Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivana Kůtová Tereza Navrátilová
Advertisements

stravovacích zařízení
Formy veřejného stravování
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
CHARAKTERISTIKA ·     je seznam nabízených pokrmů a příloh;   ·     svým vzhledem a obsahem reprezentuje provozovnu;       je reklamním a propagačním prostředkem.
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.03 SOU Obořiště
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Certifikace služeb cestovního ruchu Minikonference cestovního ruchu Chrudimska 20. dubna 2010.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
VY_32_INOVACE_10_GAS_551_Sob
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Stravovací služby – formy a realizace rychlého občerstvení
Materiálně technické předpoklady
Bary Střední odborná škola Otrokovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ubytovací zařízení Střední odborná škola Otrokovice
Stravovací služby Realizace a formy rychlého občerstvení
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
B Jméno autora:Václav Kulhánek Datum vytvoření: Předmět:TOS Tematická oblast:Barmanství Téma:Druhy barů Obor vzdělání:65-42-M/01 Hotelnictví Popis.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Síť podniků stravovacích zařízení. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Technika obsluhy – Servis vína Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Ivana Hašová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
SLAVNOSTNÍ HOSTINY Postup podávání pokrmů a nápojů dle menu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Tomáš Kratina. Dostupné.
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH Obsluha v letadlech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Tomáš Kratina. Dostupné z Metodického.
Technika obsluhy – Vinárny
Rozdělení odbytových středisek
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Výrobní činnost hotelu
Prodejní a odbytová činnost ve stravovacích zařízeních
Formy rychlého stravování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Právní úprava cestovního ruchu v ČR: živnostenský zákon
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Historie železniční dopravy
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Kalkulace ceny zájezdu
Doprava a dopravní služby
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Kategorizace hostinských zařízení a nabídka produktu stravovacích zařízení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová.
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Kategorie odbytových středisek
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
KUCHAŘ/ČÍŠNÍK STEFANIE WINTEROVÁ. Číšník (servírka) je profese v oblasti gastronomie a pohostinství, číšník v baru se nazývá barman, v hostinci hostinský,
Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns /2017.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Kategorizace hostinských zařízení a nabídka produktu stravovacích zařízení

Řazení hostinských zařízení existence „Doporučení upravující základní ukazatele pro kategorizaci hostinských a ubytovacích zařízení“ dělení hostinských zařízení podle převažujícího charakteru činnosti: a)restaurace: dominantní je prodej pokrmů, možnost zakoupení nápojů, možnost různých forem společenské zábavy b)bary: dominantní je prodej nápojů s možností společenské zábavy, výrobky studené kuchyně, cukrářské výrobky, minutky u jednotlivých kategorií zřizována sezónní a příležitostná odbytová střediska (terasa, atrium, zahrada, předzahrádka, salonek, sál, …)

Živnostenský zákon požadavek umístění informací na viditelném místě u vstupu do hostinského zařízení: – označení kategorie (kategorii určuje provozovatel) – jméno a název provozovatele – IČ – adresa, jméno odpovědného vedoucího – provozní doba všechny hostinské provozovny: toalety pro hosty – výjimka: kategorie občerstvení a kiosek

Dělení restaurací a)restaurace obslužný způsob, široký sortiment základního stravování typy restaurací: – pohostinství: základní a doplňkové stravování – motorest: u silnic a dálnic, dostatečná kapacita pro parkování motorových vozidel, služby motoristům b)samoobslužné restaurace (jídelny) samoobslužný způsob, základní i doplňkové stravování

c)rychlé občerstvení, ryby, hranolky typy rychlého občerstvení: – bufet: občerstvení nebo stravovací služby, samoobslužný způsob, specializace: mléčný, rybí, … – forma bufetu: bistro, patří sem i fast food (McDonald´s, Burger King, …), pro ně typické podávání pokrmů převážně v nevratných obalech – občerstvení, kiosek: poskytování občerstvení, obvykle sezónní zařízení, často bez vlastní odbytové plochy – občerstvení: jako doplněk provozovny (odbytové okno) nebo jako pochůzkový prodej d)železniční jídelní vozy a jiná zařízení pro přepravu osob základní a doplňkové stravování

Dělení barů a)bary denní bar: – dominanta: barový pult – obslužný způsob občerstvení – specializace: gril bar – grilované pokrmy, pizzerie – pizza, snack bar – studená kuchyně, minutky, aperitiv bar – různě připravované nápoje, studená kuchyně lobby bar: - součást hotelu - různě připravované teplé i studené nápoje

noční bar, noční klub, varieté, dancing – noční zábavná hostinská zařízení – obslužný způsob – dominanta: barový pult a taneční parket – samostatný prostor pro varietní vystoupení b)vinárny – obslužný způsob – podávání vína, studených a teplých pokrmů c)kavárny – obslužný způsob – teplé nápoje, cukrářské výrobky, studené pokrmy – delší pobyt hosta (křesla, boxy) – kombinované funkce: kino – kavárna, kavárna – cukrárna, internetová kavárna

f)espressa – obslužný způsob – teplé nápoje, cukrářské výrobky, studené pokrmy – dominanta: přístroj na výrobu kávy typu espresso g)pivnice – pivo a pokrmy vhodné k pivu – výčep piva: prodej piva a dalších nápojů do přinesených nádob (prodej přes ulici), může být součástí jiné provozovny

Nabídka produktu stravovacích zařízení tvořena objemem a sortimentem výrobků a služeb, které mají uspokojovat poptávku poptávku ovlivňuje: – výše příjmů zákazníků – ceny jídel, úroveň poskytovaných služeb nabídku ovlivňuje: – charakter hostinského zařízení (kategorie, specializace) – sezóna – výrobní a odbytová kapacita – zásobovací situace – nabídka konkurence – požadavky zákazníků

Jídelní lístek konkrétní výraz nabídky zároveň ceník a propagační prostředek základní rozdělení: a) stálý jídelní lístek: ve středisku s vyšším standardem, široký výběr jídel, doplněn denní vložkou (zúžený sortiment), přihlíží k sezóně, podmínkám trhu, obchodnísituaci b) denní jídelní lístek: restaurace s nižším standardem, samostatné jídelní lístky pro polední a večerní provoz další lístky: snídaňový, kavárenský, … zařízení s vyšším standardem: cizojazyčné lístky některá zařízení: lístek nahrazen vyvěšeným ceníkem

Menu zvláštní forma nabídky jednoduché menu – komplet jídel k obědu/večeři – polévka, hlavní jídlo, moučník nebo káva rozšířené menu – navíc aperitiv, další jídla a nápoje

Nápojový lístek ve střediscích se zábavnou a společenskou funkcí na delší dobu (změna při změně sortimentu)

Kontrolní otázky: Jaké je dělení hostinských zařízení podle převažujícího charakteru činnosti? restaurace: dominantní je prodej pokrmů, nápojů, možnost různých forem společenské zábavy bary: dominantní je prodej nápojů s možností společenské zábavy, výrobky studené kuchyně, cukrářské výrobky, minutky Jaké je dělení restaurací? restaurace, samoobslužné restaurace (jídelny), rychlé občerstvení, ryby, hranolky, železniční jídelní vozy a jiná zařízení pro přepravu

Jakým způsobem musí být podle Živnostenského zákona označeno hostinské zařízení? na viditelném místě u vstupu do hostinského zařízení: – označení kategorie (kategorii určuje provozovatel) – jméno a název provozovatele – IČ – adresa, jméno odpovědného vedoucího – provozní doba Jaké je dělení barů? bary, noční kluby, pivnice, vinárny, kavárny, espressa

Čím je tvořena nabídka produktu stravovacích zařízení? objemem a sortimentem výrobků a služeb Na čem závisí poptávka? výše příjmů zákazníků, ceny jídel, úroveň poskytovaných služeb Co ovlivňuje nabídku? charakter hostinského zařízení (kategorie, specializace), sezóna, výrobní a odbytová kapacita, zásobovací situace, nabídka konkurence, požadavky zákazníků

Jmenujte typy jídelních lístků. stálý, denní, snídaňový, kavárenský Co je to menu? zvláštní forma nabídky Charakterizujte jednoduché menu. komplet jídel k obědu/večeři polévka, hlavní jídlo, moučník nebo káva Charakterizujte rozšířené menu. navíc aperitiv, další jídla a nápoje

Zdroje: ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, IBSN ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2010.