Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
visits / měsíc členů klubu článků visits / měsíc pořadatelů akcí akcí na každý týden
ČR a cestovní ruch na internetu Specialisté: Turistika.cz, Kudyznudy.cz, AtlasCeska.cz, cca 150, včetně regionálních Portály: Idnes.cz, Novinky.cz, Denik.cz, …. Ubytování: Ubytovani.cz, Hotely.cz, Hotel.cz, cca 300, včetně regionálních
ČR a cestovní ruch na internetu Červenec 2009 Červenec reálných uživatelů reálných uživatelů zhlédnutých stránek zhlédnutých stránek Zdroj: NetMonitor.cz
Svět a cestovní ruch na internetu Specialisté: TripAdvisor.com, LonelyPlanet.com, Expedia.com Služby: Booking.com, BestStay.com, Cheapoair.com TripAdvisor.com – návštěv týdně
Co lidi zajímá, jak to hledají? Hledání dle klíčových slov: Ubytování ( hledání za týden) Hotel ( hledání za týden) Penzion ( hledání za týden) Letenky ( hledání za týden) Výlet ( hledání za týden) Klíčová slova Sex + Porno ( hledání za týden) Zdroj: Seznam.cz
Proč internet Na internetu v ČR 5,8 mil reálných uživatelů Přesné měření výkonu, prodeje, efektu Nízký poměr cena / výkon Nejlepší zacílení reklamy = vysoký efekt Možnosti propagace zdarma (SEO, katalogy)
Jaké máme možnosti propagace - Internet -SEO, optimalizace webových stránek pro vyhledávače (+) nízké pořizovací náklady, dlouhodobý efekt (-) je potřeba na tom neustále pracovat – zpětné odkazy, aktualizace textu, atd. -PPC, platba za proklik, Sklik.cz, Google adwords (+) efektivita, cena 1 – 10,- Kč za uživatele (-) ne úplně přesné zacílení, omezená kapacita - Bannerová, textová reklama, video reklama (+) možnost přesného zacílení, image (-) vyšší cena (cca 15 – 30,- Kč za uživatele) - Katalogy / databáze (ubytování, služeb, apod) (+) nízká cena / zdarma, zpětné odkazy (-) může být slabý efekt, je třeba vybírat!
Jaké máme možnosti propagace - Internet -Soutěže o služby, produkty (+) okamžitý efekt na obchod – slevy, poukázky, služby, levná cena (-) více práce s realizací, zpětné oslovení, apod. -PR články (+) vyšší cena, zpětné odkazy (-) momentální efekt, možnost využít jen několikrát za rok - Facebook (+) levná realizace, možnost PPC, zacílení, komunikace se zákazníky (-) je potřeba o to stále pečovat, věnovat se tomu - Affiliate systém, spolupráce s partnery, slevové servery / akce (+) platba provizí z obchodu (-) nižší obrat, u affiliate vyšší náklady
Příklady z praxe – marketingový mix, cílení Reklamní kampaň DZT – Deutsche Zentrale für Tourismus, Turistika.cz PR článek, týden na hlavní straně + Facebook zhlédnutí, 168 prokliků na www Bannerová kampaň, 745x100px, 300x300px zhlédnutí, 2100 prokliků na www Soutěž o víkendový pobyt v hotelu soutěžících, 530 prokliků (včetné následného oslovení s aktivitami v Německu) Sponzoring newsletteru, pozvánka do mailu registrovaným uživatelům - Osloveno uživatelů, si mail přečetlo během týdne, prokliků Cena celkem: ,- Kč + DPH, cena za proklik: 12,- Kč + image
Děkuji za pozornost Jiří Pilnáček Ředitel Člen výboru Czech Travel Press Turistika.cz, s.r.o. Národní 28, , Praha 1 Tel: , Mail: Skupina Turistika.cz,s.r.o. Akce.cz | Spoluhraci.cz | Sousede.cz |Sportovci.cz | Turistika.cz