Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
D O P R A V A.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
Opatření ke zklidňování na místních komunikacích
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Moderní cyklistická doprava
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Mimoúrovňové křižovatky
stůj, dej přednost v jízdě
Název Dopravní výchova - značky
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 1 Úvod. Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 2 Úvod.
zásady navrhování dopravních – silničních staveb
Úvod do pozemních komunikací
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
ŘÍZENÍ PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH Řízení provozu na pozemních komunikacích Provoz na pozemních komunikacích se řídí: - světelnými, případně i.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a Emise z dopravy Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - zklidňování dopravy.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Školení CDV 1 Evropská a tuzemská legislativa. Školení CDV 2 CEN - Comité Européen de Normalisation - z pověření EK - z pověření EK TC 226 Technický výbor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
D O P R A V A. DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Konstrukce a výstavba silničních komunikací Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Dětské dopravní hřiště Liberec
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů Vyhlášek, Technických podmínek, ČSN specifikovaných níže

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Parkování - je umístění vozidla mimo jízdní pruhy pozemní komunikace zpravidla po dobu nákupu, návštěvy, zaměstnání, naložení nebo vyložení nákladu. Parkování dělíme na krátkodobé (max. 2 hod) a dlouhodobé (více než 2 hod). Odstavování, nebo také dlouhodobé stání je umístění vozidla mimo jízdní pruhy pozemní komunikace zpravidla v místě bydliště, případně v místě provozovatele vozidla po dobu, kdy se vozidlo nepoužívá. Parkovací stání je plocha určená pro parkování nebo odstavení jednoho vozidla Parkoviště je venkovní prostor pro parkování vozidel na samostatné ploše oddělené od pozemní komunikace, na kterém jsou navržena jednotlivá parkovací stání.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Parkovací a odstavná stání pro osobní automobily se zřizují jako samostatné plochy mimo prostor místní komunikace, v samostatných stavbách podzemních i nadzemních, jako součást staveb bytového i nebytového charakteru a také jako parkovací pruhy / pásy / zálivy v hlavním dopravním prostoru i přidruženém prostoru na komunikacích funkčních skupin B a C. Na komunikaci se dvěma jízdními pásy může být účelné uspořádání parkovacích míst také uprostřed komunikace. Výňatek ČSN Projektování místních komunikací

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Odstavné a parkovací plochy a garáže pro osobní automobily se doporučuje umisťovat tak, aby docházkové vzdálenosti byly nejvýše: pro krátkodobé parkování 200 m pro dlouhodobé parkování 300 m pro odstavování 500 m

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Výňatek ČSN Projektování místních komunikací

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Výňatek ČSN Projektování místních komunikací

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Výňatek ČSN Odstavné a parkovací plochy vozidel

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Výňatek ČSN Odstavné a parkovací plochy vozidel

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel TP 141 Zásady pro systémy proměnného dopravního značení a zařízení pro proměnné provozní informace na pozemních komunikacích“ Používají se pro usnadnění cílové dopravy (omezení zbytečných jízd při vyhledávání parkoviště) v městských aglomeracích. Směrové tabule, případně návěstí jsou stálé a vyznačují stabilní trasy k parkovacím kapacitám, jimiž se navádí vozidla návštěvníků k hromadným parkovištím a parkovacím objektům. Směrová tabule k jinému cíli má proměnnou hodnotu počtu volných stání (eventuálně i jiného textu např. „OBSAZENO“, „MIMO PROVOZ“, „VOLNO“, apod., případně je proměnná i směrová šipka při variaci příjezdové trasy).

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel TP 142 Parkovací zařízení Regulační sloupek - dopravní zařízení, zpravidla ve tvaru sloupu, které slouží k regulaci provozu, fyzicky brání vjezdu vozidel do vyhrazeného prostoru komunikace, případně usměrňuje a odděluje provoz motorových vozidel od pěších. K zahrazení prostoru a usměrnění provozu je zpravidla potřeba víc než jednoho sloupku. Parkovací sloupek - dopravní zařízení, ve tvaru sloupu, které lze sklopit na povrch vozovky. Slouží k vyhrazení parkovacího stání v době, kdy stání není obsazeno vozidlem, případně k zamezení vjezdu vozidel do vyhrazených míst. Může také bránit nežádoucímu odjetí (zcizení) zaparkovaného vozidla. Parkovací zábrana - dopravní zařízení, které má stejnou funkci, jako parkovací sloupek, zaujímá větší plochu ve směru příjezdu vozidla na stání, je tvořen zpravidla rámem. Parkovací závora - dopravní zařízení, jehož hlavní součástí je sklopné nebo otočné břevno, které slouží k oddělení a vyhrazení parkovacích nebo garážovacích ploch a k zamezení vjezdu do těchto vyhrazených ploch. Poller - dopravní zařízení, zpravidla ve tvaru výsuvného sloupu nebo výklopného segmentu zabudovaného do vozovky, které fyzicky brání vjezdu vozidel do vyhrazeného prostoru komunikace.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel TP 172 Dopravní informační centra řeší telematiku, která má být nástrojem k optimalizaci dopravy jako celku. Doprava v klidu je zde zastoupena pod parkovacími systémy, které tyto Technické podmínky považují za subsystém, ke kterému dopravní informační centra tvoří nadřazenou vrstvu.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Vyhláška 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb Na všech vyznačených vnějších i vnitřních odstavných a parkovacích plochách a v hromadných garážích pro osobní motorová vozidla musí být vyhrazena stání pro vozidla přepravující osoby těžce pohybově postižené) nejméně v následujícím počtu vycházejícím z celkového počtu stání každé dílčí parkovací plochy: 2 až 20 stání 1 vyhrazené stání 21 až 40 stání 2 vyhrazená stání 41 až 60 stání 3 vyhrazená stání 61 až 80 stání 4 vyhrazená stání 81 až 100 stání 5 vyhrazených stání 101 až 150 stání 6 vyhrazených stání 151 až 200 stání 7 vyhrazených stání 201 až 300 stání 8 vyhrazených stání 301 až 400 stání 9 vyhrazených stání 401 až 500 stání 10 vyhrazených stání 501 a více stání 2 % vyhrazených stání.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Normy ČSN EN Stálé svislé dopravní značení. Část 1: Stálé dopravní značky, ČSN EN 1423 Vodorovné dopravní značení - Materiály pro dopravní značení - ČSN EN 1436 Vodorovné dopravní značení - požadavky na dopravní značení, ČSN EN 1463 Vodorovné dopravní značení. Dopravní knoflíky. Část 1: Základní požadavky na funkční charakteristiky v novém stavu. Část 2: Zkoušení na zkušebním úseku, ČSN Světelné signalizační zařízení. Umístění a použití návěstidel, ČSN Názvosloví silničních komunikací, ČSN Projektování silnic a dálnic, ČSN Projektování křižovatek na silničních komunikacích, ČSN Projektování místních komunikací, ČSN Autobusové, trolejbusové a tramvajové zastávky. ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel ČSN Jednotlivé a řadové garáže. Základní ustanovení ČSN Hromadné garáže. Základní ustanovení

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Technické podmínky TP 65 - Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích; TP 66 - Zásady pro označování pracovních míst na pozemních komunikacích; TP 70 - Systém hodnocení hmot pro vodorovné dopravní značení; TP 81 - Navrhování SSZ pro řízení silničního provozu; TP 85 – Zpomalovací prahy TP Zásady pro orientační dopravní značení na pozemních komunikacích; TP Navrhování obytných zón; TP Vodicí zařízení. Vodicí retroreflexní prvky; TP Zásady pro úpravy silnic včetně průtahů obcemi, 2000 TP Zásady návrhu dopravního zklidňování na místních komunikacích TP Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích; TP Zásady pro navrhování průtahů silnic obcemi; TP Zásady pro označování dopravních situací na pozemních komunikacích