 Respektují individuální zvláštnosti žáků, rozvíjí kladné mezilidské vztahy.  Učí žáky logicky uvažovat, pracovat ve skupině, používat moderní metody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Škola, rodina, komunita.
Kariérové poradenství
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ ve šk. roce 2012/2013. Pardubický kraj Povinné přijímací zkoušky pro maturitní obory SCIO testy 9. tř. – ČJ, M, OSP 5. tř. – OSP Podrobnosti.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2012
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
ŽIVOT VE ŠKOLE - I VE ŠKOLE S PRAVIDLY
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Maturita listopadu
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků ZŠ
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Třídní učitelé: 1.O (osmileté studium) – Mgr. Roman Kneifl 1. S (šestileté studium) - Ing. Milan Macas (čtyřleté studium) - Ing. Jana Kočanová Výchovná.
2. B – Bi, Děj  Žáci plní jednotlivé povinné aktivity  Každý úkol je hodnocen body  Hodnocení splněných aktivit – přidělením kladných bodů  Nesplnění.
Individuální vzdělávací plán
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2015.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Přijímací řízení pro školní rok 2016/2017 Rámcová kritéria 1. kola Mgr. Jiří Fresser - zástupce ředitele Mgr. Ivan Váňa - výchovný poradce.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Informace k přijímacímu řízení na střední školy pro školní rok 2015/2016.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Školní řád. Žáci mají právo na ochranu před fyzickým a psychickým násilím a nedbalým zacházením na svobodu ve výběru kamarádů na volný čas a přiměřený.
 Respektují individuální zvláštnosti žáků, rozvíjí kladné mezilidské vztahy.  Učí žáky logicky uvažovat, pracovat ve skupině, používat moderní metody.
Školní řád 2016 – 2017 stručný výpisek. Povinnosti žáků bod 2 řádně docházet do školy a řádně se vzdělávat plnit pokyny pedagogických pracovníků nosit.
Přijímací řízení na SPgŠ 2017 pro školní rok 2017/2018.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Organizační formy práce v tělesné výchově
Práva a povinnosti žáků
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Přijímací řízení na SŠ ve školním roce 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Přijímací řízení pro školní rok 2017/2018
9. Tvorba individuálního plánu
Třídní učitelé: 1.O (osmileté studium) – Mgr. Jan Palkovič 1. S (šestileté studium) - Mgr. Václava Šnokhousová (čtyřleté studium) - Mgr. Ilona Nová.
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Prospěchová stipendia a vývoj počtu žáků v Pardubickém kraji
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V ZAHRANIČÍ A VĚCI SOUVISEJÍCÍ…
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Třídní učitel Mgr. Zdeněk Bažant
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Třídní schůzka 3.A
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Praha NÚV, listopad 2014 PaedDr. Jan Tupý, Ing. Renata Votavová
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Novinky v předškolním vzdělávání
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Záškoláctví.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

 Respektují individuální zvláštnosti žáků, rozvíjí kladné mezilidské vztahy.  Učí žáky logicky uvažovat, pracovat ve skupině, používat moderní metody při získávání informací a hodnotit i vzájemně své výkony.  Podílí se na modernizaci učebních metod, účastní se vzdělávacích akcí.  Učitelé mající 1. vyuč. hodinu se dostaví do školy nejpozději v  Během vyučování se učitel věnuje vyučovacímu procesu a nemůže v tuto dobu poskytovat informace rodičům.

 Mimoškolní činnosti končí nejpozději v 16.30, kdy se škola zamyká.  Učitel během vyučování žáky nikam neposílá, uvolňuje je pouze na ústní nebo písemné přání rodičů.  Úrazy hlásí do ředitelny a zajišťuje první pomoc.  Třídní učitelé konají dvakrát do měsíce třídnické hodiny.  Exkurze jsou povoleny pouze jako součást výuky a nebo je lze pořádat ve volném čase žáků se souhlasem rodičů.  Kromě třídních schůzek lze s učitelem dohodnout individuální termín schůzky, učitel navíc poskytuje pravidelné konzultační hodiny pro rodiče.  Učitel dbá na ochranu osobních údajů a neposkytuje informace o prospěchu a chování telefonicky.

 Informace o prospěchu poskytuje zákonným zástupcům, pracovníkům PPP a na písemné vyžádání odboru péče o dítě a soudu.  Učitel navíc vykonává dohled nad žáky o přestávkách a na akcích mimo školu v předem stanoveném časovém rozmezí, o kterém rodiče informuje nejméně den předem.  Ředitel může stanovit dozor nad žáky i jiným zaměstnancům školy.

 Dále se vzdělávat a čerpat volno na samostudium.

 Do školní budovy vstupují žáci v  Během vyučování mají vypnutý mobil uložený ve školní tašce.  Žáci mohou opustit budovu během vyučování za doprovodu rodičů a nebo na jejich písemnou žádost.  O velké přestávce mají žáci 1. stupně možnost zakoupit si nápoje z automatu v přízemí školy.

 Žáci jsou vedeni k třídění odpadu do určených nádob umístěných ve třídách a na chodbách školy.  Žáci nesmí nosit do školy věci ohrožující zdraví a bezpečnost.  V případě úrazu žák neprodleně informuje vyučujícího. Při pozdějším ohlášení nebude úraz považován za školní.  Žák chrání školní majetek (např. obalené učebnice) a nepoškozuje jej. V případě ztráty nebo záměrného poškození školního majetku bude náhrada projednána s rodiči.  Osobní věci žáků (boty, oblečení a potřeby na vyučování) jsou pojištěny se spoluúčastí školy 500,- Kč. Toto se nevztahuje na cenné předměty. Pozdější nahlášení ztráty nebude odškodněno.  Žáci nesmí nikoho pouštět do budovy školy (ani spolužáky).  Žáci nesmí požívat energetické nápoje.  Žáci nesmí v hodinách tělesné výchovy nosit náušnice (lze pouze „pecky“, a to přilepené zdravotní náplastí).

 na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání;  sdružovat se, volit a být volen do samosprávních orgánů žáků, pracovat v nich a jejich prostřednictvím se obracet na ředitele školy, který je povinen se stanovisky a vyjádřeními těchto orgánů zabývat;  svobodně vyjadřovat svůj názor ke všem otázkám včetně rozhodnutí týkajících se jejich vzdělávání;  na ochranu před diskriminací;

 omluvit se učiteli na začátku hodiny, pokud se nemohl z vážných důvodů připravit;  na ochranu před vměšováním do svobody dítěte (jeho korespondence, nezákonné útoky na jeho pověst);  požádat o pomoc při řešení jeho zdravotních a psychických potíží;

 Dokládat důvody nepřítomnosti žáka ve výuce.  Informovat školu o změně zdravotní způsobilosti žáka a poskytovat informace pro školní matriku.  Důvod nepřítomnosti žáka oznámit třídnímu učiteli nejpozději do 3 dnů.  Rodiče jsou povinni požádat o uvolnění žáka na 1-2 dny třídního učitele, v případě více dnů ředitele školy písemnou formou.  Žáci mohou čerpat 1 týden na rekreaci s rodiči během školního roku.

 na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání a výchovy jejich dítěte;  volit a být voleni do školské rady a prostřednictvím tohoto orgánu se obracet se stanovisky na ředitele školy, který je povinen se jimi zabývat;  na využití poradenské pomoci školy ohledně vzdělávání a výchovy;  seznámit se s obsahem ŠVP, výroční zprávou a školním řádem  účastnit se rodičovských akcí pořádaných školou, případně si dohodnout termín individuální schůzky s vyučujícím;  požádat o uvolnění dítěte z vyučování;

 U žáků s vývojovými poruchami učení je možno využít na žádost rodičů slovní hodnocení.  Žák 1. stupně může opakovat pouze jeden ročník na tomto stupni.  Má-li zákonný zástupce žáka pochybnosti o správném hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení požádat ředitele školy o komisionální přezkoušení žáka.  Hodnoceny jsou vědomosti, dovednosti, úroveň slovního a písemného projevu, logické uvažování, samostatnost myšlení při řešení úkolů, schopnost spolupráce, stálost pracovního výkonu, připravenost na výuku, schopnost využívat výpočetní techniku a odbornou literaturu, vše v souladu s ŠVP.

 Písemnou kontrolní práci může žák konat v jednom dni pouze jednu a termín mu bude oznámen předem.  Nejmenší počet známek za čtvrtletí v rámci jednoho vyučovacího předmětu jsou dvě.  Hodnocení písemných prací bude provedeno nejpozději do 7 pracovních dnů.  Do školní databáze jsou rovněž zaznamenávány pochvaly, napomenutí a důtky.  Bodové hodnocení pro výchovná opatření: - Zapomenutí (pomůcky, úkolu, ŽK) 1 bod; - Poznámka v ŽK 2 body; bodů za čtvrtletí – důtka třídního učitele; b. za čtvrtletí- důtka ředitele školy; - 35 a více b.– snížená známka z chování

 Procentuální rozmezí zvládnutí obsahu učiva: 1 - výborný % 2 - chvalitebný % 3 - dobrý % 4 - dostatečný % 5 – nedostatečný %  U hodnocení žáků se specifickými poruchami učení učitel klade důraz na předpoklady dítěte a přiklání se k mírnějšímu hodnocení.  Celkové hodnocení na vysvědčení: a) prospěl(a) s vyznamenáním – průměr stupňů 1,5 a nejhorší známka povinného předmětu 2; b) prospěl(a) – nejhorší známka 4 c) neprospěl(a)