Finanční gramotnost ROZPOČET Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem 24 000 korun. Jednou za tři.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Advertisements

Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Výdaje rodinného rozpočtu
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_05 NázevRozpočet domácnosti Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Modelování rodinného rozpočtu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Rozpočet domácnosti Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Návrh programu divadelního představení školy Mozart revue.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
My friend About me Přečti a spoj se správným obrázkem: She likes gym. He likes games. She likes riding a horse. He likes skateboards. He likes baseball.
Napište do rámečků názvy mláďat. hříbě kotě sele štěně jehně kůzle.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Odstranění červených očí
FINANČNÍ GRAMOTNOST Úvěr od nebankovních institucí.
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
URČETE JEDNOTLIVÁ ROČNÍ OBDOBÍ
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Seznámení se skupinami DĚ-TĚ-NĚ ve slovech
Vkládání textu do obrázku
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Psaní i/y v koncovkách podstatných jmen
Naše město - Jablonec nad Nisou
Návrh diplomu Fair play
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
Popis tvorby jednoduchého grafu
Příjmy a výdaje rodiny Nováků
Příjmy a výdaje v domácnosti
Úvěr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
TABULKA – JEDNODUCHÉ POČETNÍ VÝKONY
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Zoner Photo Studio 16 Koláž. Zoner Photo Studio 16 Koláž.
VIRY- „život“ bez buňky
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
Vkládání obrázku do obrázku
hospodaření domácnosti.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Finanční gramotnost ÚLOHY Z FINANČNÍ GRAMOTNOSTI.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Zoner Photo Studio 16 Popis programu. Zoner Photo Studio 16 Popis programu.
Transkript prezentace:

Finanční gramotnost ROZPOČET

Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem korun. Jednou za tři měsíce dostává Kč. Má následující měsíční výdaje: - nájemné 6 800,- Kč - poplatky 1 300,- Kč - plyn a elektřina 1 850,- Kč - voda a stočné 300,- Kč - odpady (jednou ročně) 2 000,- Kč - nákupy pro domácnost 4 000,- Kč - léky 200,- Kč

Sestav měsíční rozpočet pana Kouřila a rozhodni o jaký rozpočet se v daném případě jedná. Úkol:

PříjmyKčVýdajeKč Plat24 000Nájemné6 800 Mimořádný Poplatky1 300 příjem 1 000Energie1 850 Voda 300 Odpady 167 Nákupy Léky 200 CELKEM

Rozdíl mezi příjmy a výdaji pana Kouřila je ,- Kč. Jeho osobní rozpočet je přebytkový.

Úkol pro žáky: Zamyslete se, jakým způsobem by měl pan Novák naložit s přebytkem peněz. Následuje řízená diskuze a vyhodnocení jednotlivých možností nakládání s penězi.

Použité zdroje: Zdroj všech obrázků je galerie Microsoft Office 2010, vlastník licence ZŠ Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace.