Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_19_10_Kojenec Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Klára Valachová Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Výchova k občanství/Výchova k obćanství a zdraví/Sexuální výchova Druh učebního materiálu: prezentace Metodický list:ne Anotace: Žáci se seznamují s péčí o dítě v kojeneckém období a s výraznými změnami právě v to to období. Ověřeno ve třídě: IX.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis: Mgr. Klára Valachová
Kojenec
Odky dokdy se o dítěti mluví jako o kojenci?
Kojenec je označení pro dítě ve věku 29 dní až jeden rok.
O této době se mluví jako o nejrychlejším vývoji a pokroku v životě dítěte.
O jaké změny se jedná?
Hlavička Otáčení hlavičky Zvedání hlavičky Vzpřímení hlavičky
Zrak Sleduje dění ve svém okolí. Volně přesouvá pozornost z jednoho předmětu na druhý.
Hmat Snaha o uchopení předmětů ve svém okolí Sahání po věcech Chápání prostorových vztahů ( co je blíž, co je dál )
Pohyb Převalování se z jedné strany na druhou Samostatné sezení
VÝŽIVA KOJENCE
Pro dítě je nejlepší, pokud je kojeno alespoň 6 měsíců. Mateřské mléko má hned několik výhod: má tu správnou teplotu, složení i obranné látky. A navíc...je to levné!
Jestli maminka nemůže kojit, musí nastoupit umělá výživa. Od 4. měsíce můžeme dítěti přidávat ovocné šťávy nebo kojenecké čaje. Od 6. měsíce začneme přidávat mixované příkrmy ( ovoce, zeleninu )
Den kojence
Nejlepší jsou v tomto období vycházky ven ( pokud není příliš větrno, či není venku smog ). Dítě se učí sledovat i své širší okolí. Hračky v tomto období pečlivě vybíráme. Vzhledem k tomu, že se dítěti zlepšuje koordinace očí a rukou a navíc vylepšuje svůj úchop, má tendenci vše dávat do úst. Velmi dobře se učí, zjišťuje první významy slov.
Všechny obrázky staženy přes dne www.cmis.cz/dum 2. slide 8. slide slide mortality-rates-millennium-development-goals mortality-rates-millennium-development-goals 12. slide
14. slide slide pg pg 19. slide _food.jpg _food.jpg 22. slide 22.asp?f=9875http:// 22.asp?f=9875