Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_04-56 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Nahosemenné rostliny 2 jehličnany.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Čím se živí probraní bezobratlí živočichové?
Semenné rostliny Spermatophyta.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Fylogeneze a diverzita rostlin - cvičení (Bi1010c)
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
Nahosemenné rostliny II
Společenstva lesů Rostliny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Na procházce v lese.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Stromy Borovice lesní - stálezelený jehličnatý strom - má kulovitý hluboký kořen - šišky jsou malé a dřevnaté - jehlice dlouhé, vyrůstají po dvou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
JEHLIČNATÉ STROMY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁSTUPCI JEHLIČNANŮ.
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Jehličnany Autor: Mgr. Pavlína Řízková VY_32_INOVACE_10_1_2

JEHLIČNANY Obr. 1 VY_32_INOVACE_10_1_2 Mgr. Pavlína Řízková GSOŠ Klášterec nad Ohří 2012

POPIS NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Nahá semena – nejsou krytá plodem Opylení větrem ( VĚTROSNUBNÉ ) Pravé kořeny, stonky a listy Obr. 2

LISTY Jehlice Úzké Zkrácené Tlustá pokožka Vosková vrstvička Obr. 3

ROZMNOŽOVÁNÍ JEDNODOMÉ – oboje šištice na 1 rostlině ♂ ŠIŠTICE – žluté, mnoho tyčinek s pylovými zrny ♀ ŠIŠTICE – fialové, vajíčka SEMENA – nahá, ve zdřevnatělé šišce Obr. 4 Obr. 5

ROZMNOŽOVÁNÍ Obr. 6

ROZMNOŽOVÁNÍ GAMETOFYT ¼ SPOROFYT ¾ Obr. 7

HNĚDÉ UHLÍ Třetihory Stromy a keře Dřevnaté stonky Pryskyřice (smůla) Sokolov a Most

SYSTEMATIKA Třída : JEHLIČNANY JINANY Obr. 8

Obr. 9

VYSVĚTLIVKY K PRACOVNÍMU LISTU Studenti si vytvoří výpisky podle pracovních listů Zobrazení obrázků k danému stromu

BOROVICE LESNÍ Obr. 10 Obr. 11

MODŘÍN OPADAVÝ Obr. 12 Obr. 13

JEDLE BĚLOKORÁ Obr. 14

SMRK ZTEPILÝ Obr. 15Obr. 16

JALOVEC OBECNÝ Obr. 17 Obr. 18

TIS ČERVENÝ Obr. 19 Obr. 20

SEKVOJE VŽDYZELENÁ Obr. 21

JINAN DVOULALOČNÝ Prvohory – vznik Třetihory - vymření Čína ČR – parky Žluté peckovice Dvoulaločné listy Paměť GINKGO BILOBA Obr. 22

VĚTRNÁ KALAMITA Obr. 23

MRTVÝ LES (KŮROVEC) - ŠUMAVA Obr. 24

OMYLNÍK Obr. 25

OMYLNÍK - ŘEŠENÍ třetihorách jednodomé smůla jehlice nahosemenné je fialové rok má mamutí nahá fialové Obr. 25

SPOJOVAČKA Obr. 26

SPOJOVAČKA - ŘEŠENÍ Obr. 26

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE OBRÁZKŮ Obr. 1 autor: Pierre Bertrand staženo http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Corsica_3.jpg Obr. 2 vlastní obrázek autorky Obr. 3 autor: Smerkun Šwierkowiechttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Adelges_laricis_1_bialowieza_beentree.jpg Obr. 4 vlastní obrázek autorky podle učebnice Obr. 5 vlastní obrázek autorky podle učebnice Obr. 6 vlastní obrázek autorky podle učebnice Obr. 7 vlastní obrázek autorky podle učebnice Obr. 8 vlastní obrázek autorky Obr. 9 vlastní obrázek autorky Obr autor: Zp staženo http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Borovice_lesn%C3%AD_u_Pecky.jpgZp Obr. 11 vlastní obrázek autorky Obr autor: Bastet78 staženo: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Larix_decidua.jpgBastet78 Obr autor: Przykuta staženo: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Larix_decidua_p.jpgPrzykuta Obr autor: Topjabot staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Abies_alba0.jpg Obr autor: Prazak staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Picea_abies.JPG Obr. 16 vlastní obrázek autorky Obr autor: Acf staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wacholder.jpgAcf Obr autor: Piero Amorati staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Juniperus_communis_communis_Italy.jpg Obr autor: JoJan staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Taxus_bacata01.jpg Obr autor: MPF staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:TXbaccata.jpg Obr autor: Alberto Carrasco Casado http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sequoia_National_Park,_California_(2011).jpgAlberto Carrasco Casado Obr autor: Reinhard Kraasch staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gingko-Blaetter.jpgReinhard Kraasch Obr autor: Mirek256 staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wald_nach_Kyrill.JPG Obr autor: Wikimol staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sumava-kalamita.jpgWikimol Obr. 25 vlastní obrázek autorky Obr. 26 vlastní obrázek autorky Použitá učebnice: KUBÁT, Karel; KALINA, Tomáš; KOVÁČ, Jaroslav; KUBÁTOVÁ, Dagmar; PRACH, Karel; URBAN, Zdeněk. Botanika. Druhé vydání. Praha : Pedagogické nakladatelství Scientia, stran. ISBN

METODICKÉ POKYNY OTEVŘENÍ - dvojklik