučení 5. Fáze = kontrola uzavřeného dodatku -musí proběhnout vždy před schválením nejbližší žádosti o platbu, ve které jsou nárokovány výdaje na základě uzavřeného dodatku Kontrola veřejných zakázek 21

Pokud a) zadávací/výběrové řízení bylo zahájeno před schválením právního aktu, nebo b) smlouva na plnění zakázky byla uzavřena před schválením právního aktu, nebo c) dodatek ke smlouvě na plnění zakázky byl uzavřen před schválením právního aktu, neplatí povinnost předložit CRR příslušnou dokumentaci ke kontrole před zahájením řízení / uzavřením smlouvy / podpisem dodatku. V takovém případě zadavatel přiloží příslušnou dokumentaci k žádosti o podporu, a to bez ohledu na hodnotu původní zakázky. Časové hledisko 22

-Pročíst dokumenty týkající se zadávání zakázek (viz výše) -Plánovat VŘ s předstihem, počítat s možností komplikací (zrušení, námitky…) -Novela ZVZ od – základní kvalifikace -Nové finanční limity pro nadlimitní zakázky – od Nový zákon o zadávacích řízeních -Možnost konzultace s CRR Závěrečná doporučení a informace 23

Centrum pro regionální rozvoj České republikyVinohradská 46, Praha 2tel.: Děkuji za pozornost. Ing. Helena Mertová Oddělení pro Královéhradecký kraj 24