Dotazníkové šetření MŠMT – výstupy pro ORP Olomouc Ing. Iva Hubálková, doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop 25.4.2016, Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH VE STŘEDOČESKÉM KRAJI. Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a.
Příprava MAP ORP Olomouc – 1. fáze přípravy doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH V PLZEŇSKÉM KRAJI. Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH V LIBERECKÉM KRAJI. Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH V JIHOČESKÉM KRAJI. Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Zvuky hudebních nástrojů
Klíčová témata projektu
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Aktuální informace o projektu IKAP
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Model intenzivní podpory
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Model intenzivní podpory
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Aktuální informace o MAP vzdělávání na Broumovsku II
Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP II) v kutnohorském regionu realizuje MAS Lípa pro venkov z.s. (leden.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Dotazníkové šetření MŠMT – výstupy pro ORP Olomouc Ing. Iva Hubálková, doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ

Cíl šetření Šetření MŠMT, – Cíle: -zmapování aktuální situace škol v oblastech vymezených OP VVV a IROP -zpětná vazba pro tvorbu šablon -zpětná vazba pro tvorbu místního akčního plánu a prioritizace potřeb v území -zpětná vazba po skončení realizace MAP, zda došlo k posunu

Hodnoty nižší než republikový průměr 3 nejvyšší hodnoty Ukázka agregovaných dat

Agregovaná data pro ZŠ Aktuální stav škol: Nejlepší hodnocení: Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence (2,81) Nejslabší hodnocení: Jazykové vzdělávání (2,18) a Polytechnické vzdělávání (2,19).

Agregovaná data pro ZŠ

Agregovaná data pro ZŠ – rozdíly

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1.Úpravy venkovního prostředí školy (hřiště, zahrady, učebny v přírodě atd.) – 63,2 % Nová výstavba, přístavba – 43,9 % Ostatní rekonstrukce, zateplení atd. - 43,9 % 4. Rekonstrukce jídelen, družin, klubů – 42,1 % Zájem byl o všechny uvedené oblasti, nejmenší pak o úpravy učeben cizích jazyků – 29,8 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1.Bezbariérové stavební úpravy – 24,6 % Nová výstavba, přístavba – 22,8 % Ostatní rekonstrukce, zateplení atd. - 22,8 % Podíl ZŠ, jejichž plán se bude týkat bezbariérovosti:  Bezbariérové stavební úpravy a rekonstrukce – 52,6 %  Nová výstavba nebo přístavba budov – 43,9 %  Stavební úpravy a rekonstrukce školní jídelny, družiny, klubu apod. – 28,1 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury – detail Školy plánují v letech 2016–2018 zejména vybavení: 1.Software pro ICT techniku – 68,4 % Vybavení počítačové učebny (stolní PC) – 59,6 % Didaktické pomůcky – 59,6 % 4. Kompenzační pomůcky pro žáky s SVP – 54,4 % Nejmenší zájem:  Vybavení umělecké učebny – 24,6 %  Vybavení dílny, cvičné kuchyňky – 26,3 %  Stroje či jiné vybavení nad 40 tis. – 28,1 % Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména vybavení: 1.– 2. Vybavení kmenových tříd – 31,6 % 1.– 2. Vybavení dílny, cvičné kuchyňky - 31,6 % 3. Didaktické pomůcky - 29,8 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 2 – Inkluzivní vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Vytvoření podmínek (vybavení pomůckami, asistenti…) – 89,5 % 2. Pedagogové umí využívat speciální pomůcky – 86 % Kontakty (diskuze, dobrá praxe atd.) – 80,7 % Škola vytváří podmínky (odborné, materiální, finanční, vzdělávání pedagog. atd.) – 80,7 % Pedagogové realizují diagnostiku žáků a dle toho volí formy výuky - 80,7 % Pedagogové využívají zpětnou vazbu, sebehodnocení žáka a rozvoj jeho motivace ke vzdělávání - 80,7 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 2 – Inkluzivní vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Bezbariérovost – 22,8 % 2. Škola dokáže přijmout všechny bez rozdílu – 17,5 % 3. – 4. Rozdíly mezi žáky – zdroj učení pro pedagogy -15,8 % Škola připraví všechny k dalšímu vzdělávání - 15,8 % Výuka češtiny pro cizince – 12,3 % Škola vytváří podmínky (odborné, materiální, finanční, vzdělávání pedagog. atd.) - 12,3 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 2 – Inkluzivní vzdělávání Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na personál – 86 % 2. Nedostatek financí na mimoškolní vzděl. pro znevýhodněné žáky – 68,4 % Velký počet žáků ve třídách – 56,1 % Nedostatečná osvěta – 56,1 % Tlak ze strany státu – 52,6 % Technická nemožnost bezbariérových úprav – 52,6 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 3 – Matematická gramotnost – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Rozvoj znalostí učitelů – 78,9 % Podpora v rámci ŠVP (stanovení cílů) – 77,2 % Podpora matematického myšlení u žáků – 77,2 % Individuální práce se žáky se zájmem o matematiku – 70,2 % Technické a materiální zabezpečení – 70,2 % Využití interaktivních médií, informační a komunikační techniky – 70,2 % Nákup literatury a multimédií – 70,2 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 3 – Matematická gramotnost – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Technické a materiální zabezpečení – 26,3 % Škola spolupracuje s rodiči (koružky, projektové dny, dny otevřených dveří…) – 22,8 % Individuální práce se žáky se zájmem o matematiku - 22,8 % % 4. Mimoškolní aktivity (kroužky, doučování…) – 21,1 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 3 – Matematická gramotnost Hlavní překážky: 1. Nedostatek stabilní finanční podpory – 84,2 % 2. Nedostatečné materiálně technické podmínky – 59,6 % Nízká časová dotace – 56,1 % Nedostatečný rozvoj mentoringu – 56,1 % Pozn. Menší problém v ORP než průměr v ČR je spatřen v nezájmu dětí a rodičů, větší problém je naopak v rozvoji mentoringu

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 4 – Polytechnické vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Vzdělávací materiály – 78,9 % Plány výuky polytech. předmětů, jejich provázanost – 71,9 % Podpora praktické stránky a manuální zručnosti (laboratorní cvičení, pokusy, projekty…) – 71,9 % Podpora zájmu žáků ve vazbě na budoucí profesi a každodenní život – 70,2 % Využití informačních a komunikačních technologií při výuce – 70,2 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 4 – Polytechnické vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Mimoškolní aktivity (kroužky, dílny…) – 40,4 % 2. Aktivní podpora polytech. vzděl. v MŠ – 38,6 % 3. Realizace v souladu s RVP ZV – 36,8 % % 4. Spolupráce s místními firmami – 28,1 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 4 – Polytechnické vzdělávání Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na volitelné předměty a kroužky – 73,7 % 2. Nedostatečné materiálně technické podmínky – 59,6 % 3. Učitelé polytechniky nejsou jazykově vybaveni pro výuku v CLIL – 68,4 % 4. Nevhodné či žádné vybavení laboratoří, dílen, odbor. učeben – 64,9 % 5. Nedostatečné či neodpovídající prostory – 63,2 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 5 – Čtenářská gramotnost – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Podpora základních znalostí a dovedností (práce s textem, porozumění, vyhledávání v knihovně) – 89,5 % 2. – 4. Učitelé rozvíjí své znalosti (vzdělávání, literatura…) - 86 % 2. – 4. Učitelé využívají poznatky v praxi, sdílení dobré praxe - 86 % 2. – 4. Podpora vyššího stupně komplexního vzdělávání - 86 % 5. Rozvoj v rámci ŠVP – 84,2 % 6. Mimoškolní aktivity (kroužky, čtenářské dny…) – 82,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 5 – Čtenářská gramotnost – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Technické a materiální zabezpečení – 17,5 % Mimovýukové akce na podporu čtenářské gramotnosti – 14 % Využívání interaktivních médií, informačních a komunikačních technologií - 14 % Nákup beletrie, literatury - 14 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 5 – Čtenářská gramotnost Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na volitelné předměty a kroužky – 77,2 % 2. Nedostatečné materiálně technické podmínky pro rozvoj mimo školu – 57,9 % Nízká časová dotace – 52,6 % Malá kreativita, stereotyp vyučujících, nízká sebemotivace – 52,6 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Škola systematicky učí podnikavosti, pedagogové podporují iniciativu a kreativitu – 80,7 % 2. Bezpečné prostředí pro rozvoj – 75,4 % 3. – 4. Rozvoj finanční gramotnosti – 71,9 % 3. – 4. Sdílení dobré praxe – 71,9 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Podpora rozvoje klíčových dovedností v rámci RVP ZV – 43,9 % Škola učí žáky kriticky myslet, nacházet inovativní řešení, realizovat projekty atd. – 36,8 % Škola organizuje debaty, exkurze, konzultace atd. – 36,8 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na aktivity mimo výuku – 75,4 % 2. Nedostatečné množství výukových materiálů, pomůcek, metodik – 66,7 % 3. Nedostatek příležitostí pro vzdělávání pedagogů v této oblasti – 50,9 % 4. Nedostatečná kompetence pedagogů – 49,1 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 7 – Jazykové vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Využívání učebnic, cizojazyčné literatury, multimédií – 78,9 % 2. – 3. Nákup učebnic, cizojazyčné literatury – 77,2 % 2. – 3. Rozvoj chápání života v jiných kulturách (filmy, fotografie, zahraniční pobyty…) – 77,2 % 4. Využívání interaktivních médií, informačních a komunikačních technologií – 75,4 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 7 – Jazykové vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Využívání knihovny s cizojazyčnou literaturou – 22,8 % 2. Technické a materiální zabezpečení pro výuku cizích jazyků – 21,1 % Mimoškolní aktivity – jazykové kroužky - 17,5 % 3. – 4. Realizace akcí na podporu jazykové gramotnosti – 17,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 7 – Jazykové vzdělávání Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na aktivity mimo výuku – 75,4 % 2. Nedostatečné materiálně technické podmínky – 61,4 % 3. – 4. Nedostatečný rozvoj mentoringu – 52,6 % Absence pozice samostatného pracovníka – 52,6 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 8 – ICT včetně infrastruktury – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Využívání PC učebny a stolních počítačů při výuce – 73,7 % 2.Pedagogové se orientují při výuce svých předmětů ve volně dostupných zdrojích na internetu – 70,2 % 3. – 4. Pedagogové využívají mobilní vybavení ICT při výuce (notebook, tablet, chytrý telefon atd.) – 68,4 % Pedagogové umí systematicky rozvíjet povědomí o internetové bezpečnosti – 68,4 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 8 – ICT včetně infrastruktury – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Pedagogové pro výuku využívají veřejné a volně dostupné informační zdroje – 31,6 % 2. Pedagogové využívají mobilní vybavení ICT při výuce v terénu (projektové dny…) – 22,8 % Pedagogové využívají mobilní vybavení ICT při výuce (notebook, tablet, chytrý telefon atd.) – 17,5 % 3. – 4. Pedagogové umí systematicky rozvíjet povědomí o internetové bezpečnosti – 17,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 8 – ICT včetně infrastruktury Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na moderní ICT vybavení – 63,2 % 2. Neznalost metod implementace vlastní techniky žáků na systém školy – 8,8 % 3. Nedostatečné využívání mobilních ICT technologií ve výuce – 7 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Rozvoj schopnosti říct si o pomoc a umět nabídnout pomoc – 77,2 % 2. – 4. Rozvoj schopnosti sebereflexe a sebehodnocení – 75,4 % 2. – 4. Bezpečné informační, komunikační a další technologie – 75,4 % 2. – 4. Schopnost učit se a využívat různé metody – 75,4 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Kulturní povědomí a kulturní komunikace (vyjadřování emocí, zážitků, myšlenek)– 17,5 %

Agregovaná data pro MŠ  vyplnění dotazníku: 88 % (ČR: 88,8 %) Priority podpory hlavních oblastí v rámci OP: 1. Rozvoj infrastruktury 2. Podpora polytechnického vzdělávání 3. Podpora inkluzivního/společného vzdělávání 4. Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti 5. Podpora rozvoje matematické gramotnosti 6. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě žáků Stejné pořadí jako průměr v ČR.

Agregovaná data pro MŠ

Priority v dalších oblastech podpory: 1. ICT včetně potřeb infrastruktury (podpora digitálních kompetencí, konektivita škol) 2. Jazykové vzdělávání 3. Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence Hodnocení aktuálního stavu:  Nejlépe hodnocenou oblastí – Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence (3,07) a digitální kompetence (2,98)  Nejslabší hodnocení aktuálního stavu je u Polytechnického vzdělávání (2,30) a Matematické pregramotnosti (2,44)

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1. Venkovní prostředí (zahrady, hřiště…) – 56,2 % 2. Ostatní rekonstrukce, zateplení budov – 35,6 % Nová výstavba, přístavba - 26 % Bezbariérové stavební úpravy – 26 % Stavební úpravy a rekonstrukce tříd – 26 % Stavební úpravy pro podporu polytechnického vzdělávání – 26 % Školy plánují v letech 2019 – 2020 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1. Ostatní rekonstrukce, zateplení budov – 22,8 % 2.– 3. Bezbariérové stavební úpravy – 20,5 % 2.– 3. Venkovní prostředí (zahrady, hříště…) – 20,5 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech – vybavení: 1.Vybavení na podporu podnětného prostředí (čtenářské koutky, prostor pro rozvoj pregramotnosti, polytechn. dovedností) – 54,8 % 2. Didaktické pomůcky– 47,9 % 3. Vybavení výpočetní technikou pro potřeby pedagogů - 45,2 % Nejmenší zájem:  Vybavení tělocvičny - 13,7 %  Vybavení školní jídelny - 15,1 % Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech – vybavení: 1. Vybavení výpočetní technikou pro potřeby pedagogů – 31,5 % 2. – 3. Interaktivní tabule - 30,1 % Vybavení na podporu podnětného prostředí (čtenářské koutky, prostor pro rozvoj pregramotnosti, polytechn. dovedností) - 30,1 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 2 – Polytechnické vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Učitelé rozvíjejí své znalosti a uplatňují je výchově – 75,3 % Vzdělávací materiály – 75,3 % 3. Realizace v souladu s RVP PV – 74 % Spolupráce s rodiči – 71,2 % Technické a materiální zabezpečení pro rozvoj logického myšlení a manuální zručnosti – 71,2 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 2 – Polytechnické vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Technické a materiální zabezpečení pro rozvoj logického myšlení a manuální zručnosti – 26 % Zodpovědná osoba pro polytechnické vzděl. - 23,3 % Spolupráce s firmami, podnikateli – 23,3 % Využití informačních a komunikačních technologií – 23,3 % ě

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 2 – Polytechnické vzdělávání Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na podporu polytechniky – 64,4 % 2. Nevhodné či žádné vybavení pomůckami – 50,7 % 3. Absence pozice samostatného pracovníka – 49,3 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 3 – Inkluzivní vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Vytvoření podmínek (odborná, materiální a finanční podpora, vzdělávání pedagogů, metodické vedení) – 78,1 % 2. Pedagogové umí přizpůsobit obsah vzdělávání – 75,3 % Škola upravuje organizaci a průběh vzdělávání v souladu s potřebami dětí s SVP – 74 % Škola má vytvořený systém podpory (speciální pomůcky, služby asistenta...) – 74 % Učitelé vnímají tvořivým způsobem rozdíly mezi dětmi jak zdroj k seberozvoji - 74 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 3 – Inkluzivní vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Škola je bezbariérová – 23,3 % 2. Škola dokáže přijmout všechny děti bez rozdílu – 20,5 % 3. Sdílení dobré praxe, komunikace a akce s jinými školami – 19,2 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 3 – Inkluzivní vzdělávání Hlavní překážky: 1.Nedostatek financí na personál (asistentni, pedagog. i nepedagog. pracovníci) – 76,7 % 2. Velký počet žáků ve třídách – 71,2 % 3. Nedostatek financí pro mimoškolní vzdělávání znevýhodněných žáků – 46,6 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 4 – Čtenářská gramotnost – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Učitelé využívají poznatky v praxi, sdílení dobré praxe – 82,2 % 2. – 4. Učitelé MŠ rozvíjí své znalosti (vzdělávání, literatura…) - 75,3 % 2. – 4. Škola spolupracuje s rodiči – 75,3 % 2. – 4. Dostatečné technické a materiální zabezpečení - 75,3 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 4 – Čtenářská gramotnost – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Využití interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj čtenářské pregramotnosti – 19,2 % 2. – 3. Nákup aktuální beletrie – 17,8 % 2. – 3. Dostatečné technické a materiální zabezpečení – 17,8 % 4. Knihovna ve škole – 16,4 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 4 – Čtenářská gramotnost Hlavní překážky: 1. Nedostatek stabilní finanční podpory – 52,1 % 2. Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj čtenářské pregramotnosti – 45,2 % 3. – 6. Nedostupnost informačních a komunikačních technologií pro rozvoj čtenářské pregramotnosti – 30,1 % 3. – 6. Nedostatek příležitostí pro vzdělávání - 30,1 % 3. – 6. Absence pozice samostatného pracovníka - 30,1 % 3. – 6. Nedostatek možností pro sdílení dobré praxe - 30,1 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 5 – Matematická gramotnost – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Učitelé MŠ rozvíjí své znalosti (kurzy, literatura) – 79,5 % 2. Technické a materiální zabezpečení – 76,7 % 3. Spolupráce na rozvoji pregramotnoti s rodiči – 74 % 4. Škola systematicky rozvíjí matematiké myšlení - 71,2 % 5. – 6. Učitelé využívají poznatky v praxi, sdílení dobré praxe – 69,9 % Škola podporuje rozvoj pregramotnoti v rámci ŠVP – 69,9 % 7. Podpora individuální práce s dětmi s mimořádným zájemem – 68,5 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 5 – Matematická gramotnost – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.– 3. Škola systematicky rozvíjí matematické myšlení Učitelé MŠ rozvíjí své znalosti (kurzy, literatura) – 20,5 % 1.– 3. Využívání interaktnivních metod a pomůcek – 20,5 % 1.– 3. Nákup literatury, multimédia pro rozvoj matemat. myšlení - 20,5 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Sdílení dobré praxe – 71,2 % 2.Učitelé rozvíjí znalosti v oblasti podpory kreativity – 69,9 % 3. Pomůcky pro rozvoj kreativity – 68,5 % 4. Škola systematicky učí iniciativě a kreativitě, prostředí i pedagogové podporují fantazii a iniciativu dětí – 67,1 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Pomůcky pro rozvoj kreativity – 21,9 % 2. Škola podporuje klíčové kompetence v souladu s RVP PV – 17,8 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita Hlavní překážky: 1. Nedostatek finančních prostředků na pomůcky – 72,6 % 2. Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků – 24,7 % 3. Nedostupnost informačních a komunikačních technologií pro rozvoj iniciativy a kreativity – 21,9 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 7 – Digitální kompetence pedagogů – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Pedagogové mají základní znalosti práce s PC, využívájí je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 68,5 % 2. Pedagogové mají základní znalosti práce s internetem, využívájí je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 60,3 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 7 – Digitální kompetence pedagogů – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Pedagogové mají základní znalosti práce s PC, využívájí je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 68,5 % 2. Pedagogové mají základní znalosti práce s internetem, využívájí je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 60,3 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 7 – Digitální kompetence pedagogů Hlavní překážky: 1. Nedostatek finančních na pořízení moderního ICT vybavení – 75,3 % 2. Nevhodné, zastaralé ICT vybavení – 45,2 % 3. Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání – 34,2 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 8 – Jazykové vzdělávání

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Rozvoj schopnosti říct si o pomoc a umět nabídnout pomoc – 71,2 % 2.Bezpečné informační, komunikační a další technologie – 69,9 % 3. Rozvoj schopnosti sebereflexe a sebehodnocení - 68,5 % 4. Spolupráce učitelů, rodičů, dětí – 67,1 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Ve škole se pěstuje kulturní povědomí a kulturní komunikace (tvůrčí vyjadřování myšlenek, zážitků, emocí…) – 17,8 % 2.Pěstování kultury komunikace mezi všemi účastníky vzdělávání – 12,3 %

Agregovaná data pro MŠ Závěr: Získaná data by měla pomoci navrhnout v rámci MAP vzdělávání opatření, která pomohou odstranit překážky a povedou k realizaci cílového stavu u jednotlivých oblastí podpory. V rámci opatření budou realizovány individuální projekty škol i projekty spolupráce škol.

Agregovaná data pro MŠ Děkujeme za pozornost… Více informací na